Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aimovig-pistoshoito migreenin ennaltaehkäisyyn

Vierailija
28.06.2019 |

Onko kenelläkään kokemusta Aimovig-pistoshoidosta migreenin ennaltaehkäisyyn? Olen lukenut aiheesta paljon hyviä kokemuksia ja kiinnostuin, mutta työterveyslääkäri pitää hoidon riskejä liian suurina. Tiesi tapauksen, jossa nuori nainen oli saanut vakavia sivuvaikutuksia tästä lääkkeestä ja joutunut pysyvästi pyörätuolipotilaaksi. Tämän tyyppisiä vakavia sivuvaikutuksia en tietenkään halua ja mieluummin sitten kestän migreeniäkin. En vaan löydä netin syövereistä tuon tyyppisiä dokumentoituja tapauksia, niin kuulisin mielelläni onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tuosta hoidosta? Vakavat sivuvaikutukset ovat kaiken kaikkiaan harvinaisia, mutta yksi sellainen on jo omalle kohdalle osunut "aivan turvallisesta ja yleisesti käytetystä" hoidosta (ei liity migreenin hoitoon), joten kertokaapa jos tiedätte.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään katkennut krooninen, tosi vaikee migreeni?

Vierailija
22/64 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut nyt 3 kk käytössä ja olen oikein tyytyväinen, kipupäivät on vähentyneet huomattavasti.

Olisin kysynyt että onko muilla ollut ongelmia kynän käytössä? Yhden ainoan kerran lääke on lähtenyt eka painalluksella, muulloin pitänyt painaa käynnistivät jopa 5 kertaa ennenkin aine lähti liikkeelle. Onko vika käyttäjässä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miili15 kirjoitti:

Minulla ollut nyt 3 kk käytössä ja olen oikein tyytyväinen, kipupäivät on vähentyneet huomattavasti.

Olisin kysynyt että onko muilla ollut ongelmia kynän käytössä? Yhden ainoan kerran lääke on lähtenyt eka painalluksella, muulloin pitänyt painaa käynnistivät jopa 5 kertaa ennenkin aine lähti liikkeelle. Onko vika käyttäjässä!!!

On ollut myös ongelmia kynän kanssa. Kynä ei ole lauennut vaikka kuinka yritin.. sitten toiset toimii ihan ok. Mutta verraten vaikka muihin biologisten lääkkeiden kyniin esim. Embrel, humira niin aimovigin kynä on jotenkin hatara. Vähän kuin halppisversio.

Vierailija
24/64 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla katkesi. Paha krooninen, 20-28 särkypäivää/kk migreeni katkesi, vaikutus oli mahtava n. 3 kk, jonka jälkeen teho alkoi hiipua pikkuhiljaa, n. 6kk jälkeen oli tilanne lähes yhtä paha, kuin ennen aloitusta. Sivuvaikutuksena kova hiusten lähtö.

Nyt ajovy ollut käytössä useamman kk. Ja vaste lähes 100%! Muutama hassu, lievä kipuilu pvä ollut.

Vierailija
25/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko millaisia sivuvaikutuksia.. muuta kuin tuo hiustenlähtö?

Vierailija
26/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tullut allergisia sivuvaikutuksia?

Vierailija
27/64 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katkennut paha krooninen tällä. Viime vuodesta 8kk olin sairaslomalla pelkän migreenin vuoksi. Maksimissaan yksi särytön päivä kuukaudessa, ja ne loput 28-30 päivää jopa 2-3 kohtauslääkettä per päivä. Käytännössä olin vuodepotilas suurimman osan ajasta.

Aimovig käytöllä 2-6 kohtausta kuukaudessa. Toivuin hetkessä takaisin työkuntoiseksi.

Ei ole tullut mitään sivuoireita.

Vierailija
28/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itestä tuntuu, että lääke ehkä jarruttaa jotenkin.

Vaikka kohtaus tulee, ei ehkä niin voimakkaana.

Vierailija
29/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui migreenikohtaukset kokonaan noin neljäksi kuukaudeksi, jonka jälkeen migreeni alkoi ihan samanlaisena kuin aina ennenkin eli n 10-20 kohtausta kuukaudessa. Lääkkeen käytön aikana ei mitään sivuvaikutuksia, mulle annettiin kaksi pistosta kerrallaan.

Eli lumevaikutus. Tämän lääkkeen vaikutusmekanismihan on sellainen ettei siihen voi mitenkään elimistö "tottua" tai kehittää toleranssia.

Mutta jos noin hyvä lumevaikutus niin kannattaisi paneutua lääkkeettömiin kivunhoito- ja stressinhallintamenetelmiin, koska päänsärkyjesi takana ei näytä merkittävissä määrin olevan tämä migreenin biologinen mekanismi.

Vierailija
31/64 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla migreeni väheni dramaattisesti kahteen kertaan kuukaudessa.

Vierailija
32/64 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/64 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla lisääntynyt kohtaukset hyvän alun jälkeen?

Mulla 4kk väheni ja sitten taas lisääntyi.

Vierailija
34/64 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään auttanut basillaarimigreeniin?

Vierailija
35/64 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/64 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, vaikuttaa että hirveän monella on tuota hiustenlähtöä! Sain juuri tämän lääkkeen ja lääkeselosteessa ei kyllä ollenkaan mainittu tuosta mahdollisesta sivuvaikutuksesta yhtään mitään.

Itse asiassa, mielestäni kaikki mainitut sivuvaikutukset olivat aika lieviä mm. ummetus. 

Vierailija
37/64 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans lähtee hiukset..:(

Vierailija
38/64 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/64 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetäänkö se eikä piikki ihan kotona vai sairaalassa?

Ja jos merkki vaihtuu esim. Aimovigistä Avojyyn, niin voiko sen pistää ihan omatoimisesti vai pitääkö olla jossain tarkkailussa?

Vierailija
40/64 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vaihdettu aimovig avojyyn?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan