Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla lihomatta äitiyslomalla?

Vierailija
28.06.2019 |

Kaikki kilot eivät jääneet synnärille, vauvalla on koliikki ja univajeen + haukkaan-jotain-kun-voin -tilanteen takia olen LIHONUT imetyksestä huolimatta 2 kuukaudessa 4kg :(

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ehtii lihomaan äitiyslomalla?

Risaiset yöt, päivät kotitöitä ja touhua pienen kanssa. Ei malttia syödä lounasta joten vain 1 lämmin ateria. Ulkoilua, 5km kävelylenkki kauppaan tai muuten vain oäivittäin. Näin myös 2 pienen kanssa.

Vielä 3. lapsen jälkeenkin painoin 52kg

Minulla ei juuri liikuntaa tule mutta syömisetkin jää vähälle. Onko stressi vain sekoittanut kehon, en tiedä enää yhtään :( Ap

Unettomuus ja stressi vaikuttavat kortisoliaineenvaihduntaan, joka aiheuttaa lihomista. Se myös pilkkoo lihasten proteiineja. Prolaktaani (jota erittyy imettäessä) hidastaa aineenvaihduntaa. 

Vierailija
62/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin 6kk täysimetyksen aikana 12kg, ihan normaalia. Yhdestäkään raskaudesta en ole saanut grammaakaan ylipainoa ja viimeistäkin odottaessa laihduin 10kg raskausaikana.  Imetys vaan lihottaa. Kauhea nälkä, mutta imetys ei näköjään kuluta mitään. Imetin esikoista 3kk ja toista en lainkaan niin niistä ei painoa ehtinyt tulla imetyksen aikana kuin pari kiloa esikoisesta.

Mitä synnytit jos laihduit raskaana 10kg?

Varmaan siksi että lapsi oli 4.5kg ja mulla oli parempaa tekemistä elämässä kuin olla tiineenä. Jos ap haluaa hillitä lihomista niin palaa takaisin normaaliin elämään, eli lopeta imetys niin hormonit tasaantuu takaisin normaaliksi ja saat nukuttua ja niin lapsikin koska ne nukkuu korvikkeella paremmin ja voi ylipäätään paremmin kun ei ole vatsakipuja äidinmaidon takia. Kumpikin minun imetetyistä on ollut koliikkilapsia äidinmaidon takia. Kivut loppui kuin seinään kun aloitti korvikkeen. Turhaa lapsen kiduttamista äidinmaito jos se ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin 6kk täysimetyksen aikana 12kg, ihan normaalia. Yhdestäkään raskaudesta en ole saanut grammaakaan ylipainoa ja viimeistäkin odottaessa laihduin 10kg raskausaikana.  Imetys vaan lihottaa. Kauhea nälkä, mutta imetys ei näköjään kuluta mitään. Imetin esikoista 3kk ja toista en lainkaan niin niistä ei painoa ehtinyt tulla imetyksen aikana kuin pari kiloa esikoisesta.

Mitä synnytit jos laihduit raskaana 10kg?

Varmaan siksi että lapsi oli 4.5kg ja mulla oli parempaa tekemistä elämässä kuin olla tiineenä. Jos ap haluaa hillitä lihomista niin palaa takaisin normaaliin elämään, eli lopeta imetys niin hormonit tasaantuu takaisin normaaliksi ja saat nukuttua ja niin lapsikin koska ne nukkuu korvikkeella paremmin ja voi ylipäätään paremmin kun ei ole vatsakipuja äidinmaidon takia. Kumpikin minun imetetyistä on ollut koliikkilapsia äidinmaidon takia. Kivut loppui kuin seinään kun aloitti korvikkeen. Turhaa lapsen kiduttamista äidinmaito jos se ei sovi.

Mitä tää tarkoittaa?

Vierailija
64/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä vähemmän kuin kuluttaa.

Itselle painoa tuli raskausaikana n. 20 kiloa ja nyt kun vauva on 6 viikkoinen niin paino on tippunut jo 18kg eli jäljellä on enää 2 kiloa.

Oma vauvani kärsii allergioista, joten paljon ollaan täälläkin hereillä vatsakipujen ja huudon kanssa, niin kyllä se aika menee lähinnä vauvaa kantaessa eikä syödessä. Lisäksi tehdään 1-2 kolmen tunnin vaunulenkkiä päivässä kun tuntuu olevan ainoa paikka missä vauva nukkuu hyvin, niin siinä näillä helteillä kyllä kilot sulaa hyvin.

Vierailija
65/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän, liiku enemmän.

Vierailija
66/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi edes lihoa äitiyslomalla? Itse kuihduin ihan järkyttävän näköiseksi koska valvoin lähes 2v ja en väsymykseltä jaksanut syödä yhtään mitään.

Vierailija
67/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi edes lihoa äitiyslomalla? Itse kuihduin ihan järkyttävän näköiseksi koska valvoin lähes 2v ja en väsymykseltä jaksanut syödä yhtään mitään.

Jos oikeasti haluat tietää, etkä vain kauhistella ja lisätä aloittajan pahaa mieltä, niin mitä jos lukisit tämän ketjun viestejä?

Vai teettekö näin kavereillennekin? Kun toisella on joku ongelma, niin kauhistelette sitten sitä ongelmaa, ja kerrotte, että miten tuo edes voi olla mahdollista, kun ei minulle vain noin käynyt. (Ja sitten ihmettelette, että kun Facebookista näkyy, että kaverit on viettäneet yhdessä mökkiviikonloppua, eikä minua taaskaan ole kutsuttu, miksihän.)

Vierailija
68/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys laihduttaa niin pari vuotta lapselle tissiä 👍

Vierailija
69/69 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluat tietää, etkä vain kauhistella ja lisätä aloittajan pahaa mieltä, niin mitä jos lukisit tämän ketjun viestejä?

Vai teettekö näin kavereillennekin? Kun toisella on joku ongelma, niin kauhistelette sitten sitä ongelmaa, ja kerrotte, että miten tuo edes voi olla mahdollista, kun ei minulle vain noin käynyt. (Ja sitten ihmettelette, että kun Facebookista näkyy, että kaverit on viettäneet yhdessä mökkiviikonloppua, eikä minua taaskaan ole kutsuttu, miksihän.)

Minullako ei sitten ollut ongelmaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän