Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia mies järjestää kohtauksen jos nainen lopettaa peitonheiluttelusuhteen?

Vierailija
30.06.2019 |

Ei osata kypsästi suhtautua asiaan.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesnäkökulmaa:

Itselläni ei ole ensi käden kokemusta asiasta, mutta eikö se nyt ole aika ilmiselvää? Miehellä nyt on jonkilaisia tunteita naista kohtaan (mitä tahansa omistushalun ja rakkauden väliltä) ja siksi selän kääntäminen sattuu.

Se on tietenkin eri asia, miten tuohon tilanteeseen päädytään. Tuo syödä kakku ja säästää on hyvä vertaus. Ei voi oikein edellyttää sitoutumista, jos ei ole valmis tarjoamaan sitä itse.

Luulen kyllä, että moni nainen saattaisi toimia tilanteessa ihan samoin. Toisaalta tyypillisesti naisen kiintyessä FWB-suhteeseen, asia tulee aiemmin esille ja suhde muuttuu joko normaaliksi parisuhteeksi tai loppuu. Miehen kiintyessä hän ei tuo sitä itse esille ja suhde jatkuu edelleen, kunnes nainen haluaisi lopettaa suhteen.

Miksi mies ei tuo esille tunteitaan, jos niitä on?

Mun mielestä kohtauksen järjestäminen kielii muusta kuin tunteista. Jonkinlaisesta omistamisenhalusta tai itsestäänselvyytenä pitämisestä.

Vierailija
22/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se närästää kun pipari siepataan julmasti pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesnäkökulmaa:

Itselläni ei ole ensi käden kokemusta asiasta, mutta eikö se nyt ole aika ilmiselvää? Miehellä nyt on jonkilaisia tunteita naista kohtaan (mitä tahansa omistushalun ja rakkauden väliltä) ja siksi selän kääntäminen sattuu.

Se on tietenkin eri asia, miten tuohon tilanteeseen päädytään. Tuo syödä kakku ja säästää on hyvä vertaus. Ei voi oikein edellyttää sitoutumista, jos ei ole valmis tarjoamaan sitä itse.

Luulen kyllä, että moni nainen saattaisi toimia tilanteessa ihan samoin. Toisaalta tyypillisesti naisen kiintyessä FWB-suhteeseen, asia tulee aiemmin esille ja suhde muuttuu joko normaaliksi parisuhteeksi tai loppuu. Miehen kiintyessä hän ei tuo sitä itse esille ja suhde jatkuu edelleen, kunnes nainen haluaisi lopettaa suhteen.

Mun mielestä kohtauksen järjestäminen kielii muusta kuin tunteista. Jonkinlaisesta omistamisenhalusta tai itsestäänselvyytenä pitämisestä.

En minä osaa sen paremmin muiden miesten pään sisään mennä, mutta luulen, että tunteiden ilmaiseminen ei ole miehestä tarpeen, kun homma tuntuu toimivan näinkin hyvin. Ja lisäksi FWB-suhteeseen päätyvät miehet ovat varmasti useammin sitoutumiskammoisia, mikä vähentää tunteiden ilmaisemisen mahdollisuutta entisestään.

Ja kirjoitin tuolla ylempänä, että miehellä on tunteita, esim. omistushalua. Itsestäänselvyytenä pitäminen ei päde tähän, se ilmenee pikemminkin suhteen aikana.

Vierailija
24/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesnäkökulmaa:

En minä osaa sen paremmin muiden miesten pään sisään mennä, mutta luulen, että tunteiden ilmaiseminen ei ole miehestä tarpeen, kun homma tuntuu toimivan näinkin hyvin. Ja lisäksi FWB-suhteeseen päätyvät miehet ovat varmasti useammin sitoutumiskammoisia, mikä vähentää tunteiden ilmaisemisen mahdollisuutta entisestään.

Ja kirjoitin tuolla ylempänä, että miehellä on tunteita, esim. omistushalua. Itsestäänselvyytenä pitäminen ei päde tähän, se ilmenee pikemminkin suhteen aikana.

Jos miehellä olisi tunteita, hän varmasti ymmärtäisi, että ellei tuo niitä esiin, riski naisen menettämiseen on suuri.

Tuskin miehellekään silloin pelkkä seksi riittäisi tai olisi ok mahd. muut viritykset sivussa.

Vierailija
25/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma toimi miehelle, ja mies on itsekäs näissä asioissa.

Mies unohti että mukana on toinenkin osapuoli, joka saattaa tehdä päätöksen.

Vierailija
26/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ne miehetkin on, ja ihmisillä on tunteet. Tunteet ei aina noudata logiikkaa. Todenäköisesti miehelle itselleenkin tullut yllätyksenä oma reaktionsa. 

Vierailija
27/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin miehellä tunteita tuollaisessa suhteessa on.

Jos olisi, olisi toisenlaisessa suhteessa.

Sitoutumiskammo on vain toinen nimitys sille, ettei tunteita ole.

Vierailija
28/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin miehellä tunteita tuollaisessa suhteessa on.

Jos olisi, olisi toisenlaisessa suhteessa.

Sitoutumiskammo on vain toinen nimitys sille, ettei tunteita ole.

No, on kyllä todella ristiriitaista kärsiä sitoutumiskammosta ja vetää kilarit suhteen päättymisestä.

Vierailija
29/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtautuminen on pudonnut täysin pommina syliin, niin varmaan itsellänikin voisi joku pettymyksenilmaus karata. Sopiva FWB suhde kun on (tällaiselle perusmallin jurolle miehelle) niin tolkuttoman työläs hankkia ja saada vielä rullaamaan mukavasti.

Jos asiaa on ensin pehmennetty viestillä tms. niin että ajatusta ehtii prosessoida niin ulos tulisi todennäköisesti aikuisempi: "kaikkea hyvää sulle jatkossa, muistan yhteisiä hetkiämme lämmöllä".

Vierailija
30/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut se kilahtaja vastaavassa tilanteessa. En tykännyt siitä, että mies yksipuolisesti lopetti seksisuhteen. Se oli hyvä, toimiva järjestely ja seksi oli hyvää. Säännöllisen seksin loppuminen harmitti, koska pidän siitä enkä halunnut alkaa etsiä ja testata tilalle uutta ihmistä tai harrastaa laaduttomia yhdenillanjuttuja. Sen jälkeen ei uutta vastaavaa ole löytynyt, koska seuraaviin on sekoittunut tunteita, puolin ja toisin, mutta niistä ei ole syntynyt kuitenkaan parisuhteita. Seksin pitäisi olla kivaa ja harmitonta, ei stressaavaa, ja seksiä pitäisi olla.

Vierailija
31/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli mies, joka kuvitteli, että kumppanin seksuaalisten tarpeiden huomioiminen kuuluu parisuhteeseen. Heti vonkaamassa viimeistään parin  kolmen viikon välein. Muutoin mukava remonttitaitoinen mies ja sanoi ymmärtävänsä  että minulla on oikeus kieltäytyä. Vuoden sitä kesti ja sitten hän lähti sanoen syyksi, ettei usko suhteesta tulevan pitemmän päälle mitään. On ne kummallisia nuo miehet.

Vierailija
32/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies kuvittelee että hän on ikään kuin oikeutettu saamaan seksiä naiselta, ja sitten on hämmentynyt kun homma loppuukin.

Eli suuret luulot.

Voi myös ajatella, ettei hän enää kelpaakaan.

Siinä hiipii mieleen kysymys, mihin muuhun hän ei kelpaa. Ja siitä hiipii ajatus.....

Vierailija
33/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli mies, joka kuvitteli, että kumppanin seksuaalisten tarpeiden huomioiminen kuuluu parisuhteeseen. Heti vonkaamassa viimeistään parin  kolmen viikon välein. Muutoin mukava remonttitaitoinen mies ja sanoi ymmärtävänsä  että minulla on oikeus kieltäytyä. Vuoden sitä kesti ja sitten hän lähti sanoen syyksi, ettei usko suhteesta tulevan pitemmän päälle mitään. On ne kummallisia nuo miehet.

Nyt en ihan ymmärtänyt.

Vierailija
34/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies kuvittelee että hän on ikään kuin oikeutettu saamaan seksiä naiselta, ja sitten on hämmentynyt kun homma loppuukin.

Eli suuret luulot.

Voi myös ajatella, ettei hän enää kelpaakaan.

Siinä hiipii mieleen kysymys, mihin muuhun hän ei kelpaa. Ja siitä hiipii ajatus.....

No eihän tuossa muusta ole kyse kuin panemisesta.

Vierailija
35/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli mies, jonka oli hyvin vaikea ymmärtää tätä. Vaikka itse tuollaista suhdetta halusi, ei enempää.

Kai sitten ne suuret luulot. Ei meinannut nimittäin millään mennä jakeluun.

Oih, niin tuttua! Tapailimme intohimon merkeissä pari kk, josta sitten livettiin pitkiin puhelinkeskusteluihin, ja mies soitti usein itse, kun halusi jutella. Rohkaistuin sitten kysymään että  mitäs jos tapailisimme eksklusiivisesti toisiamme, niin "en ole valmis niin vakavaan", "hyvähän meillä näin on ollut" "miksi muuttaa mitään kun tämä toimii", "en halua tässä vaiheessa elämääni sitoutua" "parempi että molempien on helppo lähteä tästä jos alkaa siltä tuntumaan" jne. Asia oli minulle kuitenkin täysin ok, ja peitonheiluttelu jatkui vielä jonkin aikaa, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Tämä taas ei tuolle miehelle ollut ok, vaan alkoi raivoaminen että en voi lopettaa suhdetta näin seinään. Onko minulla joku toinen, ja kyllä hän NYT haluaisi alkaa oikeasti seurustelemaan, en vain ollutkysynyt häneltä enää uudestaan asiaa :D :D :D . Että hän tarvitsee nyt jonkun selityksen (en tietenkään kertonut tavanneeni toisen, ilmoitin vain että haluan lopettaa "suhteen", koska en koe saavani tästä nyt enää sitä mitä haluan) mutta sepäs ei kelvannut, koska ilmeisesti hän oli mielessään rakentanut minulle oman roolin, jossa olen hänen käytettävissään milloin hän haluaa, ja kun HÄN ei enää halua, niin sitten jään kuin märkä rätti. ILmeisesti hän oli kuvitellut että minä olen häneen nyt niin rakastunut että pysyn kyydissä pyhällä hengelläkin, eikä mielessäkään ollut käynyt, että nuo hänen selittelyfraasinsa koskisivat oikeasti minuakin.

No semmoista se on kun yrittää syödä ja säästää samaan aikaan, että joskus tulee näpeille.

Et ole noudattanut sitä universaalia sääntöä, jonka mukaan yhdessä sovitaan säännöt, jotka koskevat molempia, mutta jotka oikeasti koskevatkin vain naista, ja mies sopii itsensä kanssa itseään koskevat säännöt ko suhteeseen.

Hyi häpeä. :D

Näin se taitaa olla :D Toisaalta sääntöjä olisi helpompi noudattaa kun tietäisi niistä :p 

Vierailija
36/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä pitäisi lukea? Sanoja ja lauseita, mutta ei saa mitään selvää mitä tahdoit sanoa?

Vierailija
37/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska peitonheiluttelu on verraten harvinainen harrastus. Tässähän ei siis tarkoiteta sukupuolista kanssakäymistä, vaan jonkinlainsta alkukantaista kansanperinnettä Karjalan kannakselta.

Vierailija
38/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli mies, jonka oli hyvin vaikea ymmärtää tätä. Vaikka itse tuollaista suhdetta halusi, ei enempää.

Kai sitten ne suuret luulot. Ei meinannut nimittäin millään mennä jakeluun.

Oih, niin tuttua! Tapailimme intohimon merkeissä pari kk, josta sitten livettiin pitkiin puhelinkeskusteluihin, ja mies soitti usein itse, kun halusi jutella. Rohkaistuin sitten kysymään että  mitäs jos tapailisimme eksklusiivisesti toisiamme, niin "en ole valmis niin vakavaan", "hyvähän meillä näin on ollut" "miksi muuttaa mitään kun tämä toimii", "en halua tässä vaiheessa elämääni sitoutua" "parempi että molempien on helppo lähteä tästä jos alkaa siltä tuntumaan" jne. Asia oli minulle kuitenkin täysin ok, ja peitonheiluttelu jatkui vielä jonkin aikaa, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Tämä taas ei tuolle miehelle ollut ok, vaan alkoi raivoaminen että en voi lopettaa suhdetta näin seinään. Onko minulla joku toinen, ja kyllä hän NYT haluaisi alkaa oikeasti seurustelemaan, en vain ollutkysynyt häneltä enää uudestaan asiaa :D :D :D . Että hän tarvitsee nyt jonkun selityksen (en tietenkään kertonut tavanneeni toisen, ilmoitin vain että haluan lopettaa "suhteen", koska en koe saavani tästä nyt enää sitä mitä haluan) mutta sepäs ei kelvannut, koska ilmeisesti hän oli mielessään rakentanut minulle oman roolin, jossa olen hänen käytettävissään milloin hän haluaa, ja kun HÄN ei enää halua, niin sitten jään kuin märkä rätti. ILmeisesti hän oli kuvitellut että minä olen häneen nyt niin rakastunut että pysyn kyydissä pyhällä hengelläkin, eikä mielessäkään ollut käynyt, että nuo hänen selittelyfraasinsa koskisivat oikeasti minuakin.

No semmoista se on kun yrittää syödä ja säästää samaan aikaan, että joskus tulee näpeille.

Erittäin hauska tuo, että olisi halunnut seurustella, et vaan ollut uudestaan kysynyt!

Vierailija
39/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia kiinnostaa peitonheiluttelu, toisia seksi. Siinä se suuri ero.

Vierailija
40/50 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksisuhteen loputtua mies sanoi minulle olevansa "vittuuntunut", kun häneltä "viedään jotain pois". Tällä loppukeskustelulla oli aika uhkaava ja omistushaluinen sävy muutenkin. Ruinaus ja vinoilu seksisuhteen loppumisen jälkeen ovat tuttuja miehiltä. Erään miehen jouduin ahdistelun takia estämään kaikissa somepalveluissa, yhtä lukuunottamatta; Hän lähetti samaisessa palvelussa vuoden päästä oudon viestin.

Olen miettinyt, tajuavatko seksisuhteiden vähäisyydestä valittavat miehet, että naisille on niissä suhteissa aika vähän plussapuolia. Seksi on usein miehen puolelta itsekästä ja taitamatonta, ja seksisuhteen kuluessa tai loputtua tulee kylmää ja röyhkeää kohtelua. Seksisuhteessakin pitää kunnioittaa toista ihmistä ihan samalla lailla kuin muissakin suhteissa. Velvoitteet ovat seksisuhteessa tietysti erit kuin esim. pari- tai kaverisuhteessa, mutta perus kunnioitus ja käytöstavat pitää löytyä.

Monet tuntemani naiset ovat lopettaneet seksisuhteet, vaikka kasuaalia seksiä haluaisivatkin, koska kunnioittavaa ja taitavaa seksikumppania on miehistä vaikea löytää.