Aimovig-pistoshoito migreenin ennaltaehkäisyyn
Onko kenelläkään kokemusta Aimovig-pistoshoidosta migreenin ennaltaehkäisyyn? Olen lukenut aiheesta paljon hyviä kokemuksia ja kiinnostuin, mutta työterveyslääkäri pitää hoidon riskejä liian suurina. Tiesi tapauksen, jossa nuori nainen oli saanut vakavia sivuvaikutuksia tästä lääkkeestä ja joutunut pysyvästi pyörätuolipotilaaksi. Tämän tyyppisiä vakavia sivuvaikutuksia en tietenkään halua ja mieluummin sitten kestän migreeniäkin. En vaan löydä netin syövereistä tuon tyyppisiä dokumentoituja tapauksia, niin kuulisin mielelläni onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tuosta hoidosta? Vakavat sivuvaikutukset ovat kaiken kaikkiaan harvinaisia, mutta yksi sellainen on jo omalle kohdalle osunut "aivan turvallisesta ja yleisesti käytetystä" hoidosta (ei liity migreenin hoitoon), joten kertokaapa jos tiedätte.
Kommentit (64)
Migreenilääke - https://tonzes.com/migreeni.htm Mulle toimii oikein hyvin, varsinkin se nenäsumute. Mikään muu ei sitten toimikaan.
Vanha ketju, mutta halusin vielä kommentoida, jos olisi muillekin apua.Oon sairastanut hormonaalista migreeniä kohta 25 vuotta. Kaikki mahdollinen kokeiltu. Paras vaste edelleenkin Relert 40mg, mutta se on kovin lyhytvaikutteinen.
Löytyi Emgality. Hienosti sujui ensimmäiset 6kk, jonka jälkeen aivan jäätävä hiustenlähtö (sekä suolisto-oireet koko ajan). Kokeilin vielä 2kk, mutta hiustenlähtö edelleen vain kiihtyi. Vaihto Ajovy ja vielä sen tehottomuuden jälkeen Aimovig kokeiluun. Aimovigin teho hiipui 4kk:n kohdalla ja samoin alkoi myös nuo tutut hiustenlähtöoireet. Palasin takaisin Relertiin ja nyt yritän kasvatella harventuneita hiuksia takaisin :(
Hyvin tehoava lääke ja käytin pitkään ilman mitään sivuvaikutuksia kunnes tuli paha pitkäkestoinen kutina.
Terveyskeskuslääkärillä on se käsitys että vain pistoskohdan kutina tai siitä alkava kutina voi johtua Aimovigista, vaikka oikeasti oire voi tulla muuallekin ja muussakin vaiheessa kuin heti pistoksen jälkeen.