Uskon Jeesukseen mutta Raamatun sana raskasta noudattaa?
Se mikä kuva tulee avioliitosta. Mieluummin hengailisin ja katselisin miten jonkun kanssa sujuu.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei vihannut vaan rakasti.Raamattua on tulkittu väärin vuosisatoja.
Parasta olisi että opiskelisi useampaa uskontoa koska kaikki uskonnot kertovat samasta asiasta Jumalasta, kukin omalla tavallaan. Kun olennaisen ymmärtää, silloin ymmärtää myös Raamatun oikein. EIkä tartu käännöskukkasiin yms.
Ei ole muuta Jumalaa, kuin JHWH ja Hänen Poikansa Jeesus Kristus sekä jumaluuden kolmas Persoona Pyhä Henki.
Muuta pelastusta ei ole ihmiselle annettu, kuin Jeesus Kristus - muut ovat epäjumalia, eivätkä voi koskaan ihmistä pelastaa, eivätkä ole niin väittäneetkään. Mutta Jeesus on.
Amen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko viikon lueskellut verkossa eri foorumeista uskovien vihasta eri vähemmistöryhmiä kohtaan joten höpinät rakastamisesta voi kai kuitata paskapuheiksi.
Jos ymmärtäisit sen oleellisen asian, miten ihanaa on elää ILMAN jatkuvaa syntitaakkaa ja syyttävää omaatuntoa haluaisit heti tulla Jeesus-uskoon ja olisit TODELLA vapaa!!
Kuules ny tapauskovainen. Se on sun syntitaakka kun tässä painaa. Ei minun. Tuleppa ensiksi vaikka oikeasti uskoon niin tajuat asioita ja lopeta se perkeleen kanssa, seurustelu.
En ole tapauskovainen, vaan elän Jeesuksen kanssa joka hetki, olen seurannut Häntä jo 33 vuotta ja oppinut jo kauan sitten elämään niin, etten pahoita Hänen mieltään. Mutta jos pääseekin sammakko suusta, huikkaan Herralle anteeksipyynnöt ja taas mennään.Siunausta sinulle ja kaikkea hyvää! Älä sinäkään koskaan kosta pahaa pahalla, vaan hyvällä, olet oikea Jeesuksen seuraaja!❤
Minä opin iltarukouksen äidiltäni jo pienenä. Olen nyt 37-vuotias. Siinä karkeasti 15-30 ikävuoden aikan olin varmaankin tapakristitty enkä uskonasioita mitettinyt. Luin kyllä kaikenmaailman "tutkimuksia" uskovaisista miten heillä on joku geeni mikä altistaa jumaluskolle, he ovat keskimääräistä typerämpiä yms. tai että Raamatussa mainitut henkilöt, ne jotka todistettavasti olivat ehkä eläneet, ovat olleet huumeiden vaikutuksena kun ovat kuulleet Jumalan kehotuksen. Tämä harhaoppi ja eksytys meinasi tarttua minuunkin, mutta jossain vaiheessa valkeni että juuri tästä Raamattu varoittaa. Ihmisen "älykkyys" on Jumalalle hullutus. Eksytyksen muodot ovat moninaiset, jos ei lukemattomat ml. new age -eksytykset että Jeesus opiskeli Intiassa ja oli Buddhisti ja miten kaikki uskonnot kiteytyvät samaan hengelliseen doktriiniin tai sanomaan tms. hölynpölyä.
Enpä ole synnitön minäkään, vaan lipsun mutta yritän olla lipsumatta. Raamatun sanaa voi olla raskasta noudattaa, jos on kiinni kaikessa hyvässä: On työ, on perhe, on paljon tavoiteltavia maallisia asioita. Niin se vaivaa minuakin, mutta en lakkaa yrittämästä päästä näistä eroon.
Mutta entä sitten itse rakkaus? Olen minäkin mielestäni luopunut maailmasta. Mutta suhde toiseen ihmiseen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinusta on helpompi uskoa että nainen joka ei harrastanut seksiä synnytti pojan joka käveli veden päällä, teki joukon muita taikatemppuja, mätäni haudassa 3 päivää, minkä jälkeen heräsi takaisin henkiin?
Kysyn näin ateistina ihan vilpittömästi, kun en millään ymmärrä miten vain osa raamatun kirjailijoista ja hekin vain osittain ovat mielestäsi noudattamisen arvoisia.
En ole se keneltä kysyt, mutta mistä päättelit että aloittajan mielestä vain osa olisi noudattamisen arvoista? Jos puhut Vanhasta Testamentista, niin suurin osa sen säännöistä on tarkoitettu juutalaisille. Uudessa Testamentissa kerrotaan selvästi, miten kristitty noudattaa vain niitä ohjeita, jotka Uudessa Testamentissa on vahvistettu.
No itse ainakin ymmärsin, että hän haki tukea sille, että voisi jättää raamatun ohjeet avioliitosta ja sukupuolielämästä jne. noudattamatta.
No oishan se raskasta noudattaa kun pitäisi vähän väliä kivittää toisia kuolleeksi syystä jos toisestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko viikon lueskellut verkossa eri foorumeista uskovien vihasta eri vähemmistöryhmiä kohtaan joten höpinät rakastamisesta voi kai kuitata paskapuheiksi.
Jos ymmärtäisit sen oleellisen asian, miten ihanaa on elää ILMAN jatkuvaa syntitaakkaa ja syyttävää omaatuntoa haluaisit heti tulla Jeesus-uskoon ja olisit TODELLA vapaa!!
Kuules ny tapauskovainen. Se on sun syntitaakka kun tässä painaa. Ei minun. Tuleppa ensiksi vaikka oikeasti uskoon niin tajuat asioita ja lopeta se perkeleen kanssa, seurustelu.
En ole tapauskovainen, vaan elän Jeesuksen kanssa joka hetki, olen seurannut Häntä jo 33 vuotta ja oppinut jo kauan sitten elämään niin, etten pahoita Hänen mieltään. Mutta jos pääseekin sammakko suusta, huikkaan Herralle anteeksipyynnöt ja taas mennään.Siunausta sinulle ja kaikkea hyvää! Älä sinäkään koskaan kosta pahaa pahalla, vaan hyvällä, olet oikea Jeesuksen seuraaja!❤
Minä opin iltarukouksen äidiltäni jo pienenä. Olen nyt 37-vuotias. Siinä karkeasti 15-30 ikävuoden aikan olin varmaankin tapakristitty enkä uskonasioita mitettinyt. Luin kyllä kaikenmaailman "tutkimuksia" uskovaisista miten heillä on joku geeni mikä altistaa jumaluskolle, he ovat keskimääräistä typerämpiä yms. tai että Raamatussa mainitut henkilöt, ne jotka todistettavasti olivat ehkä eläneet, ovat olleet huumeiden vaikutuksena kun ovat kuulleet Jumalan kehotuksen. Tämä harhaoppi ja eksytys meinasi tarttua minuunkin, mutta jossain vaiheessa valkeni että juuri tästä Raamattu varoittaa. Ihmisen "älykkyys" on Jumalalle hullutus. Eksytyksen muodot ovat moninaiset, jos ei lukemattomat ml. new age -eksytykset että Jeesus opiskeli Intiassa ja oli Buddhisti ja miten kaikki uskonnot kiteytyvät samaan hengelliseen doktriiniin tai sanomaan tms. hölynpölyä.
Enpä ole synnitön minäkään, vaan lipsun mutta yritän olla lipsumatta. Raamatun sanaa voi olla raskasta noudattaa, jos on kiinni kaikessa hyvässä: On työ, on perhe, on paljon tavoiteltavia maallisia asioita. Niin se vaivaa minuakin, mutta en lakkaa yrittämästä päästä näistä eroon.
Mutta entä sitten itse rakkaus? Olen minäkin mielestäni luopunut maailmasta. Mutta suhde toiseen ihmiseen?
Ap
Niin, miten sen ottaa. Se miten ihmiskunta rakkauden ymmärtää, on minusta eri asia kuin Raamatussa korostettu rakkaus. Raamatun rakkaus on rakkautta Herraan ja niihin, jotka Herraan uskovat eli jaettua rakkautta. Kenties niihin, jotka ovat vihollisiasi. Raamatussa sanotaan, että "rakasta vihollistasi" ja edelleen että opetuslapsetkin ihmettelivät tätä Jeesuksen kehoitusta. Ja Jeesus sanoi (vapaasti lainaten) "jos rakastaa vain läheisiään, niin rakastaahan vihollinenkin läheisiään. Mitä se sinua silloin hyödyttää". Se vihollisten rakastaminen on vaikea, mutta teet sen lopulta itseäsi varten, et vihollisiasi. Sinun pitää olla parempi vihollisiasi, eikä vihata.
Rakkaus toiseen ihmiseen on ihmisen rakkautta, mutta se ei myöskään estä rakkautta Jumalaan. Rakkaus Jumalaan voi olla yhden tai avioparin. Avioparista ainakin toisen täytyy uskoa, sillä he ovat yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta uskominen tai tulkitse raamattua vapaasti oman mielesi mukaan ja ongelma on hoidettu.
Miksi lopettaisin uskomisen sellaiseen Henkilöön, jonka TIEDÄN olevan olemassa.
Ja mistä tiedän?
Siitä, että rukouksiin vastataan ja jopa ihmeitä tapahtuu välillä.
Ei vastata, eikä tapahdu. Rukouksia on tutkittu lukuisia kertoja, niissä ei (tietenkään) ole mitään tehoa. Ei edes lumevaikutusta ole havaittu.
Jeesus sanoo, että jos te teette mitä minä sanon, niin anokaa mitä ikinä te tahdotte ja te saatte sen.
Ja näin se on.
RAKKAUDEN HINTA ON NIMENSÄ VEROINEN 🎶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta uskominen tai tulkitse raamattua vapaasti oman mielesi mukaan ja ongelma on hoidettu.
Ja mistä tiedän?
Ei vastata, eikä tapahdu. Rukouksia on tutkittu lukuisia kertoja, niissä ei (tietenkään) ole mitään tehoa. Ei edes lumevaikutusta ole havaittu.
Ihan kuin ihminen voisi Jumalan teitä tutkia uskomatta Häneen. En tiedä säälittääkö vai naurattaako enemmän tällaiset "tutkimukset". Aito usko on se, mistä apu kumpuaa.
"Ihmisen viisaus on Jumalalle hullutus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinusta on helpompi uskoa että nainen joka ei harrastanut seksiä synnytti pojan joka käveli veden päällä, teki joukon muita taikatemppuja, mätäni haudassa 3 päivää, minkä jälkeen heräsi takaisin henkiin?
Kysyn näin ateistina ihan vilpittömästi, kun en millään ymmärrä miten vain osa raamatun kirjailijoista ja hekin vain osittain ovat mielestäsi noudattamisen arvoisia.
Rumaa kieltä käytät ja vilpittömästi kysyt. En minä sinulle sitä pysty selittämään kun se asia ei ole selitettävissä.
Ap
Rumaa kieltä? Piti lukea oikein uudestaan ja onko yliluonnollisten tekojen sanominen taikuudeksi tai kolme päivää arabian lämmössä kuolleena makaamisen sanominen mätänemiseksi sinusta jotenkin erityisen rumasti sanottu? Ihmisen sisäelimet kun ihan huoneenlämmössäkin alkavat hajota tunneissa kuoleman jälkeen. Vai mistä rumasta kielestä nyt puhut?
Tarkoitukseni oli lähinnä demonstroida, että tarinat Jeesuksesta ovat vähintäänkin yhtä väkevää mielikuvituksen lentoa, kuin suorat käskyt ja ohjeet. Tässä valossa tuntuu vähän kummalta, että vain toinen näistä hyväksytään totuudeksi, mutta toista sitten taas ei.
Jätit muuten erään olennaisen asian pois vääntelystäsi: Jeesus sovitti ristillä ihmisten synnit ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Tämä on se minkä uskon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumaa kieltä käytät ja vilpittömästi kysyt. En minä sinulle sitä pysty selittämään kun se asia ei ole selitettävissä.
Ap
Rumaa kieltä? Piti lukea oikein uudestaan ja onko yliluonnollisten tekojen sanominen taikuudeksi tai kolme päivää arabian lämmössä kuolleena makaamisen sanominen mätänemiseksi sinusta jotenkin erityisen rumasti sanottu? Ihmisen sisäelimet kun ihan huoneenlämmössäkin alkavat hajota tunneissa kuoleman jälkeen. Vai mistä rumasta kielestä nyt puhut?
Tarkoitukseni oli lähinnä demonstroida, että tarinat Jeesuksesta ovat vähintäänkin yhtä väkevää mielikuvituksen lentoa, kuin suorat käskyt ja ohjeet. Tässä valossa tuntuu vähän kummalta, että vain toinen näistä hyväksytään totuudeksi, mutta toista sitten taas ei.
Jätit muuten erään olennaisen asian pois vääntelystäsi: Jeesus sovitti ristillä ihmisten synnit ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Tämä on se minkä uskon.
Ap
Ja olet toki vapaa käyttämään mitä sanoja käytätkin, oikeita tai valheellisia, omaa maailmaasi sillä luot.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa se on arvostaa ihmistä joka vapaaehtoisesti uskoo toisinajattelijoiden kohtaavan ikuisen kidutuksen ja joka haluaa pakottaa muillekin niitä omia harhojaan.
En tiedä ikuisuudesta mutta ainakin tänään vaikuttaa tuskalliselta tuo olotilasi kun pitää muille ihmisille jakaa netissä pahaa mieltä ja oloa.
Ap
Oloni oli oikein hyvä ennen kuin täällä aloitettiin taas pakottamaan jeesuspaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko mennä te, joilla on jokin henkilökohtainen ongelma uskon ja uskovien suhteen, pois? Säästätte sekä minua että ilmeisesti itseänne? Ette te katkerasta vihan suoltamisesta hyödy itsekään. Oletan että teillä kuitenkin jonkinlainen inhimillisyys on toisia kohtaan.
Ap
Miksi sinä täältä etsit vakuuksia, kun se on sinun ja jumalasi keskeinen asia? Saat uskoa mitä ja miten haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä tiedän?
Jeesus sanoo, että jos te teette mitä minä sanon, niin anokaa mitä ikinä te tahdotte ja te saatte sen.
Ja näin se on.
No ei näytä olevan, tai sitten uskovaiset ovat ihan pirun itsekkäitä paskalortteja kun kellään ei ole tullut mieleen pyytää jesseä poistamaan nälänhätää, parantamaan syöpää ja HIV:tä tai antamaan maailman lapsille edes juomakelpoista vettä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä tiedän?
Ihan kuin ihminen voisi Jumalan teitä tutkia uskomatta Häneen.
Totta kai voi. Ei todellisuus riipu mistään subjektiivisista olettamuksista. Jokin asia jono on tai ei, ihan riippumatta siitä kuka siihen uskoo tai ei.
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!!! TÄMÄTÄMÄTÄMÄTÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on raskasta vihata ihmisiä, mutta kun raamattu käskee. Varsinkin naisia pitää vihata ja minulla on poikalapsi joten kai tässä täytyy jäädä odottelemaan koska käsky tulee. Lapsenlapseni on tyttö. Sen varmaan myyn ja kun poikani on kuollut otan hänen vaimonsa itselleni. Ei voi mitään. Näin kuuluu tehdä.
Raamattu ei käske vihata ketään ihmistä. Mutta Raamattu käskee välttämään syntiä, koska synti johtaa iankaikkiseen kuolemaan.
Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden. Eli hän sovitti meidän syntimme. Jo kuolleiden, olemassa olevien ja tulevien synnit. Se siitä. Toivon kuitenkin, että kaikki lapsille pahaa tehneet joutuvat jonjun mustan pahan kynsiin tuonpuoleisessa. Että he ikuisuuden joutuvat kärsimään tekojensa vuoksi. Siinä olisi mielestäni oikeus, kohtuus ja Jumalan rangaistus viattomien lasten vahingoittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on raskasta vihata ihmisiä, mutta kun raamattu käskee. Varsinkin naisia pitää vihata ja minulla on poikalapsi joten kai tässä täytyy jäädä odottelemaan koska käsky tulee. Lapsenlapseni on tyttö. Sen varmaan myyn ja kun poikani on kuollut otan hänen vaimonsa itselleni. Ei voi mitään. Näin kuuluu tehdä.
Raamattu ei käske vihata ketään ihmistä. Mutta Raamattu käskee välttämään syntiä, koska synti johtaa iankaikkiseen kuolemaan.
Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden.
Eihän se Jesse mitään kuollut. Pelkkää hämäystä koko show.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko mennä te, joilla on jokin henkilökohtainen ongelma uskon ja uskovien suhteen, pois? Säästätte sekä minua että ilmeisesti itseänne? Ette te katkerasta vihan suoltamisesta hyödy itsekään. Oletan että teillä kuitenkin jonkinlainen inhimillisyys on toisia kohtaan.
Ap
Miksi sinä täältä etsit vakuuksia, kun se on sinun ja jumalasi keskeinen asia? Saat uskoa mitä ja miten haluat.
Aivan. Minulla on myös oikeus ja kiinnostus keskustella muiden uskovien kanssa. Sinulta en taida olla pyytänyt mielipidettä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko ei ole helppo uskonto sen takia että siinä on tarkoitus jättää pois kaikki oman onnen ja hyvinvoinnin etsiminen. Avioliiton sitovuus on vain yksi osa sitä. Myös moni hetero joutuu sanomaan hyvästit maalliselle onnelleen jos haluaa seurata Jeesusta.
Ei, ei ja ei!!
Maalistakin onnea meille uskoville annetaan, sillä eihän Jeesus kiellä omiltaan mitään hyvää, kaikkea on yllin kyllin ja onpa oikein upporikkaitakin Jeesuksen seuraajia.
Rikkaana olleessaan uskovalla on tietysti vähän vaikeampi pistää Jumala aina ykköseksi, koska ajatukset ovat niin paljon rahassa.
Jeesus itse käski rikkaita lahjoittamaan omaisuutensa pois. Ja ensimmäiset kristity testasivat joukkoon liittyvien uskon aitouden niin, että kukin möi kaiken amaisuutensa ja antoi rahat seurakunnolle.Yhden pariskunnan Jumala itse iski kuoliaaksi, kun nämä pimittivät rahoja.
Olet lukenut tuon kohdan huonosti - ketään ei pakotettu antamaan yhtään mitään, vaan lahjat olivat vapaaehtoisia. Lue tuo apt uudelleen Ananiaasta ja Safirasta.
Tavallaan vapaaehtoista joo, mutta selkeästi heitä olisi pidetty huonompina uskovaisina jos olisivat ilmoittaneet jöttävnsä jotain itselleenkin. Miksipä muuten olisivat yrittäneet huijata?
Myös ensimmäisten vuosisatojen ajan useimmat kristityt pyrkivät noudattamaan Jeesuksen opetusta köyhyydestä. Jeesus ei koskaan luvannut rikkautta. Hän lupasi leivän päivän kerrallaan ja kielsi hiolehtimasta mitä seuraavana päivänä syödään tai missä asutaan.