Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaduttaa, että menin varaamaan ulkomaanmatkan ystävän kanssa

Vierailija
01.07.2019 |

Tämä ystäväni osaa olla ihana, mutta välillä myös todella itsekeskeinen. Olen huomannut tulleeni hyväksikäytetyksi useita kertoja. Hän on yrittää aina mahdollisuuden tullen huijata minulta rahaa, esim jos ostetaan jotain puoliksi, hän inttää että minulla on suurempi osa maksettavaksi kuin todellisuudessa on. Tai jos sovitaan, että minä ostan jutun x ja hän maksaa osansa myöhemmin takaisin, saan aina vajaan summan. Baari-iltojen jälkeen on väittänyt tilailleensa meille molemmille useita juomia ja toivoisi, että maksaisin ”osani” hänelle.

Kyse ei ole siitä, ettäkö ystävälläni ei olisi rahaa. Tienaamme yhtä paljon ja lisäksi hänen vanhempansa ovat varakkaita ja vieläkin antavat hänelle kuukausittain rahaa (olemme molemmat yli 25v ja ystävä minua muutaman vuoden vanhempi).

Minulle on hirvittävän vaikeaa sanoa toisille ei tai sanoa omaa mielipidettäni ylipäätään. Pelkään kai konflikteja? Surettaa, että ystävyytemme on tullut tähän. Joka tapauksessa, suostuin varaamaan ulkomaanmatkan ystäväni kanssa, vaikka jo siinä vaiheessa tuli olo, että tämä on liian hätiköityä. En taaskaan saanut suustani sanaa, että olisin tarvinnut mietintäaikaa. Saan syyttää vain itseäni, sillä maksoin jo ystäväni tilille 300€ matkaa varten. Osaan jo nyt kuvitella, miten ystäväni siellä matkalla yrittää nyhtää minulta rahaa.

Mitä teen? Menenkö matkalle vai olenko menemättä ja näin menetän myös 300€ ja saan ystävän vihat niskoille? Olemme samassa hotellihuoneessa, eli jos menen, niin minun on pidettävä välit hyvinä, muuten saan oikeasti pelätä, että ystäväni esim varastaa minulta tai satuttaa jollain tavalla.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin maksaa omansa. Ei mitään tarjoamisia, rahaa tämän ystävän tilille niin että hän hoitaa maksamiset. Mun sisko on juuri tuollainen ja kantapään kautta opin, että veti kolmannelle osapuolelle tarkoitetut rahat omaan taskuunsa ja minä jouduin maksamaan uudelleen. Olisi nimittäin muuten kärsinyt maine. Vaan niin viileni välit myös siskoon.

Kumpikin huolehtii omista maksuistaan ja siinäpä se.

Vierailija
62/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeta tehdä jonkinnäköinen sovinto ja lähdette samalla lennolla. Pidä huoli, että sulla on myös lennon varausnumero tallessa. Jos kaveri heittäytyy hankalaksi jo menomatkalla, mene sinä toiseen hotelliin tai hotelliin, etsi niitä valmiiksi ennen matkaa, niin saat äkkiä varattua.

Jos sopu säilyy ja matka alkaa yhdessä, pidä rahat mukana 20€ ,10€ ja 5€ seteleinä. Ravintolassa katso listalta mitä sun osuutesi maksaa ja anna tarjoilijalle suoraan oma osuutesi pyöristettynä seuraavaan tasaeuroon.

Kaverisi saa hoitaa omat maksunsa. Ja jos yrittää maksattaa sulla, sano ettei oo enempää käteistä ja että et halua käyttää korttia.

Ravintolassa pyydät oman laskut, separate bills please. Ei ole sen enempää käkistelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Mulla ei ole muita ystäviä, olen ujo ja helposti hyväksikäytettäväksi tuleva. Harmittaa, jos menetän tän ainoan ystävän, mutta toisaalta olen alkanut voida henkisesti vain huonommin hänen seurassaan.

Ap

Kuule reppana, tuo ei ole mikään ystävä. Peru matka ja katkaise välit. Mene hoitoon ja ala harrastaa jotain hauskaa, aikuispartiota tai vaikka balettia. Tutustu uusiin ihmisiin äläkä hitossa heittäydy heti luottamaan niihin täysillä.

Vierailija
64/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen ystävä. En menis matkalle tai jos menisin, niin huolehtisin, että kumpikin maksaa aina vaan oman osansa. Paitsi mitä toi loppu tarkoittaa, että satuttaisi tai varastaisi sinulta? Jos on noin vakava juttu kyseessä niin älä ihmeessä lähde.

Lähinnä henkisesti satuttaa, mutta on myös mystisesti saanut rikottua uusia tavaroitani/vaatteita/meikkejä. Pelkään tosissani, että veisi esim pankkikorttini suihkussa käydessäni tmv.

Ap

Miten ihmeessä olet tällaisen ihmisen kanssa yhtään missään tekemisissä ja varaa vielä yhteistä matkaa!

Vierailija
65/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen ystävä. En menis matkalle tai jos menisin, niin huolehtisin, että kumpikin maksaa aina vaan oman osansa. Paitsi mitä toi loppu tarkoittaa, että satuttaisi tai varastaisi sinulta? Jos on noin vakava juttu kyseessä niin älä ihmeessä lähde.

Lähinnä henkisesti satuttaa, mutta on myös mystisesti saanut rikottua uusia tavaroitani/vaatteita/meikkejä. Pelkään tosissani, että veisi esim pankkikorttini suihkussa käydessäni tmv.

Ap

Huh huh!

Vierailija
66/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet matkalle ja jos tulee tilanne, että kaveri pyytää tarjoamaan tai ottaa samalle laskulle niin sanot reippaasti, että maksut erikseen. Maksat vain omasi.

No et todella mene jos ystävä varastaa, satuttaa ja loisii, kuten ap on viesteissään kertonut.

Tulee tunne erittäin sairaasta ystävästä. Tuletko ap edes hengissä takaisin koko matkalta.

Vierailija
67/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ois sun ainoo kaveri niin jos se on huono, sulle ois parempi olla ilman.

Ehtikö kaveri jo ostaa liput teille? jos ei, voit pyytää rahat äkkiä takaisin vielä jollain verukkeella.

Mistä ap edes tietää onko ystävä edes ostamassa mitään matkaa tai myöhemmin väittää ettei ole ap edes saanut mitään rahaa ja vaatii uuden 300e. Älä nyt hyvä ihminen (ap) anna tuollaiselle ihmiselle mitään 300e. Unohda koko "ystävä", sulle ap tulee huono olokin jo sen seurassa.

Vierailija
68/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmille käyttöön MobilePay, niin saat pyydettyä sovelluksella heti ystävän osuuden laskusta. Tai mikäli hän maksaa, niin maksat osuutesi hänelle suoraan sovelluksella.

Eihän tuo poista satuttamista ja varastamista ja muuta paskaa. Etsi uusi ystävä.

Vierailija
69/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole vaan tuosta matkasta vaan koko teidän suhteestanne. Annat sen 300€ mennä oppirahana.

Ei tuo ole mikään ystävä. Kun olette olleet pitkään läheisiä, olet tullut jotenkin sokeaksi tuolle käytökselle.

Mulla oli pitkään tuollainen, mutta olin jotenkin niin läheisriippuvainen että pelkäsin yksin jäämistä. Ja annoin periksi. Loinen tiesi milloin voin huonosti, ja soitti juuri oikealla hetkellä lohduttaakseen.

Narsistisesti vammaiset kiemurtelee toisen lähipiiriin. Hän voi tuhota sinut tavalla jota et osaa ennakoida.

Sitä tekeekö toinen pahaa tahallaan vai luonnostaan, ei tarvi miettiä. Voit vain pelastaa itsesi.

Muutosvaihe on hankalin.

Koita etsiä uusia kuvioita. Soita narsistinen uhrien tuki puhelimeen, naisten linjalle tai mielenterveysseuran puhelimeen. Käy ryhmissä. Aloita uusi harrastus, vaikka itsepuolustuslaji. Etkä missään vaiheessa kerro tuolle tyypille enää mitään.

Voit myös lähteä matkoille yksin tai ryhmämatkalle, jos et ole tottunut matkustaja. Ole itsesi puolella.

Vierailija
70/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään lähde ja poista tuollainen ihninen kokonaan elämäståsi. 300 euroa on pieni hinta loppuelämän rauhasta.

Ystävän tunnistaa siitä että hänen seurassaan ei ole raskas olla.

Vierailija
71/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Antamiesi tietojen perusteella en uskaltaisi lähteä hullun kanssa samalle reissulle ja vielä samaan huoneeseen.

Tuollainen tuhoamistarve on sairaan ihmisen merkki.

Mieluummin sano hyvästit 300 eurolle. Elät säästäväisesti muutaman kuukauden, niin "korvautuu". (Jos itse teen esim. harkitsemattoman hankinnan tai saan ylinopeussakot, en osta jotain ylellisyystuotetta tai pidättäydyn viinistä ja suklaasta, kunnes olen "maksanut" mokani itselleni.)

Vierailija
72/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaatteissakin vain muutama sellainen asu, josta ei ehkä osaa olla niin kateellinen, että tuhoaisi ne (toivon mukaan)."

on _kateellinen_ ja _tuhoaa_. Ei tuo ole mikään ystävä. Mistä tiedät ettei satuta sinuakin? Yöt samassa huoneessa tuollaisen ihmisen kanssa niin että pitää viedä arvotavarat mukana suihkuun ettei niitä tuhoa tai varasta. Mieti nyt. Pyydä se 300e takaisin ja jos ei maksa niin ei maksa, mutta pyydä edes.

Vierailija
73/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh.. sä voit itse määrittää sen, mihin suostut. Esim. Sanot, heti kun myyjä kysyy tuleeko samasta vai erikseen, että erikseen. Jos tyyppi sanoo ettei ole ylimääräistä käteistä tai kortti unohtui, ettei ole sullakaan. Kassalla sanot, että hän voi mennä ensin. Jos sanoo että onko sulla rahaa mukana, vastaat ett voi harmi, mulla on sopivasti vain näihin ostoksiin... jne. Et lähde ilkeilemään mut mietit nyt, mitä tilanteita on tullut ja miten olisit niissä voinut vastata toisin.

Mulla ja mun kaverilla on vähän tuonkaltainen ystävä. Toki itsekään en ole täydellinen, mut kyllähän sitä miettii ett onko se raha ystävyyttä tärkeämpää?

Vierailija
74/74 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, jos minun pitäisi miettiä, että ystävä voisi tuhota jonkun vaatekappaleeni tai koruni, niin en missään nimessä lähtisi hänen kanssaan yhtään minnekään. Tai siis ylipäätään tuollaisen miettiminen olisi tarpeen, niin jarruni olisivat pohjassa. 

Onko tämä ystävä" mies ::?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi