Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten määrittelet hoikan?

Vierailija
30.06.2019 |

Onko hoikka ihminen normaalipainon keskirajoilla vai alarajoilla? Vai peräti alipainoinen? Mikä on hoikan bmi? Miltä hoikka näyttää?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen, että laiha on jo sellainen hieman luisevampi, hoikka on terveemmän näköinen. Olen itse 172cm/54kg ja mielestäni hoikka. 

Sinä olet alipainoinen eli laiha. Hoikka on useamman kilon painavampi kuin sinä ja terveellisissä mitoissa.

Vierailija
22/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mä olen aina kuvitellut hoikan tarkoittavan normaalipainon keskirajoilla olevaa henkilöä. Ilmeisesti monilla eri käsitys kuitenkin hoikasta.

Että mitä :D normaalipainoinen ei ole hoikka jos on keskirajoilla vaan se keskiverto. Normaalipainon yläraja tarkoittaisi omalla kohdallani jo lihavuutta. Siis oikeasti 10kg läskiä liikaa. Olen 163/52 ja nyt pullea.

Et sinä ole pullea, vaan ruumiinkuvasi on häiriintynyt. Ja normaalipainon ylärajoilla ei olla lihavia vaan normaalipainoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmämääräisesti. Hoikkuus on minulle näkyvä ominaisuus eikä mitenkään sidoksissa henkilön painoon tai painoindeksiin. Ennemminkin ruumiinrakenteeseen. 

Näin juuri. Saman BMIn omaavat ihmiset voivat näyttää ihan erilaiselta, BMI ei siis kerro kaikkea vaikka kyllä se toki jotain kertoo. Jos ihminen on lihaksikas, voi painaa 10 kg enemmän kuin ihminen jolla ei ole lihaksia, ja näyttää silti hoikemmalta kuin se lihaksikseton.

Katsoo vaikka pikamatkan juoksijoita, kukaan heistä ei ole läski mutta voi painaa enemmän kuin läskiltä näyttävä vähemmän painava henkilö. jolla ei ole lihaksia.

Vierailija
24/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mä olen aina kuvitellut hoikan tarkoittavan normaalipainon keskirajoilla olevaa henkilöä. Ilmeisesti monilla eri käsitys kuitenkin hoikasta.

Että mitä :D normaalipainoinen ei ole hoikka jos on keskirajoilla vaan se keskiverto. Normaalipainon yläraja tarkoittaisi omalla kohdallani jo lihavuutta. Siis oikeasti 10kg läskiä liikaa. Olen 163/52 ja nyt pullea.

Et sinä ole pullea, vaan ruumiinkuvasi on häiriintynyt. Ja normaalipainon ylärajoilla ei olla lihavia vaan normaalipainoisia.

Ehkä kuitenkin itse tiedän paremmin. Pömppö maha ja yhteen hinkkaavat reidet yhdistettyinä selkään kerääntyvään rasvavarastoon = pullea

Lihava on ihminen jolla on enemmän rasvakudosta kuin normaali kokoisella ihmisellä. Ei mitään tekemistä painoindeksin kanssa. Myös normaalipainon sisällä voi olla lihava. Varsinkin jos on muuten muodoton.

Vierailija
25/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 17-19 on hoikka.

Vierailija
26/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI 17-19 on hoikka.

Eipäs ole vaan 19-20. 17 on jo laiha. 

Vierailija
27/32 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka on sellainen jolla ei ole silminnähtävin "ylimääräistä" rasvakerrosta löllöttämässä missään, eli näyttää sellaiselta sutjakalta. BMI ei kerro vielä mitään. Alipainoinen on sitten laiha. Toisaalta myös hoikkia voi hyvin sanoa laihaksi lihavan vastakohtana. Lihava on sellainen jolla on selkeästi silminnähtävästi ylimääräistä rasvaa eli ei näytä enää normaalipainoiselta eli sellaiselta jolle menee päälle 38-46 kokoiset vaatteet. Tosin pituus hämää tässäkin asiassa.

Koko 38-46 ei todellakaan ole lihava vaan normaali.  Omituisia käsityksiä ruumiinrakenteesta!

.

Hienoa luetun ymmärtämistä.

Vierailija
28/32 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen. Rasvaa on, mutta terveellisissä määrin.

https://img3.stockfresh.com/files/i/iko/m/77/3850876_stock-photo-healthy-woman.jpg

Sinipaitainen täydellinen esimerkki hoikasta. Normaalipainon "keskitason" alapuolella ja siro rakenne, mutta peffassa ja reisissä terveellisesti rasvaa

https://ak3.picdn.net/shutterstock/videos/3657953/preview/stock-footage-d-two-slim-young-girls-measuring-body-sportly-fit.webm

Laiha. Saattaa yhä olla terveellisen painoinen (juoksija tms...riippuu myös geeneistä), tai sitten ei.

https://image.shutterstock.com/image-photo/thin-woman-smiling-sports-fitness-600w-1057084487.jpg

Vierailija
29/32 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse omasta mielestäni normaalipainoinen, muiden mielestä yleeensä hoikka. Olen S-kokoa, siroluinen, mutta rasvaa löytyy. Mitat 165 cm ja 56kg. Peukku ylös, jos olen mielestäsi hoikka, alas jos en ole.

Vierailija
30/32 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun painoindeksi on normaali, niin silloin voi sanoa hoikaksi, jos on muuten normaalirakenteinen.

Vierailija
31/32 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse omasta mielestäni normaalipainoinen, muiden mielestä yleeensä hoikka. Olen S-kokoa, siroluinen, mutta rasvaa löytyy. Mitat 165 cm ja 56kg. Peukku ylös, jos olen mielestäsi hoikka, alas jos en ole.

ketään ei kiinnosta

Vierailija
32/32 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen. Rasvaa on, mutta terveellisissä määrin.

https://img3.stockfresh.com/files/i/iko/m/77/3850876_stock-photo-healthy-woman.jpg

Sinipaitainen täydellinen esimerkki hoikasta. Normaalipainon "keskitason" alapuolella ja siro rakenne, mutta peffassa ja reisissä terveellisesti rasvaa

https://ak3.picdn.net/shutterstock/videos/3657953/preview/stock-footage-d-two-slim-young-girls-measuring-body-sportly-fit.webm

Laiha. Saattaa yhä olla terveellisen painoinen (juoksija tms...riippuu myös geeneistä), tai sitten ei.

https://image.shutterstock.com/image-photo/thin-woman-smiling-sports-fitness-600w-1057084487.jpg

Tämä.

Se että 70% on ylipainoisia, ei muuta standardeja siten että keskiverrosta tulisi normaalipainoinen. Keskivertonainen on ylipainoinen.