Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Il:ssä gynekologin kommentti "sun iässäki täälä pitäisi käydä synnytyksen eikä ehkäisyn takia"

Vierailija
28.06.2019 |

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006157405.html

On täysin asiatonta, että lääkärit otravat kantaa potilaidensa lapsenteko suunnitelmiin. Kyllä potilas sen ottaa itse puheeksi, jos on ajankohtainen asia ja haluaa kysyä jotain. Kellekkään ei tule yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee

Kommentit (447)

Vierailija
41/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynet on yleensä naisten vihaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kyseisestä gynekologista kuulemani perusteella hän on hyvin vastahakoinen kirjoittamaan ehkäisyreseptejä ja painostaa opiskelijoita lapsentekoon. Jos kiinnostus on enemmän raskaus- ja synnytyspuolella niin miksi edes on töissä YTHS:llä kun suurin osa ei halua hankkia lasta opiskeluaikana eikä raskausajan tutkimuksia muutenkaan hoideta YTHS:llä?

Tuskin lääkäri jaksaa ehkäisystä jankuttaa, kun heillä on muutakin tekemistä. Biologisesti tuo on juuri oikea ryhmä jolle lapsien hankintaa mainostaa.

Se ei kuulu lääkärin toimenkuvaan. Ystävällinen asiallinen asiakaspalvelu kuuluu.

Vierailija
44/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käynyt kyseisellä gynellä, ja kommunikointi sujui varsin hyvin. Hieman omintakeinen ja rempseä tyyppi kyseessä, mutta mielestäni kuitenkin ns. mukava.

Ne, jotka hänen käytöksestään mielensä pahoittavat, eivät ole todella tökeröitä lääkäreitä elämässään vielä tavanneet.

Olen käynyt myös, ja en tiedä mikä sinusta sitten on oikeasti tökeröä, mutta itsellä oli ainakin epämukava olo kyseisen tyypin vastaanotolla. Mielestäni tuollaisessa työssä pitää ottaa huomioon ettei kaikilla ehkä ole yhtä "ronski" huumorintaju. Läppää voi heittää vapaa-ajallakin, mutta töissä pitäisi pystyä kohtaamaan asiakkaat asiallisesti. Varmasti tietää että monet jo valmiiksi jännittävät gynekologikäyntejä eivätkä ehkä siinä jalat levällään arvosta sitä "hassunhauskaa" kommenttia vaikkapa riippuvista tisseistä. Inhottava tyyppi.

Tottahan tuo lääkärin kommentti on, vaikka huumoria siinä myös oli. Riippuville tisseille voi vähemmän kuin lapsettomuudelle ja riippuvat tissit eivät vaikuta koko yhteiskuntaan.

Koko yhteiskuntaan vaikuttaa se, että naiset jättävät menemättä gynekologille asiattomien lääkärien takia, ja tällöin tietyt vakavat gynekolgiset sairaudet huomataan myöhään / liian myöhään.

Ei tuossa mitään asiatonta ollut ja ei kukaan tätä lapsellista uhkausta tule toteuttamaan.

Gynetutkimuksessa nainen on aika avuttomassa tilassa. Olen itsekin lähtenyt miesgynen vastaanotolta itkien ja kyllä, siinä meni pitkään ennen kuin seuraavan kerran menin. Oma vaiva ehti mennä sitten vaikeammin hoidettavaksi ja yhteiskunnalle kalliimmaksi.

Vierailija
45/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti on täysin pöyristyttävä, mutta vielä pöyristyttävämpää on kaikki somen keskustelut tähän keissiin liittyen. Siis edelleen vuonna 2019 suuri osa jengistä on sitä mieltä, että tuollaiset kommentit on jotenkin asiallisia? Ja miten kyseistä kohtelua saanut nainen vielä nolataan päälle, mm. leimaamalla hänet herkkänahkaiseksi, itsekkääksi, laiskaksi (koska kehtaa opiskella vielä 33-vuotiaana?).

En todellakaan olisi halunnut todistaa millaista LUOLAKANSAA suomalaiset on. 

Ja minulla on lapsia kaksi, eli ei osu omaan nilkkaan. Ja kyllä, minä opiskelen vielä +30-vuotiaana, koska tein ne lapset sitä ennen. Kyllä nainen saisi nykyään olla yksiv'tunsupermies, joka on jo nuorena korkeasti koulutettu, vaativassa ammatissa, etenee urallaan, tienaa saman kuin verrokkimies ja lisääntyy ja hoitaa lapset ITSE tottakai kaiken tämän päälle. 

Vierailija
46/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähättelyä, karkeaa kielenkäyttöä ja heteroksi olettamista. Pyysimme kuutta opiskelijaa kertomaan, millaista palvelua he ovat saaneet Turun YTHS:n gynekologilta. 

Jo vuosien ajan Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) tarjoamat gynekologipalvelut ovat herättäneet polemiikkia opiskelijoiden keskuudessa Turussa. Esimerkiksi Turun Sanomat kirjoitti ongelmasta vuonna 2010 otsikolla ”Naisopiskelijat kokevat lääkärin lapsi- ja hääutelut tungettelevina”.

Tungetteleva käytös ei näytä loppuneen. Turun ylioppilaslehti haastatteli kuutta 20–28-vuotiasta opiskelijaa, jotka ovat kokeneet YTHS:n gynekologin käytöksen asiattomaksi tai loukkaavaksi (kokemukset jutun lopussa). Kukaan heistä ei halua esiintyä jutussa omalla nimellään asian arkaluontoisuuden takia.

Opiskelijoita ovat vaivanneet esimerkiksi potilaan tuntemusten vähättely, heteroksi olettaminen ja karkea kielenkäyttö. Muutama kertoo myös välttelevänsä gynekologille menoa kuultuaan, millaista kohtelua muut opiskelijat ovat vastaanotolla saaneet. Kokemukset ovat vuosilta 2013– 2016."

Vierailija
47/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös paljon negatiivisia kokomuksia gynekologien vastaanotoista. Ensimmäiset painostukset lapsen hankintaan koin jo yli 20 vuotiaana. Ilman koulutusta ja vakituista työpaikkaa aletaan painostamaan nuorta naista hankkimaan lapsi on täysin tarpeetonta. Ja tämä on jatkunut jo kymmenen vuotta. Monesti pahoitin mieleni käynneistä ja aloin jopa kokemaan ahdistusta ennen gynekologille menoa. Tilanteeni oli mikä oli ja kyseiset painostukset aiheutti vain lisää stressiä. Ja kun sanoin, että nyt ei ole sopiva hetki, niin saatettiin jatkaa edelleen painostusta. Niin mielestäni gynekologien pitäisi mennä takaisin koulunpenkille miettimään miten potilaille puhutaan. Vuosien painostukset ja pelottelut ovat jopa aiheuttaneet päinvastaisen reaktion. 

Vierailija
48/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko just tommonen härski ukkolääkärityyppi se joka pitää valita kroplaamsan nuoria opiskelijatyttöjä?

Asiallinen nyori naislääkäri siellä pitäisi olla

Nuoret naiset harvemmin ovat miesvihaajia, joten ei tämä haittaa.

Oletko sinä nuori nainen, joka joutuu tuolla gynellä käymään?

En ole. Miten se tähän liittyy?

Vierailija
49/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko just tommonen härski ukkolääkärityyppi se joka pitää valita kroplaamsan nuoria opiskelijatyttöjä?

Miksi sinä sitten kommentoit ketjuun, jossa on aiheena gynekologilla käyminen? Eihän sinulla ole siitä kokemusta.

Vierailija
50/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kyseisestä gynekologista kuulemani perusteella hän on hyvin vastahakoinen kirjoittamaan ehkäisyreseptejä ja painostaa opiskelijoita lapsentekoon. Jos kiinnostus on enemmän raskaus- ja synnytyspuolella niin miksi edes on töissä YTHS:llä kun suurin osa ei halua hankkia lasta opiskeluaikana eikä raskausajan tutkimuksia muutenkaan hoideta YTHS:llä?

Tuskin lääkäri jaksaa ehkäisystä jankuttaa, kun heillä on muutakin tekemistä. Biologisesti tuo on juuri oikea ryhmä jolle lapsien hankintaa mainostaa.

Se ei kuulu lääkärin toimenkuvaan. Ystävällinen asiallinen asiakaspalvelu kuuluu.

Lapsien hankinnasta keskustelu kuuluu gynen toimenkuvaan.

Vierailija
51/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreissä on niin paljon autismin kirjoilla olevia. Ja olen itse as ja tunnistan nuo jo pelkästä olemuksesta. Ihmetyttää miten as-ihmiset ylipäätään haluaa työskennellä ihmisten parissa, rahan takia? Itseä puistattaa jo ajatuskin kuunnella ihmisten vaivoja ja tehdä toimenpiteitä. 

Vierailija
52/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetta gynelle:

https://asiointi.yths.fi/palaute

Vierailija
53/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä sitten kommentoit ketjuun, jossa on aiheena gynekologilla käyminen? Eihän sinulla ole siitä kokemusta.

Tuo on se sama häiriintynyt vänkyttäjä joka tulee joka ketjuun.

Vierailija
54/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käynyt kyseisellä gynellä, ja kommunikointi sujui varsin hyvin. Hieman omintakeinen ja rempseä tyyppi kyseessä, mutta mielestäni kuitenkin ns. mukava.

Ne, jotka hänen käytöksestään mielensä pahoittavat, eivät ole todella tökeröitä lääkäreitä elämässään vielä tavanneet.

Olen käynyt myös, ja en tiedä mikä sinusta sitten on oikeasti tökeröä, mutta itsellä oli ainakin epämukava olo kyseisen tyypin vastaanotolla. Mielestäni tuollaisessa työssä pitää ottaa huomioon ettei kaikilla ehkä ole yhtä "ronski" huumorintaju. Läppää voi heittää vapaa-ajallakin, mutta töissä pitäisi pystyä kohtaamaan asiakkaat asiallisesti. Varmasti tietää että monet jo valmiiksi jännittävät gynekologikäyntejä eivätkä ehkä siinä jalat levällään arvosta sitä "hassunhauskaa" kommenttia vaikkapa riippuvista tisseistä. Inhottava tyyppi.

Tottahan tuo lääkärin kommentti on, vaikka huumoria siinä myös oli. Riippuville tisseille voi vähemmän kuin lapsettomuudelle ja riippuvat tissit eivät vaikuta koko yhteiskuntaan.

Koko yhteiskuntaan vaikuttaa se, että naiset jättävät menemättä gynekologille asiattomien lääkärien takia, ja tällöin tietyt vakavat gynekolgiset sairaudet huomataan myöhään / liian myöhään.

Ei tuossa mitään asiatonta ollut ja ei kukaan tätä lapsellista uhkausta tule toteuttamaan.

Gynetutkimuksessa nainen on aika avuttomassa tilassa. Olen itsekin lähtenyt miesgynen vastaanotolta itkien ja kyllä, siinä meni pitkään ennen kuin seuraavan kerran menin. Oma vaiva ehti mennä sitten vaikeammin hoidettavaksi ja yhteiskunnalle kalliimmaksi.

Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
55/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidäb ei kuulu ”mainostaa lasten hankintaa”.

Eikä muuten perhesuunnittelukaan kuulu heille.

Se käynnin syy löytyy sieltä koneelta. Katsoo sieltä ja käyttäytyy.

Vierailija
56/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n30v kirjoitti:

Tuo kommentti on täysin pöyristyttävä, mutta vielä pöyristyttävämpää on kaikki somen keskustelut tähän keissiin liittyen. Siis edelleen vuonna 2019 suuri osa jengistä on sitä mieltä, että tuollaiset kommentit on jotenkin asiallisia? Ja miten kyseistä kohtelua saanut nainen vielä nolataan päälle, mm. leimaamalla hänet herkkänahkaiseksi, itsekkääksi, laiskaksi (koska kehtaa opiskella vielä 33-vuotiaana?).

Ja minulla on lapsia kaksi, eli ei osu omaan nilkkaan. Ja kyllä, minä opiskelen vielä +30-vuotiaana, koska tein ne lapset sitä ennen. Kyllä nainen saisi nykyään olla yksiv'tunsupermies, joka on jo nuorena korkeasti koulutettu, vaativassa ammatissa, etenee urallaan, tienaa saman kuin verrokkimies ja lisääntyy ja hoitaa lapset ITSE tottakai kaiken tämän päälle. 

Kyllä. Tätä naista haukuttiin jopa h u o raksi, ilmeisesti koska käyttää ehkäisyä eli harrastaa seksiä muussakin kuin lapsentekotarkoituksessa. Järkyttävää.

Vierailija
57/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun voi hoitaa asiallisesti ilman painostamista ja mainostamista ja typeriä kommentteja.

Vierailija
58/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n30v kirjoitti:

Miksi naisen pitäisi olla korkeasti koulutettu? Julkisen suojatyöpaikkoihin menee aika iso osa.

Vierailija
59/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo ken tahtoo.

Ole uskomatta, ei se tapahtunutta muuta.

Vierailija
60/447 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

33-vuotias pitää itseään nuorena naisena. Onkohan siinä syy, miksi niin loukkaantui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi