Minkä takia mies järjestää kohtauksen jos nainen lopettaa peitonheiluttelusuhteen?
Kommentit (50)
Miehelle on vaikeaa löytää hyvää seksisuhdetta.
Mulla oli mies, jonka oli hyvin vaikea ymmärtää tätä. Vaikka itse tuollaista suhdetta halusi, ei enempää.
Kai sitten ne suuret luulot. Ei meinannut nimittäin millään mennä jakeluun.
Eikö tää sama aloitus ollu täällä jo eilen?
no mies on sanonu mulle, että "mies haluu omistaa naisen" tai siis... NAISET.
eli siis miehille on liian suuret luulot itestään, ja viel silleen ei-humoristisella tavalla.
Miehelle on helppo järjestely sellainen, että ei tarvi sitoutua eikä panostaa naiseen, silti saa seksiä eikä muuta haluakaan. Kun siitä joutuu luopumaan (ja näkemään vaivaa uuden etsimiseksi), miehelle tulee paha mieli. Helppous katoaa elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään
Ei me tiedetä. Yleensä huomaan tällaisten kyselijöiden olettavan toisten olevan ajatusten lukijoita ja kun näin ei ole, hämmästytään. Sukupuoliriippumattomasti.
Ehkä mies kuvittelee että hän on ikään kuin oikeutettu saamaan seksiä naiselta, ja sitten on hämmentynyt kun homma loppuukin.
Eli suuret luulot.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli mies, jonka oli hyvin vaikea ymmärtää tätä. Vaikka itse tuollaista suhdetta halusi, ei enempää.
Oih, niin tuttua! Tapailimme intohimon merkeissä pari kk, josta sitten livettiin pitkiin puhelinkeskusteluihin, ja mies soitti usein itse, kun halusi jutella. Rohkaistuin sitten kysymään että mitäs jos tapailisimme eksklusiivisesti toisiamme, niin "en ole valmis niin vakavaan", "hyvähän meillä näin on ollut" "miksi muuttaa mitään kun tämä toimii", "en halua tässä vaiheessa elämääni sitoutua" "parempi että molempien on helppo lähteä tästä jos alkaa siltä tuntumaan" jne. Asia oli minulle kuitenkin täysin ok, ja peitonheiluttelu jatkui vielä jonkin aikaa, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Tämä taas ei tuolle miehelle ollut ok, vaan alkoi raivoaminen että en voi lopettaa suhdetta näin seinään. Onko minulla joku toinen, ja kyllä hän NYT haluaisi alkaa oikeasti seurustelemaan, en vain ollutkysynyt häneltä enää uudestaan asiaa :D :D :D . Että hän tarvitsee nyt jonkun selityksen (en tietenkään kertonut tavanneeni toisen, ilmoitin vain että haluan lopettaa "suhteen", koska en koe saavani tästä nyt enää sitä mitä haluan) mutta sepäs ei kelvannut, koska ilmeisesti hän oli mielessään rakentanut minulle oman roolin, jossa olen hänen käytettävissään milloin hän haluaa, ja kun HÄN ei enää halua, niin sitten jään kuin märkä rätti. ILmeisesti hän oli kuvitellut että minä olen häneen nyt niin rakastunut että pysyn kyydissä pyhällä hengelläkin, eikä mielessäkään ollut käynyt, että nuo hänen selittelyfraasinsa koskisivat oikeasti minuakin.
No semmoista se on kun yrittää syödä ja säästää samaan aikaan, että joskus tulee näpeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oih, niin tuttua! Tapailimme intohimon merkeissä pari kk, josta sitten livettiin pitkiin puhelinkeskusteluihin, ja mies soitti usein itse, kun halusi jutella. Rohkaistuin sitten kysymään että mitäs jos tapailisimme eksklusiivisesti toisiamme, niin "en ole valmis niin vakavaan", "hyvähän meillä näin on ollut" "miksi muuttaa mitään kun tämä toimii", "en halua tässä vaiheessa elämääni sitoutua" "parempi että molempien on helppo lähteä tästä jos alkaa siltä tuntumaan" jne. Asia oli minulle kuitenkin täysin ok, ja peitonheiluttelu jatkui vielä jonkin aikaa, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Tämä taas ei tuolle miehelle ollut ok, vaan alkoi raivoaminen että en voi lopettaa suhdetta näin seinään. Onko minulla joku toinen, ja kyllä hän NYT haluaisi alkaa oikeasti seurustelemaan, en vain ollutkysynyt häneltä enää uudestaan asiaa :D :D :D . Että hän tarvitsee nyt jonkun selityksen (en tietenkään kertonut tavanneeni toisen, ilmoitin vain että haluan lopettaa "suhteen", koska en koe saavani tästä nyt enää sitä mitä haluan) mutta sepäs ei kelvannut, koska ilmeisesti hän oli mielessään rakentanut minulle oman roolin, jossa olen hänen käytettävissään milloin hän haluaa, ja kun HÄN ei enää halua, niin sitten jään kuin märkä rätti. ILmeisesti hän oli kuvitellut että minä olen häneen nyt niin rakastunut että pysyn kyydissä pyhällä hengelläkin, eikä mielessäkään ollut käynyt, että nuo hänen selittelyfraasinsa koskisivat oikeasti minuakin.
No semmoista se on kun yrittää syödä ja säästää samaan aikaan, että joskus tulee näpeille.
Et ole noudattanut sitä universaalia sääntöä, jonka mukaan yhdessä sovitaan säännöt, jotka koskevat molempia, mutta jotka oikeasti koskevatkin vain naista, ja mies sopii itsensä kanssa itseään koskevat säännöt ko suhteeseen.
Hyi häpeä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Hyvin kerrottu.
Joku mies vois tulla kertomaan miesnäkökulman tähän asiaan.
Miehelle tulee aina yllätyksenä kun nainen päättää suhteen?
Oli se sitten vaikka peitonheiluttelusuhde.
Vierailija kirjoitti:
OLI.
Naiset ei tajua kuinka vaikeaa miehen on saada pelkkä seksisuhde.99% naisista haluaa oikean suhteen.
Te valitsette vääriä miehiä seksisuhteisiin. Ei mulla ole ollut ongelmia lopettaa seksisuhteita, koska yhteisesti on sovittu, että seksi on satunnaista :)
Useat heistä kyllä kyselevät vuosia peräänkin, että ei ole kiinni siitä, että olisin jotenkin huono :D
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tulee aina yllätyksenä kun nainen päättää suhteen?
Oli se sitten vaikka peitonheiluttelusuhde.
Tää ei tietysti oikeuta kohtauksen järjestämiseen.
Miesnäkökulmaa:
Itselläni ei ole ensi käden kokemusta asiasta, mutta eikö se nyt ole aika ilmiselvää? Miehellä nyt on jonkilaisia tunteita naista kohtaan (mitä tahansa omistushalun ja rakkauden väliltä) ja siksi selän kääntäminen sattuu.
Se on tietenkin eri asia, miten tuohon tilanteeseen päädytään. Tuo syödä kakku ja säästää on hyvä vertaus. Ei voi oikein edellyttää sitoutumista, jos ei ole valmis tarjoamaan sitä itse.
Luulen kyllä, että moni nainen saattaisi toimia tilanteessa ihan samoin. Toisaalta tyypillisesti naisen kiintyessä FWB-suhteeseen, asia tulee aiemmin esille ja suhde muuttuu joko normaaliksi parisuhteeksi tai loppuu. Miehen kiintyessä hän ei tuo sitä itse esille ja suhde jatkuu edelleen, kunnes nainen haluaisi lopettaa suhteen.
Mulla yks mies kyseli parin vuoden kuluttua suhteen päättymisestä mun perään. Oli vieläkin helkkarin vihainen.
Vähän outoa tuo vihaisuus.
Koska iso osa miehistä on aika yksinkertaisia, monilla on lisäksi aika isot luulot itsestään.