Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten määrittelet hoikan?

Vierailija
30.06.2019 |

Onko hoikka ihminen normaalipainon keskirajoilla vai alarajoilla? Vai peräti alipainoinen? Mikä on hoikan bmi? Miltä hoikka näyttää?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt, mut jotkut on sellasii luonnottoman hoikka, eli oikee paino kuuluis olla isompi. Näkee naamasta yms.

Vierailija
2/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka on alipainoinen tai normaalipainon alarajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikalla on vain ohut rasvakerros. BMI ei tätä kerro, rasvaprosentti varmaan paremmin.

Vierailija
4/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikempi kuin minä itse. Eli alipainon rajalla.

Vierailija
5/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka on sellainen jolla ei ole silminnähtävin "ylimääräistä" rasvakerrosta löllöttämässä missään, eli näyttää sellaiselta sutjakalta. BMI ei kerro vielä mitään. Alipainoinen on sitten laiha. Toisaalta myös hoikkia voi hyvin sanoa laihaksi lihavan vastakohtana. Lihava on sellainen jolla on selkeästi silminnähtävästi ylimääräistä rasvaa eli ei näytä enää normaalipainoiselta eli sellaiselta jolle menee päälle 38-46 kokoiset vaatteet. Tosin pituus hämää tässäkin asiassa.

Vierailija
6/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon alarajalla tai lievästi alipainoinen. Eli BMI 17-21. Mutta silmämääräisesti mä sen arvioin.

Vierailija
7/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu kulkemaan kapeasta 1800-luvun mallisesta ovesta ulos ja sisään ilman että jää mahastaan kiinni. Oven leveys on siis tosiaan vain noin 40cm leveä eli kulkuaukko on kapea.

Vierailija
8/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka on yksi askel aliravitunnäköisestä ylöspäin. Eli anorektinen -> laiha->hoikka->normaalipainoinen->pyöreä->lihavahko->läski->obeesi

Vierailija
9/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Mä olen aina kuvitellut hoikan tarkoittavan normaalipainon keskirajoilla olevaa henkilöä. Ilmeisesti monilla eri käsitys kuitenkin hoikasta.

Vierailija
10/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka on normaalipainoinen, mutta siellä normaalin ja alipainoisen rajalla.

Hoikka ei ole liian laiha.

Vierailija
11/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka on sellainen jolla ei ole silminnähtävin "ylimääräistä" rasvakerrosta löllöttämässä missään, eli näyttää sellaiselta sutjakalta. BMI ei kerro vielä mitään. Alipainoinen on sitten laiha. Toisaalta myös hoikkia voi hyvin sanoa laihaksi lihavan vastakohtana. Lihava on sellainen jolla on selkeästi silminnähtävästi ylimääräistä rasvaa eli ei näytä enää normaalipainoiselta eli sellaiselta jolle menee päälle 38-46 kokoiset vaatteet. Tosin pituus hämää tässäkin asiassa.

Koko 38-46 ei todellakaan ole lihava vaan normaali.  Omituisia käsityksiä ruumiinrakenteesta!

Vierailija
12/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole läski.

Vierailija
13/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mä olen aina kuvitellut hoikan tarkoittavan normaalipainon keskirajoilla olevaa henkilöä. Ilmeisesti monilla eri käsitys kuitenkin hoikasta.

Että mitä :D normaalipainoinen ei ole hoikka jos on keskirajoilla vaan se keskiverto. Normaalipainon yläraja tarkoittaisi omalla kohdallani jo lihavuutta. Siis oikeasti 10kg läskiä liikaa. Olen 163/52 ja nyt pullea.

Vierailija
14/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen on jossain normaalipainon "keskellä".

Hoikka on lähempänä normaalipainon alarajaa.

Laiha on ihan alarajalla tai sen ali.

Noin siis puhtaasti BMI:n avulla määriteltynä. Todellisuudessahan hoikkuuteen vaikuttaa myös ruumiinrakenne, siis luusto ym.

Vierailija
15/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että laiha on jo sellainen hieman luisevampi, hoikka on terveemmän näköinen. Olen itse 172cm/54kg ja mielestäni hoikka. 

Vierailija
16/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus miinus 110 kiloina. Eli 170cm nainen = 60kg.

Vierailija
17/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka on sellainen joka näyttää hoikalta. Ei liity painoindekseihin mitenkään vaan on termi jota käytetään kuvaamaan ihmistä.

Vierailija
18/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituudesta vähennetään 110-120. Jos pituutta on 162 cm niin toivottava paino 47-55 kg. Näin minulle opetti diabeteslääkäri.

Hoikkaa on melko vaikea määritellä.

Vierailija
19/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmämääräisesti. Hoikkuus on minulle näkyvä ominaisuus eikä mitenkään sidoksissa henkilön painoon tai painoindeksiin. Ennemminkin ruumiinrakenteeseen. 

Vierailija
20/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka on alipainoinen tai normaalipainon alarajalla.

Ei. Tuollainen on jo laiha. Hoikka on positiivinen sana, siihen ei liity terveysriskejä. Eli hoikka on normaalipainoinen, mutta ei normaalipainon ylärajalla.