Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja taloudelliset haasteet-miten olette selvinneet?

Vierailija
15.10.2024 |

Olen pienipalkkainen, teinit jotka harrastaa, vaikka maksaisimme asioita puoliksi, tulee olemaan todella tiukkaa. Teen ylimääräisiä töitäkin mutta silti rahat ei oikein riitä. Miten muut olette selvinneet erosta? Ja kyseessä avoero ja omaisuus on sen kumman on, asunnosta puolet mutta lainaa vielä paljon joten ei siitä ihmeitä jää.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti.oon eläkkeellä, työkyvyttömyys. En siis voi vaan parantaa työllä tulojani. Oli muös avoliitto. Yhteinen omaisuus myynnissä ja ei tunnu menevän kaupaksi. Oon ihan pa kaikkien maksujen takia. On myös asunto velkaa ja henkilökohtaista velkaa. Kaikki tämä ajaa takaisin yhteen exän kanssa vaikka voin suhteessa huonosti

Vierailija
2/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu ja ponnistele jotta saat parempipalkkaisen työn. Tai etsi uusi hölmö maksumieheksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu ja ponnistele jotta saat parempipalkkaisen työn. Tai etsi uusi hölmö maksumieheksi. 

No ei tässä kyllä pysty kouluttautumaan työnteon ja arjen hoidon ohessa. Enkä aio ottaa maksumiestä enkä palata exän kanssa. Ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta.

Vierailija
4/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa se alkuun on mutta siitä selviää. En ymmärrä miksi heti pitäisi ottaa joku maksumies eron jälkeen.

Vierailija
5/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli tosi tiukka alku, mutta pikkuhiljaa helpotti. En kadu hetkeäkään silti eroa. En myöskään ottanut muiden kehotuksesta huolimatta maksumiestä, vaan tein hiukan keikkaa, ja katsoin minne rahat meni. Tiukat vuodet mutta nyt kun esikoinen lennähti pesästä, on helpottanut.

Vierailija
6/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pienipalkkainen? Itse sain elatuksineen 2800e käteen. Maksoin ihan kaiken yksin eikä ex ottanut lapsia edes luokseen. Hyvin selvittiin. Ei ne tulot vaan menot. Auton hankin myöhemmin, kun esikoinen oli jo omillaan. Kolme lasta on. 

Vierailija
7/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No erost vielä selviää, mutta ei Helsingin liikenteestä. 

Vierailija
8/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole omia säästöjä juuri pahan päivän varalle? Selvää on että elintasoa pitää laskea, kun maksaa yksin kaiken.

Vierailija
9/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit vielä ihmetellään alhaista syntyvyyttä :D Nainen on raskaana, synnyttää, pitkän aikaa pois töistä ja eron tullen kantaa yksinään vastuun lapsien huoltamisesta myös taloudellisesti... Jos oisin mies, niin voisin harkita lasta, mut naisroolissa tähän en suostu

Vierailija
10/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa se teki, mutta selvittiin. Siinä täytyy vain luopua omista tarpeistaan, ei ole varaa ostella mitään merkkituotteita. Lapsille ostaa välttämättömät vermeet ja itse menee risoissa kengissä. Se oli juhlaa, kun välillä tuli isompi tilitys, kun Kela oli saanut isältä perittyä elatusmaksuja. Ruuassa pystyy säästämään, kun tekee järkeviä valintoja (tosin sekään ei enää nykyisin ole kovin helppoa). Tsemppiä! 

Itse tein myös kahta työtä ja lapsilisän loppuminen 17-vuotiaana oli kaksosten äidille aikamoinen isku suoraan sanottuna. Hengissä olemme kaikki ja lapset osaavat arvostaa pieniä asioita. 

Vierailija
11/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pienipalkkainen? Itse sain elatuksineen 2800e käteen. Maksoin ihan kaiken yksin eikä ex ottanut lapsia edes luokseen. Hyvin selvittiin. Ei ne tulot vaan menot. Auton hankin myöhemmin, kun esikoinen oli jo omillaan. Kolme lasta on. 

2800 nettona on hyvä. Itse saan ehkä 2100. Ei elatuksia kun viikko-viikko ja ovat jo isoja teinejä, aikuisuuden kynnyksellä. Mutta eivät vielä osallistu kuluihin, kun opiskelevat

Vierailija
12/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole omia säästöjä juuri pahan päivän varalle? Selvää on että elintasoa pitää laskea, kun maksaa yksin kaiken.

Paljonko niitä säästöjä oikein voisi olla kun se asuntokin pitää yksin hankkia?

Vierailija
13/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tässä kyllä pysty kouluttautumaan työnteon ja arjen hoidon ohessa. Enkä aio ottaa maksumiestä enkä palata exän kanssa. Ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta.

Sitten ei kauheasti ole vaihtoehtoja kun et suostu omaa asemaa parantamaan että saisit parempia tuloja ja toista maksajaa et halua ottaa. 

Vierailija
14/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Elämä saman katon oli niin ahdistavaa, että asun vaikka miniyksiössä mieluummin, kuin exän kanssa. Eroon hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
15/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit vielä ihmetellään alhaista syntyvyyttä :D Nainen on raskaana, synnyttää, pitkän aikaa pois töistä ja eron tullen kantaa yksinään vastuun lapsien huoltamisesta myös taloudellisesti... Jos oisin mies, niin voisin harkita lasta, mut naisroolissa tähän en suostu

Sama täällä. Korkeintaan jos olisi aivan järkyttävä vauvakuume ja itsellä iso omaisuus. Eipä ole kumpaakaan.

Vierailija
16/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan suostu siihen, että maksatte kaiken puoliksi lasten harrastuksista lähtien. Lapsen elatus lasketaan elatuskyvyn mukaan eikä lapsen geeniosuuksien mukaan. 

17/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi ovat jo teinejä, miten et muka pystyisi työn ohella opiskelemaan? Ymmärrän, että pienten lasten kanssa on hankalaa opiskella, kun kaikki kotityöt on edelleen vanhemman vastuulla. Mä lähdin kahden lapsen yksinhuoltajana opiskelemaan työn ohessa toiselle alalle, kun lapseni olivat 13- ja 8-vuotiaita. Lasten lisäksi mulla oli vielä isokokoinen koira, kaksi kissaa ja kaksi hamsteria. Nykyisin voi monia yliopisto- ja ammattikorkeakoulukursseja suorittaa etänäkin ja ainakin ammattikorkeakouluissa päätoimisiin opintoihin on mahdollista päästä suorittamalla ensin tietyn määrän kursseja avoimen kautta. 

Vierailija
18/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt vaan suostu siihen, että maksatte kaiken puoliksi lasten harrastuksista lähtien. Lapsen elatus lasketaan elatuskyvyn mukaan eikä lapsen geeniosuuksien mukaan. 

Toimiiko tämä enää aikuisiin lapsiin? Itse eroamassa ja aikuiset lapset, yhä kustannettu esim harrastukset. Mutta miten nyt kun 18- ja 20-vuotiaat. Elatusvelvollisuutta ei ole mutta opiskelevat ja on tuettu.

Vierailija
19/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi ovat jo teinejä, miten et muka pystyisi työn ohella opiskelemaan? Ymmärrän, että pienten lasten kanssa on hankalaa opiskella, kun kaikki kotityöt on edelleen vanhemman vastuulla. Mä lähdin kahden lapsen yksinhuoltajana opiskelemaan työn ohessa toiselle alalle, kun lapseni olivat 13- ja 8-vuotiaita. Lasten lisäksi mulla oli vielä isokokoinen koira, kaksi kissaa ja kaksi hamsteria. Nykyisin voi monia yliopisto- ja ammattikorkeakoulukursseja suorittaa etänäkin ja ainakin ammattikorkeakouluissa päätoimisiin opintoihin on mahdollista päästä

Toisaalta onhan tämä hyvä idea. Mutta keikkatyö ja opiskelu normaalin työn lisäksi vie kyllä teineiltä äidin.

Vierailija
20/26 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien kalliit harrastukset nyt heti katkolle. Rahan lisäksi säästyy sulta sitä helvetillistä kuljetusrumbaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan