Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monelta teidän teinit herää lomalla?

Vierailija
01.07.2019 |

Meillä heräillään 12-13 välillä. Saavatko teillä nukkua vaikka iltaan?

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamusta se päivä alkaa. Eli ylös ja nukkumaan viim klo 22.

Olen aina inhonnut teitä "päivä menee hukkaan nukkumalla" -tyyppejä.

Kiitos samoin, mäkin olen aina inhonnut teitä veteliä "olen iltaihminen" lässyttäjiä, kun todellinen syy on vain laiskuus.

Voisitko selittää, miksi yhdistät iltavirkkuuden mielessäsi laiskuuteen? Jos joku tekee esim. töitä (ihan vapaaehtoisesti) klo 16-24 välillä, miten se eroaa tehokkuudessaan klo 8-16 välillä tehtyyn työhön? Tai jos siivoan koko kämpän kahdelta yöllä, eroaako siivouksen tulos jotenkin siitä jos olisin tehnyt sen klo 15?

Ohis. Siivoaa kämpän kertoo siitä, että kyse on asunnosta ei omakotitalosta. Kyllä se naapureita häiritsee, että joku siivoaa kämpn klo 3 yöllä. Itseasiassa omakotitalossa keskuspölyimurin ääni klo 3 yöllä häiritsee varmasti naapuriakin, jos näin kesäaikaan nukkuu ikkuna auki.

Ihme tapa joillakin korostaa sitä, että tekee asioita oman mielensä mukaan 'koska mä voin'.

Mutta tämä onkin jo oma keskustelunsa, eikä liity teinien heräämiseen.

Vierailija
122/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä asiaa en ole ikinä jaksanut ymmärtää.

Jos herään klo 10 ja joku muu klo 8, oletetaan, että olen nukkunut pidempään. Kukaan ei katso tuntimäärää.

Tässä keskustelussa sama juttu. Jos joku herättää teinin ajoissa, hirmuinen alapeukkujen määrä. Kukaan ei vaivaudu miettimään, että sama määrä unta tulee, jos nukkuu välillä 00-10, kuin jos nukkuisi 03-13.

Itse yritän vähän pitää rytmiä, eli herättelen teinin päivästä riippuen 11-12 välillä. Näin hän menee myös hieman aikaisemmin nukkumaan. Mummolassa hänen annetaan mennä oman rytmin mukaan ja siellä hän nousee klo 13, mutta menee vastaavasti pari tuntia myöhemmin unille.

Ei se näin mene, että tunnit ratkaisee unen määrässä. Iltauni on aivoille tärkeämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 11.30-12, mutta nyt tämän viikon on heräillyt 7.30-8.30. En tiedä nukkuiko sitten kesäkuussa pitkään rankan kouluvuuoden takia vai miksi.

Viikonloppuisin ja lomalla nukkuu yleensä 9.30 asti. Joskus saattaa herätä 7.30-8.30.

Vierailija
124/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltauni? Höpö höpö, ei ne aivot tiedä, mitä kello on. Ja sinunko kellosi määrittää koko maailman aikataulun? Että toisella puolella maapalloa pitää herätä, kun sinä lypsäät lehmiä?

Vierailija
125/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltauni? Höpö höpö, ei ne aivot tiedä, mitä kello on. Ja sinunko kellosi määrittää koko maailman aikataulun? Että toisella puolella maapalloa pitää herätä, kun sinä lypsäät lehmiä?

Menee ihan valorytmissä eli auringon nousun ja laskun mukaan.

Onhan se hyvä, että sinun ei tarvitse lypsää lehmiä, jollet halua. Urbaani elämäntapa on niin vapaa kaikista turhista säännöistä, vai mitä. Ruoka tulee kaupasta ja korkeintaan lemmikkejä joutuu hoitamaan, jos muistaa ja sopii.

Tai urbaani elämäntapa on vapaa niin kauan, kunnes tulee jokin yllätyskatkos huoltoketjuihin, pankkikriisi tai menee sähköt tai tulee lakko tai luonnonmullistus. Silloin sen haavoittuvaisuuden yleensä vasta huomaa, ei ole mitään omavaraisuutta turvana. Kaupunkilaisesta tulee kerjäläinen. Ei ole edes sitä lehmää, valitettavasti. Koirasta tai kissasta ei ole muuta kuin seurusteluiloa, kun niillekin on löydettävä jostain erikseen, niin, liharuokaa.

Vierailija
126/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

What????

Vierailija
127/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamusta se päivä alkaa. Eli ylös ja nukkumaan viim klo 22.

Olen aina inhonnut teitä "päivä menee hukkaan nukkumalla" -tyyppejä.

Kiitos samoin, mäkin olen aina inhonnut teitä veteliä "olen iltaihminen" lässyttäjiä, kun todellinen syy on vain laiskuus.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun olen ihmetellyt ovatko aamuihmiset jotenkin keskivertoa agressiivisempia ja tyhmempiä.

Vierailija
128/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman kaikki ongelmat ratkaistu: kaikille talo landelta ja lehmät kehiin. Lypsylle klo 5. Ei tule enää sähkökatkoja, pankkikriisejä, luonnonmullistuksia tms.

Kyllä on erikoista ajattelua joillakin. Huh huh näitä maalaisia..voiko ylimielisempää väkeä olla missään?

Vierailija
129/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Vierailija
130/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon nousut ja laskut? Eli Lapissa valvotaan kokp kesä ja nukutaan koko talvi? Minä saan alkaa töissä nukkumaan talvella klo 16, kun aurinko laskee Hesassakin? Kyllä on taas niin juntti ja yksinkertainen ajatus, että koen suurta myötähäpeää.

Vierailija
131/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se oma landetalo ja navetta on maailman keskipiste, jonka ympärillä universumi pyörii. Mitää muuta elämää ei ole.

Vierailija
132/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tai se muu elämä on vähintäänkin vääränlaista.

Vierailija
133/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-v. herää 6.30, 13-v. noin 11.00.

Vierailija
134/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringon nousut ja laskut? Eli Lapissa valvotaan kokp kesä ja nukutaan koko talvi? Minä saan alkaa töissä nukkumaan talvella klo 16, kun aurinko laskee Hesassakin? Kyllä on taas niin juntti ja yksinkertainen ajatus, että koen suurta myötähäpeää.

Niinpä, tulisi äkkiä syksy niin saisi nukkua pitempään. Nyt on niin rankkaa kun pitää nousta kolmelta aamulla ja nukkumaan pääsee yhdeltätoista illalla.

Mikähän minussa on vikana kun ei tunnu neljän tunnin uni riittävän?

Talvella taas ei aina jaksaisi nukkua koko kahdeksantoista tunnin yötä.

Vierailija
135/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt, hän asuu varmaan päiväntasaajan korkeudella.

Vierailija
136/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10- ja 17-vuotiaat herää joskus iltapäivällä. Nukkumaan menevät aamuyöllä. Mitä väliä lomalla? Itse elän toisessa rytmissä, kunnes jään lomalle. Sitten alkaa mun yöelämä. Aamuihmiset on vittumaisia.

Vierailija
137/203 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko mut teiniks jos oon 12? Ite ainaki nukun yleensä 10-12 mut muutama päivä sit 14.

Vierailija
138/203 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin se oma landetalo ja navetta on maailman keskipiste, jonka ympärillä universumi pyörii. Mitää muuta elämää ei ole.

On ihan sama missä se työpaikka on, sinne on mentävä sovittuun aikaan.

Vierailija
139/203 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini laittaa nukkumaan kuuden maissa aamulla ja herää siinä neljän maissa iltapäivällä 🙈

Vähän meinasi aluksi ärsyttää kun hän on niin eri rytmissä, mutta sitten päätin että aivan sama, nukkuu miten nukkuu kunhan ruokkii itsensä. Vähän kyllä jo varoittelin että viikko ennen koulun alkamista aioin heittäytyä natsimutsiksi ja vääntää hänen rytmiään vaikka väkisellä.

Täällä on aika sama rytmi nyt kun kesätyöt loppui :D Saadaan syödä yhdessä aamupala aamulla ennen kun lapset menee nukkuun! Sitten me muut eletään meidän kesää ihan normisti, he omaansa normisti. Tietysti jos on on yhteistä menoa niin sinne herätään ja mennään siihen aikaan kun se on, kaikki tietää sen eikä se ole ongelma. 

Vierailija
140/203 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, joiden teinit nukkuu aina iltapäivään ettekä herätä heitä: Jos muu perhe on lomalla ja suunnittelee vaikkapa päiväreissua Särkänniemeen (eivätkä asu Tampereella tai 30 km säteellä sieltä, vaan selkeesti kauempana), jätetäänkö teini(t) silloinkin kotiin ja muu perhe menee menojaan? Vai onko joku tietty syy, minkä vuoksi herätetään aiemmin?

Uteliaisuudesta kysyn, kun omassa perheessä on toistaiseksi lapset pienempiä ja luonnollisesti tulevat joka paikkaan mukaan.

Oli mikä vaan meno niin nuorelta kysytään haluaako mukaan, jos haluaa niin tietää että on herättävä aikaisemmin. Ei siinä sen kummempaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi