Monelta teidän teinit herää lomalla?
Meillä heräillään 12-13 välillä. Saavatko teillä nukkua vaikka iltaan?
Kommentit (203)
Kaksi herää klo 8-9, joskus vasta klo 10, 15-vuotias herätetään klo 12, jos ei ole herännyt. Hän myös nukkuu 12 h ja hyvää tekee. Iltapäivään en anna nukkua, mutta kyllähän uni hyvää tekee!
En tiedä kuinka monta teiniä tunnet, mutta huono tuuri että tunnet juuri ne zombiet. Yleensä teineillä kuitenkin on monia harrastuksia. Minusta on kuitenkin outoa että nykyajan aikuiset eivät tykkää nuortensa harrastavan erästä harrastusta joka sisältää ihmisiä vauvasta vaariin, yhdistää liikuntaa ja käsitöitä. Sekä kasvattaa havainnointi- ja reaktiokykyä. Itse opin yhden harrastukseen liittyvän tapahtuman (1viikonloppu) aikana ja jälkeen pitämään tulta yllä, nauttimaan vaikka peli olikin tappiollista. Arvostamaan joukkuehenkeä, sillä se on kaiken a ja o. Huomasin myös että vaikka kuinka väsyttää, pystyn heräämään aamulla töihin ja tekemään työt kunnolla. Opin myös harrastuksen vuoksi katsomaan ympärillen ja huomioimaan toiset. Se oli hyvin oleellista ryhmämme pärjäämisen ja muiden turvallisuuden kannalta. Opin että oli mikä sää tahansa, voit pitää hauskaa. Ja että kaikki täysi-ikäiset saavat harrastaa boffausta, tykkäsivät niiden vanhemmat tai eivät. He saavat rakentaa itse omat panssarit ja ommalle tabardit, kokata omat ruokansa tapahtumaan, rakentaa itse omat pehmomiekat, ajaa sinne itse tai kaverin kyydillä, pystyttää pj-teltat itse ja hakata polttopuut, pitää kipinävuorot, uida järvessä, syödä lettuja ja vaahtokarkkeja ja mikä tärkeintä; boffata lähes 700 ihmisen kanssa kaksi päivää. Elää elämää. Eikä tuijottaa kännykkää. (Sillä emme voineet ladata niitä.)
Vierailija kirjoitti:
No meidän kohta 11v nukkuu 10.30 tai 11 aamulla.
Kohta 11 v., siis 10 v., ei ole millään mittapuulla teini.
10-vuotiaalla voi jo olla teinin hormonitoiminta. Joilkakin on jo menkatkin alkaneet. Hormonitoiminta vaikuttaa uniasioihin myös.
10-13 teinit ete heräilen 8-9 toki tarvittaessa muulloinkin josko työttömällä työläis äidillä tarpeita?
Vierailija kirjoitti:
10-vuotiaalla voi jo olla teinin hormonitoiminta. Joilkakin on jo menkatkin alkaneet. Hormonitoiminta vaikuttaa uniasioihin myös.
Sinä olet sairas ilmi selvä pervo
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä tätä että vanhemmat kehuskelevat sillä, että antavat lasten roikkua älypuhelimillaan johonkin aamukuuteen saakka? Ihan sama onko loma vai ei, mutta joku roti tossa hommassa pitää olla. Teini-ikäset on siinä iässä, että pikku hiljaa heille aletaan opettamaan vastuun ottamista ja itsestään huolehtihtimista. Tollasella unirytmillä se ei onnistu.
N25
Ei se kuule onnistu koska jos itse menet nukkumaan niin miten voit valvoa jotain kännyn käyttöä.
Monen on mentävä ajoissa maate että jaksaa mennä töihin.
Ei niiltä voi kieltää kännyä, tietsikkaa ja töllöä 22.00.
Se on niin helpoo aina neuvoa kun ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Herää? Väittääkö ap että teinit oikeasti herää? Nuita katsoessa alkaa uskoa zompeihin ja vamppyyreihin. Liikkuvat kuin elävät kuolleet silloin kun liikkuvat. Elävät lähinnä öisin jos känny kourassa olemista voi elämiseksi sanoa?
Ainahan vanhat valittaa nuorisosta ei siinä mitään uutta. Nämä vain on niin apaattista porukkaa etteivät edes rieku kuten nuorison pitäisi. Nysväävät vain sitä älypuhelinta kuin aivottomat taikinat. Tulevaisuus todellakin on koneiden orjuus. Huh eihän nuo ole kiinostuneita oiken mistään ihmisten kanssa tekemisestä.
Jep olen varmasti vanha käyrä kun en tajua nykynuoria. Olenhan jo 48 eli ikäloppu ukko, reliikki menneiltä ammoisilta ajoilta. Nykyisiltä nuorilta puuttuu paljon. Asenne, kapinallisuus, seksi ja rokki. Aivan siis niin etten edes haluaisi olla tämän päivän nuori. Hitto mielummin olen vanha pervo ja pidän jonkin asenteen.
Aidosti nauroin kuvauksellesi. Vaikutat sellaiselta pervolta josta pidän:) Jatka samaan tahtiin!
15 v poika herää klo 8-10 välillä, 17 v tyttö 10-12 välillä. Ei herätellä, teinit saavat lomalla nukkua niin pitkään kun nukuttaa
Keskimmäinen on vähäuninen aamuvirkku ja herää nyt lomallakin joka päivä klo 03:30-05:00 välillä ja lähtee koirien kanssa aamulenkille. Itse lähden töihin klo 05, joten ei hänen aamuheräilyt haittaa.
Esikoinen nukkuu sinne aamupäivään ja herää kai n. 10-12 välillä. Kuopus taas herää vasta iltapäivällä klo 12-14 välillä. Kaikki lapset käyvät samoihin aikoihin puolen yön maissa nukkumaan, mutta unentarve/ tottumus on vaan kaikilla eri.
Meidän teini elää nyt kuin pellossa kun ei saanut kesätöitä. Ja me ollaan miehen kanssa töissä, joten eipä noita kakaroita paljon voi valvoa. Eilen (tänään) meni nukkumaan 6.30 ja herätin klo 15. Sitten lähtee ulos kavereiden kanssa, kotiin käsketty klo 22 ja sitten pelaa aamuun saakka. Minkäs teet.
Poika 16v. herää useinmiten 9-11 välillä. Nukkumaan käy 23-24. Poikkeuksena illat, jolloin on jotain erityistä menoa kavereiden kanssa. Silloin voi mennä vaikka aamuyöhön. Herää kuitenkin silloinkin aamupäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä tätä että vanhemmat kehuskelevat sillä, että antavat lasten roikkua älypuhelimillaan johonkin aamukuuteen saakka? Ihan sama onko loma vai ei, mutta joku roti tossa hommassa pitää olla. Teini-ikäset on siinä iässä, että pikku hiljaa heille aletaan opettamaan vastuun ottamista ja itsestään huolehtihtimista. Tollasella unirytmillä se ei onnistu.
N25
Onko vastuun ottaminen ja itsestään huolehtiminen mahdollista vain aamulla?
No itse haluan ainakin kasvattaa lapseni siihen, että kotona makoilulla ja laiskottelulla ei saavuta mitään. En kieltänyt sinua kasvattamasta lapsiasi sillä tavalla mutta totesin vain että itse ihmettelen tollaista ajattelutapaa. N25
Lomalla saa laiskotella ihan milloin huvittaa. Hysteerinen aamuvirkku taas vauhdissa...koita säkin vähän relata, ettet saa sydäriä tai vatsahaavaa.
Jännää, että iltavirkut antaa aamuvirkkujen olla rauhassa, mut aamuvirkut yrittävät saada kaikki tanssimaan oman pillinsä mukaan. Kertoo aamuvirkkujen tyhmyydestä ja ylimielisyydestä aika paljon
No nyt on menossa nukkumaan siis 20:30☺ eli tänään alkoi kesätyöt ja valvoi yöllä taas niinkuin koko kesän pikkutunneille. Kyllä se rytmi kääntyy kun tilanne vaatii.
Olen 17-vuotias ja herään yleensä 10-11 aikaan, mutta joskus vasta puoli kahdeltatoista.
Teineille suositellaan yhdeksää tuntia unta. Mutta seitsemän on minimi.