Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aimovig-pistoshoito migreenin ennaltaehkäisyyn

Vierailija
28.06.2019 |

Onko kenelläkään kokemusta Aimovig-pistoshoidosta migreenin ennaltaehkäisyyn? Olen lukenut aiheesta paljon hyviä kokemuksia ja kiinnostuin, mutta työterveyslääkäri pitää hoidon riskejä liian suurina. Tiesi tapauksen, jossa nuori nainen oli saanut vakavia sivuvaikutuksia tästä lääkkeestä ja joutunut pysyvästi pyörätuolipotilaaksi. Tämän tyyppisiä vakavia sivuvaikutuksia en tietenkään halua ja mieluummin sitten kestän migreeniäkin. En vaan löydä netin syövereistä tuon tyyppisiä dokumentoituja tapauksia, niin kuulisin mielelläni onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tuosta hoidosta? Vakavat sivuvaikutukset ovat kaiken kaikkiaan harvinaisia, mutta yksi sellainen on jo omalle kohdalle osunut "aivan turvallisesta ja yleisesti käytetystä" hoidosta (ei liity migreenin hoitoon), joten kertokaapa jos tiedätte.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtötilanne oli 24h päivässä kroonistapäänsärkyä ja siihen päälle 2vrk kestävät migreenit 4krt/kk. Mä alotin aimovigin 5/2019. Alusta saakka alkoi päivittäin tulla hetkiä jolloin päänsärky hävisi hetkeksi. Jota ei ollu siis tapahtunu yli vuoteen. Ensimmäiset noin 2 kk mun migreenit kuntenkin lisäänty 6-8x kk. Tämän jälkeen migreenit tasottu ja nyt on niitä ollu päälle vuoden noin 2 kuukaudessa. Krooninen päänsärkykin antaa pidempiä taukoja päivittäin. Se lähes puolittunut. Eli suosittelen jutteleen kaikkia neurologinne kanssa Aimovigistä. Puolet vähämmen migreenejä ja päänsärkyjä muuttanu mun elämää paljon parempaan päin.

Vierailija
42/64 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tullut ihottumaa Aimovig pistos-hoidosta? Olen käyttänyt kohta pari kuukautta lääkettä. Nyt kasvoihin ja kaulaan on ilmestynyt kutisevaa ihottumaa. Lääke on kyllä auttanut migreeniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtöä Aimovigistä mullakin....jos vaihto Ajovyin auttais?!

Vierailija
44/64 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/64 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt noin vuoden. Lähes päivittäiset lähes koko elämäni kestäneet migreenit loppuivat kuin seinään. Ei ole ollut hiustenlähtöä enkä ole huomannut muitakaan sivuvaikutuksia. Pistoskohdassa ei ole mitään oireita. Kynien kanssa ei ole mitään ongelmaa ja pistäminenkin on helppoa. Näköongelmatkin ovat vähentyneet. Voin taas nauttia elämästä kuin viimeksi joskus neljävuotiaana.

Eräs aiempi toisentyyppinen migreeninestolääke vei sekä puolet hiuksista että lähimuistin joka onneksi palautui lopetuksen jälkeen. Perinteisistä lääkkeistä on myös tullut paljon allergisia reaktioita. Mikään muu estolääke (monia kokeiltu) ei ole sopinut.

On edelleen joitakin asioita, joiden tekemistä välttelen päänsäryn pelossa, mutta niiden määrä vähenee jatkuvasti. En esim. uskaltaisi vieläkään tehdä ylipitkiä työpäiviä tai lähteä mille tahansa matkalle. Varmuuden vuoksi myös elän äärimmäisen kurinalaisesti edelleen. Kaikkeen tähän tuli totuteltua jo ennen Aimovigin aloittamista. Hometta tai huonoa sisäilmaa en siedä edelleenkään ollenkaan, se on minulla kaikkein pahin päänsärkyjen aiheuttaja. Alkoholia ainakin vähän sietäisin mutta en käytä.

Vierailija
46/64 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen että lääke tehosi muutamassa päivässä. Eron aiempaan huomasi heti, jos ei yhdessä päivässä niin joka tapauksessa alle viikossa.

Vierailija
47/64 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Aimovig kynää 6 kk. Aimovig aiheutti vaikeat sairaalahoitoa vaativat vatsakivut, joita alkuun ei uskottu johtuvan lääkkeestä. Lääkkeen poisjättäminen lopetti kivut. Sain korvauksen lääkevahinkovakuutuksesta.

Vierailija
48/64 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin Aimovig kynää 6 kk. Aimovig aiheutti vaikeat sairaalahoitoa vaativat vatsakivut, joita alkuun ei uskottu johtuvan lääkkeestä. Lääkkeen poisjättäminen lopetti kivut. Sain korvauksen lääkevahinkovakuutuksesta.

Mistä sulle se migreeni tulee? Mitä sulle sairaalassa tehtiin?

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html

Vierailija
50/64 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, vaikuttaa että hirveän monella on tuota hiustenlähtöä! Sain juuri tämän lääkkeen ja lääkeselosteessa ei kyllä ollenkaan mainittu tuosta mahdollisesta sivuvaikutuksesta yhtään mitään.

Itse asiassa, mielestäni kaikki mainitut sivuvaikutukset olivat aika lieviä mm. ummetus. 

Kukaan ei kerro mitään ruokavaliostaan. Outoa tosiaan. Vertailun vuoksi laitan yhden hienon:

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Vierailija
51/64 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16563064/

Jos teillä on rioan seassa lisättyä glutamaattia, joudutte ennenpitkää - tai siis piankin - käyttämään niiden vastavaikuttajaa, koska ne ovat nk."muistilääkkeitä". Vanhuksille sitä memantiinia annetaan käytöshäiriöihin.

Vierailija
52/64 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.syngenta.com.eg/company-history

"2000

On November 13, 2000 Novartis and AstraZeneca merged their agribusinesses to form Syngenta, the first global group focusing exclusively on agribusiness.

1999

Astra AB of Sweden and Zeneca Group PCL of UK merge, becoming AstraZeneca.

1998

Novartis announces the formation of NADI, the Novartis Agricultural Discovery Institute, one of the largest single research endeavours dedicated to agricultural genomics research and development.

1997

Zeneca attains the rights to chlorothalonil from ISK.

Zeneca acquires Mogen, a Netherlands-based plant Biotechnology Company.

Novartis attains the crop protection division of Merck & Co, adding the insecticide abamectin to its list of products."

Vierailija
53/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
54/64 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tullut ihottumaa Aimovig pistos-hoidosta? Olen käyttänyt kohta pari kuukautta lääkettä. Nyt kasvoihin ja kaulaan on ilmestynyt kutisevaa ihottumaa. Lääke on kyllä auttanut migreeniin.

Olen saanut aiemmasta poikkeavaa kutinaa ylävartaloon, mietin johtuuko se Aimovigista. Aiemminkin on kyllä ollut ihottumia ja varsinkin herkästi kutiseva iho. Kutinalle on siis jokin muukin syy, mutta ihmettelen voiko Aimovig lisätä myös muusta syystä (kuten hyönteisten pistot) alkunsa saanutta kutinaa.

Vierailija
55/64 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni on kyllä saatanallinen vaiva. Itse sain ensimmäisen, aurallisen kohtauksen ala-asteella oksenteluineen päivineen. Vanhempani eivät tajunneet tilannetta enkä saanut migreeniin asiallista hoitoa missään vaiheessa. Aurallisia kohtauksia ei ole tullut onneksi enää lukion jälkeen.

En halua viisastella tai vähätellä, mutta olettehan tutkituttaneet rautatasonne? Raudanpuute anemialla tai ilman saattaa pahentaa tilannetta. Itsellä ollut tämäkin ja nykyään päänsäryt muista oireista puhumattakaan vähempänä.

Vierailija
56/64 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt nyt 4 kk ja kohtaukset poistuneet kokonaan. Ei mitään sivuvaikutuksia, hiuksia ei lähde tms. Suosittelen! :)

Vierailija
57/64 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaameat vatsakivut ja ummetus Aimovigista, en todellakaan suosittele jos on vähänkin herkkä vatsa.

Vierailija
58/64 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/64 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt noin vuoden. Lähes päivittäiset lähes koko elämäni kestäneet migreenit loppuivat kuin seinään. Ei ole ollut hiustenlähtöä enkä ole huomannut muitakaan sivuvaikutuksia. Pistoskohdassa ei ole mitään oireita. Kynien kanssa ei ole mitään ongelmaa ja pistäminenkin on helppoa. Näköongelmatkin ovat vähentyneet. Voin taas nauttia elämästä kuin viimeksi joskus neljävuotiaana.

Eräs aiempi toisentyyppinen migreeninestolääke vei sekä puolet hiuksista että lähimuistin joka onneksi palautui lopetuksen jälkeen. Perinteisistä lääkkeistä on myös tullut paljon allergisia reaktioita. Mikään muu estolääke (monia kokeiltu) ei ole sopinut.

On edelleen joitakin asioita, joiden tekemistä välttelen päänsäryn pelossa, mutta niiden määrä vähenee jatkuvasti. En esim. uskaltaisi vieläkään tehdä ylipitkiä työpäiviä tai lähteä mille tahansa matkalle. Varmuuden vuoksi myös elän äärimmäisen kurinalaisesti edelleen. Kai

Yli kolme vuotta myöhemmin, sama jatkaa: teho on aivan yhtä hyvä edelleen jollei vieläkin parempi. Melko huomaamatonta hiustenlähtöä, poninhännästä ei tule aivan yhtä paksu kuin ennen, mutta paksut hiukset ovat edelleen. Harkitsen silti taukoa lääkkeestä nähdäkseni miten säryt pysyvät poissa ilman sitä. Aikaisemminkin tuli pidettyä yksi useiden kuukausien tauko. 

Vierailija
60/64 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut se käytössä, eikä tullut kyllä juurikaan mitään sivuoireita, muuta kuin toivottuja. Migreeni katosi, samoin unettomuus. Nykyään en käytä enää lääkkeitä, kun pääsin kokonaan kroonisesta migreenistäni eroon. Täältä voit lukea mun koko tarinan miten: https://sinimalism.com/miten-paasta-eroon-kroonisesta-migreenista/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi