Il:ssä gynekologin kommentti "sun iässäki täälä pitäisi käydä synnytyksen eikä ehkäisyn takia"
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006157405.html
On täysin asiatonta, että lääkärit otravat kantaa potilaidensa lapsenteko suunnitelmiin. Kyllä potilas sen ottaa itse puheeksi, jos on ajankohtainen asia ja haluaa kysyä jotain. Kellekkään ei tule yllätyksenä, että hedelmällisyys laskee
Kommentit (447)
Lääkäreille pitäisi ehdottamasti olla myös soveltuvuuskoe.
Vierailija kirjoitti:
Mitä 33-vuotias nainen tekee YTHS:n vastaanotolla? Tuossa iässä pitäisi olla jo töissä.
Minä opiskelen työn ohessa toista maisterintutkintoa. Käyn YTHS:lla ne asiat, jotka eivät kuulu työterveyteen tai joita en halua hoitaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä 33-vuotias nainen tekee YTHS:n vastaanotolla? Tuossa iässä pitäisi olla jo töissä.
Oletko koskaan kuullut uuden ammatin opiskelusta?
Yliopistossa ei juurikaan. Huomattavasti todennäköisempää on että kyseessä on joku ikiopiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä lääkäri saa huomatuksen, kun muutkin ovat hänestä valittaneet.
Yths on tunnetusti ongelmalääkärien loppusijoituspaikka.
No tää nyt ei todellakaan pidä paikkaansa.
Asialliset lääkärit savustasi moisen moukan pois.
Kyseinen nainen on vihreiden kaupunginvaltuutettu. Kaikki me tiedämme, miten aggressiivisesti vihervasemmisto propagoi suomalaisten lisääntymistä vastaan.
Selvä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse käynyt kyseisellä gynellä, ja kommunikointi sujui varsin hyvin. Hieman omintakeinen ja rempseä tyyppi kyseessä, mutta mielestäni kuitenkin ns. mukava.
Ne, jotka hänen käytöksestään mielensä pahoittavat, eivät ole todella tökeröitä lääkäreitä elämässään vielä tavanneet.
Olen käynyt myös, ja en tiedä mikä sinusta sitten on oikeasti tökeröä, mutta itsellä oli ainakin epämukava olo kyseisen tyypin vastaanotolla. Mielestäni tuollaisessa työssä pitää ottaa huomioon ettei kaikilla ehkä ole yhtä "ronski" huumorintaju. Läppää voi heittää vapaa-ajallakin, mutta töissä pitäisi pystyä kohtaamaan asiakkaat asiallisesti. Varmasti tietää että monet jo valmiiksi jännittävät gynekologikäyntejä eivätkä ehkä siinä jalat levällään arvosta sitä "hassunhauskaa" kommenttia vaikkapa riippuvista tisseistä. Inhottava tyyppi.
Tottahan tuo lääkärin kommentti on, vaikka huumoria siinä myös oli. Riippuville tisseille voi vähemmän kuin lapsettomuudelle ja riippuvat tissit eivät vaikuta koko yhteiskuntaan.
Koko yhteiskuntaan vaikuttaa se, että naiset jättävät menemättä gynekologille asiattomien lääkärien takia, ja tällöin tietyt vakavat gynekolgiset sairaudet huomataan myöhään / liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä lääkäri saa huomatuksen, kun muutkin ovat hänestä valittaneet.
Yths on tunnetusti ongelmalääkärien loppusijoituspaikka.
YTHS:n hammaslääkärit ovat kyllä olleet parempia kuin kunnallisen puolen. Turussa olen käynyt myös hyvällä psykiatrilla.
http://www.niinaratilainen.fi/2019/04/14/nayta-luontosi-ja-aanesta-vihr…
”Minä en ajattele enää, mitä minun elinaikanani tapahtuu, mutta haluan antaa ääneni sille, että lasteni lapsilla on elinkelpoinen planeetta”.
Mutta et aio hankkia lapsia? Vau!
Onko just tommonen härski ukkolääkärityyppi se joka pitää valita kroplaamsan nuoria opiskelijatyttöjä?
Asiallinen nyori naislääkäri siellä pitäisi olla
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lähihoitajakoulutuksessa paljon puhetta siitä, miten potilaille ja asiakkaille pitää puhua kunnioittavasti ja asiallisesti. Eikö lääkäreille opeteta tällaista vai onko kyseinen gynekologi nukkunut nämä oppitunnit?
Mitä epäkunnioittavaa ja asiatonta tuossa oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on ihan asiallista toimintaa lääkäreiltä ottaa potilaiden kanssa puheeksi hedelmällisen iän päättyminen, koska on parempi miettiä asiaa hyvissä ajoin ja päättää mitä haluaa tehdä. Tietysti osa lääkäreistä töksäyttelee mitä sattuu, mutta se on pienempi paha kuin etteivät naiset pohtisi asiaa ajoissa. On ihan turha luottaa siihen, että "kaikki tietävät hedelmällisyyden vähenevän", kun ei jokainen nainen välttämättä ymmärrä, että alkaa olla viimeiset hetket hankkiutua raskaaksi, jos sen lapsen sittenkin haluaa. Lääkärit tekevät velvollisuutensa kun herättelevät lapsettomia naisia ennen kuin on myöhäistä, vaikka nämä päättäisivätkin jättäytyä lapsettomiksi.
Kyllä se akateemisesti koulutettu nainen osaa googlettaa siinä kuin sekundalääkärikin.
Asiatonta.
Eivät välttämättä googlaa. Ajattelevat elämän olevan niin pitkä, että kyllä ehtii ja eivät edes hahmota, että kymmenen vuotta kuluu suht nopeasti.
Juujuu.
Jq sinä uskot kusipään ahdistelu auttaa?
Missä välissä se ahdistelu oli?
Kaiken kyseisestä gynekologista kuulemani perusteella hän on hyvin vastahakoinen kirjoittamaan ehkäisyreseptejä ja painostaa opiskelijoita lapsentekoon. Jos kiinnostus on enemmän raskaus- ja synnytyspuolella niin miksi edes on töissä YTHS:llä kun suurin osa ei halua hankkia lasta opiskeluaikana eikä raskausajan tutkimuksia muutenkaan hoideta YTHS:llä?
Todella asiatonta. Yksi gyne sanoi mulle jtn vastaavaa ja vittuilin kyllä takaisin. Sanoin myös, että jos en tietäisi hedelmällisyyden hiipuvan tässä iässä, en ihan usko että olisin sellaista ainesta että mun olisi mitään lapsia järkevää hankkia. Toisaalt kai noille synnytystalkooihmisille on ihan sama, millainen ja missä tilanteessa oleva nainen niitä lapsia alapäästään puskee, kunhan puskee.
Kannattaa lukea, mitä sinne Kantaan on kirjoitettu ja tarvittaessa antaa palautetta.
En varmaan koskaan hanki lapsia, mutta en silti ymmärrä miksi tuosta pitäisi loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse käynyt kyseisellä gynellä, ja kommunikointi sujui varsin hyvin. Hieman omintakeinen ja rempseä tyyppi kyseessä, mutta mielestäni kuitenkin ns. mukava.
Ne, jotka hänen käytöksestään mielensä pahoittavat, eivät ole todella tökeröitä lääkäreitä elämässään vielä tavanneet.
Olen käynyt myös, ja en tiedä mikä sinusta sitten on oikeasti tökeröä, mutta itsellä oli ainakin epämukava olo kyseisen tyypin vastaanotolla. Mielestäni tuollaisessa työssä pitää ottaa huomioon ettei kaikilla ehkä ole yhtä "ronski" huumorintaju. Läppää voi heittää vapaa-ajallakin, mutta töissä pitäisi pystyä kohtaamaan asiakkaat asiallisesti. Varmasti tietää että monet jo valmiiksi jännittävät gynekologikäyntejä eivätkä ehkä siinä jalat levällään arvosta sitä "hassunhauskaa" kommenttia vaikkapa riippuvista tisseistä. Inhottava tyyppi.
Tottahan tuo lääkärin kommentti on, vaikka huumoria siinä myös oli. Riippuville tisseille voi vähemmän kuin lapsettomuudelle ja riippuvat tissit eivät vaikuta koko yhteiskuntaan.
Koko yhteiskuntaan vaikuttaa se, että naiset jättävät menemättä gynekologille asiattomien lääkärien takia, ja tällöin tietyt vakavat gynekolgiset sairaudet huomataan myöhään / liian myöhään.
Ei tuossa mitään asiatonta ollut ja ei kukaan tätä lapsellista uhkausta tule toteuttamaan.
Kyseinen gyne on ollut saman tyylisestä tökeröstä käytöksestä "tunnettu" jo vuosikausia. Googlettamalla löytyy vaikka kuinka paljon keskusteluja aiheesta. Jostain kumman syystä tyypistä ei vain päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko just tommonen härski ukkolääkärityyppi se joka pitää valita kroplaamsan nuoria opiskelijatyttöjä?
Asiallinen nyori naislääkäri siellä pitäisi olla
Nuoret naiset harvemmin ovat miesvihaajia, joten ei tämä haittaa.
Oletko sinä nuori nainen, joka joutuu tuolla gynellä käymään?
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kyseisestä gynekologista kuulemani perusteella hän on hyvin vastahakoinen kirjoittamaan ehkäisyreseptejä ja painostaa opiskelijoita lapsentekoon. Jos kiinnostus on enemmän raskaus- ja synnytyspuolella niin miksi edes on töissä YTHS:llä kun suurin osa ei halua hankkia lasta opiskeluaikana eikä raskausajan tutkimuksia muutenkaan hoideta YTHS:llä?
Tuskin lääkäri jaksaa ehkäisystä jankuttaa, kun heillä on muutakin tekemistä. Biologisesti tuo on juuri oikea ryhmä jolle lapsien hankintaa mainostaa.