Minkä takia mies järjestää kohtauksen jos nainen lopettaa peitonheiluttelusuhteen?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Seksisuhteen loputtua mies sanoi minulle olevansa "vittuuntunut", kun häneltä "viedään jotain pois". Tällä loppukeskustelulla oli aika uhkaava ja omistushaluinen sävy muutenkin. Ruinaus ja vinoilu seksisuhteen loppumisen jälkeen ovat tuttuja miehiltä. Erään miehen jouduin ahdistelun takia estämään kaikissa somepalveluissa, yhtä lukuunottamatta; Hän lähetti samaisessa palvelussa vuoden päästä oudon viestin.
Olen miettinyt, tajuavatko seksisuhteiden vähäisyydestä valittavat miehet, että naisille on niissä suhteissa aika vähän plussapuolia. Seksi on usein miehen puolelta itsekästä ja taitamatonta, ja seksisuhteen kuluessa tai loputtua tulee kylmää ja röyhkeää kohtelua. Seksisuhteessakin pitää kunnioittaa toista ihmistä ihan samalla lailla kuin muissakin suhteissa. Velvoitteet ovat seksisuhteessa tietysti erit kuin esim. pari- tai kaverisuhteessa, mutta perus kunnioitus ja käytöstavat pitää löytyä.
Monet tuntemani naiset ovat lopettaneet seksisuhteet, vaikka kasuaalia seksiä haluaisivatkin, koska kunnioittavaa ja taitavaa seksikumppania on miehistä vaikea löytää.
Valtapeliä siis.
Mikä on kyllä todellakin turn-off.
kyllähän toi harmittais minuakin, mutta tuskin nyt mitään hernettä nenään tarvis vetää.
On ne miehet vaan hassuja tuon seksin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli mies, jonka oli hyvin vaikea ymmärtää tätä. Vaikka itse tuollaista suhdetta halusi, ei enempää.
Kai sitten ne suuret luulot. Ei meinannut nimittäin millään mennä jakeluun.
Oih, niin tuttua! Tapailimme intohimon merkeissä pari kk, josta sitten livettiin pitkiin puhelinkeskusteluihin, ja mies soitti usein itse, kun halusi jutella. Rohkaistuin sitten kysymään että mitäs jos tapailisimme eksklusiivisesti toisiamme, niin "en ole valmis niin vakavaan", "hyvähän meillä näin on ollut" "miksi muuttaa mitään kun tämä toimii", "en halua tässä vaiheessa elämääni sitoutua" "parempi että molempien on helppo lähteä tästä jos alkaa siltä tuntumaan" jne. Asia oli minulle kuitenkin täysin ok, ja peitonheiluttelu jatkui vielä jonkin aikaa, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Tämä taas ei tuolle miehelle ollut ok, vaan alkoi raivoaminen että en voi lopettaa suhdetta näin seinään. Onko minulla joku toinen, ja kyllä hän NYT haluaisi alkaa oikeasti seurustelemaan, en vain ollutkysynyt häneltä enää uudestaan asiaa :D :D :D . Että hän tarvitsee nyt jonkun selityksen (en tietenkään kertonut tavanneeni toisen, ilmoitin vain että haluan lopettaa "suhteen", koska en koe saavani tästä nyt enää sitä mitä haluan) mutta sepäs ei kelvannut, koska ilmeisesti hän oli mielessään rakentanut minulle oman roolin, jossa olen hänen käytettävissään milloin hän haluaa, ja kun HÄN ei enää halua, niin sitten jään kuin märkä rätti. ILmeisesti hän oli kuvitellut että minä olen häneen nyt niin rakastunut että pysyn kyydissä pyhällä hengelläkin, eikä mielessäkään ollut käynyt, että nuo hänen selittelyfraasinsa koskisivat oikeasti minuakin.
No semmoista se on kun yrittää syödä ja säästää samaan aikaan, että joskus tulee näpeille.
Erittäin hauska tuo, että olisi halunnut seurustella, et vaan ollut uudestaan kysynyt!
Jep. Näyttäisi siltä että kiinnostamaan alkoi seukkailu vasta sitten kun ei enää ollut siihen mahista :D Tottahan se muuten kuuluu naisen kysyä vaikkapa kerran viikossa että no oletkos nyt valmis seurustelemaan ukkoseni :D
Peitonheiluttelu? Mitä maalaistahvokeskustelua? (ei maalaisissa sinänsä mitään vikaa).
Vierailija kirjoitti:
Miesnäkökulmaa:
Itselläni ei ole ensi käden kokemusta asiasta, mutta eikö se nyt ole aika ilmiselvää? Miehellä nyt on jonkilaisia tunteita naista kohtaan (mitä tahansa omistushalun ja rakkauden väliltä) ja siksi selän kääntäminen sattuu.
Se on tietenkin eri asia, miten tuohon tilanteeseen päädytään. Tuo syödä kakku ja säästää on hyvä vertaus. Ei voi oikein edellyttää sitoutumista, jos ei ole valmis tarjoamaan sitä itse.
Luulen kyllä, että moni nainen saattaisi toimia tilanteessa ihan samoin. Toisaalta tyypillisesti naisen kiintyessä FWB-suhteeseen, asia tulee aiemmin esille ja suhde muuttuu joko normaaliksi parisuhteeksi tai loppuu. Miehen kiintyessä hän ei tuo sitä itse esille ja suhde jatkuu edelleen, kunnes nainen haluaisi lopettaa suhteen.
Omistushalu ei ole tunne. Ei siinä mielessä että ”on tunteita jotain kohtaan”.
Vierailija kirjoitti:
Miesnäkökulmaa:
Itselläni ei ole ensi käden kokemusta asiasta, mutta eikö se nyt ole aika ilmiselvää? Miehellä nyt on jonkilaisia tunteita naista kohtaan (mitä tahansa omistushalun ja rakkauden väliltä) ja siksi selän kääntäminen sattuu.
Se on tietenkin eri asia, miten tuohon tilanteeseen päädytään. Tuo syödä kakku ja säästää on hyvä vertaus. Ei voi oikein edellyttää sitoutumista, jos ei ole valmis tarjoamaan sitä itse.
Luulen kyllä, että moni nainen saattaisi toimia tilanteessa ihan samoin. Toisaalta tyypillisesti naisen kiintyessä FWB-suhteeseen, asia tulee aiemmin esille ja suhde muuttuu joko normaaliksi parisuhteeksi tai loppuu. Miehen kiintyessä hän ei tuo sitä itse esille ja suhde jatkuu edelleen, kunnes nainen haluaisi lopettaa suhteen.
Juu kyllähän se varmaan harmittaa, ja tunteilleen ei voi mitään, mutta ehkä tässä kysytään juuri sitä, että miksi mies katsoo oikeutetuksi *toimia* (=järjestää kohtauksen, osoittaa suuttumuksensa naiselle, alkaa vaatia suhteen jatkamista) tunteittensa pohjalta, kun käytöstapojen ja -normien mukaista olisi kontrolloida tunteensa tuossa tilanteessa. Jos minä vaikka sanon työkavereille, että voitte valita lomat vapaasti, minä valitsen sitten myöhemmin, niin en minä sitten voi raivota siitä, että heinäkuu on kokonaan varattu, jos niin käy, ainakaan jos haluan että muut pitävät minua normaalina aikuisena.
Ei sillä, uskon kyllä että joku nainenkin voi käyttäytyä vastaavasti.
Vierailija kirjoitti:
Peitonheiluttelu? Mitä maalaistahvokeskustelua? (ei maalaisissa sinänsä mitään vikaa).
Kiertoilmauksia käytetään jottei keskustelu poistu.
Tarkennan vielä, että turha sitä on siis enempää analysoida. Kun menettää jotain kivaa -oli se mitä tahansa- se harmittaa. Harmituksesta seuraa tunnereaktio, jonka vahvuus riippuu persoonasta ja menetyksestä. Sitten se menee ohi.