Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättävätkö ihmiset teille viesteihin vastaamatta esim. Whatsappissa?

Vierailija
26.06.2019 |

Minulla on neljä kaverinani pitämääni ihmistä, jotka itse ottavat yhteyttä noin kerran kuukaudessa tai välillä useammankin oma-aloitteisesti ja kyselevät kuulumisia, mutta sitten hetken juttelun jälkeen juttu tyssää siihen vaikka olisinkin esittänyt jonkun kysymyksen ja Whatsappissa viesti jää näkymään lukemattomana. Kuitenkin joskus myöhemmin he saattavat palata asiaan ja välillä saattaa tulla pahoittelut vastaamattomuudesta.

Olenko jotenkin kynnysmatto, jonka yli on helppo kävellä ja, jota he eivät kunnioita ollenkaan? Vai onko nykyisin ihmisillä niin iso viestitulva, että voi oikeasti olla kyse siitä, että he eivät vain vahingossa tai välinpitämättömyyttään vastaa? Nämä henkilöt eivät siis tunne toisiaan, eikä kyse ole mistään ryhmästä vaan erillisistä kavereistani.

Onko muilla vastaavia kokemuksia, että kaverit jättävät vastaamatta tai, että siinä kestää tosi pitkä aika? Ryhmäkeskusteluissa tuntuu olevan tosi yleistä, että jonkun viesti jätetään huomioimatta, mutta henkilökohtaisissa viesteissä tämä tuntuu hiukan loukkaavalta.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viestin sisällöstä vastaanko vai en.

Tosin mulla ei puhelin edes ole käytössä joka päivä.

Jos mun ei tarvitse soittaa kellekään, unohtuu koko puhelimen olemassaolo.

Vierailija
22/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä sitten olisi kohtuullinen vastausaika? Mielestäni ei voi olettaa, että vastaus tulee aina heti. Mulla ainakin on kaikkea muuta elämässä usein meneillään. Kotihommia, lapsen kanssa oloa, tai jos olen vaikka kaverin kanssa kahvilla, olisi epäkohteliasta viettää pitkiä aikoja puhelin nenässä vastailemassa muiden whatsappeihin. Pyrin vastaamaan kuitenkin saman päivän aikana, viimeistään illalla, kun lapsi nukkumassa. Onko OK? Tietenkin kiireellisiin viesteihin yritän vastata asap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kaveri, joka usein luki viestit ja vastaili päivien viiveellä. On nykyään entinen kaveri. Pyrin poistamaan elämästä ihmiset, joiden kanssa tekemisissä oleminen tuottaa toistuvasti mielipahaa.

Siihen kai vastaamatta jättämisellä hienovaraisesti pyritäänkin.

Hienovaraisesti, kissan viikset! Törppöä käytöstä kaikin puolin. Suora puhe on ok, toisten kohteleminen ikävästi ei. Tuollaisella käyttäytymisellä jättää itsestään todella huonon mielikuvan toiselle.

Vierailija
24/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä sitten olisi kohtuullinen vastausaika? Mielestäni ei voi olettaa, että vastaus tulee aina heti. Mulla ainakin on kaikkea muuta elämässä usein meneillään. Kotihommia, lapsen kanssa oloa, tai jos olen vaikka kaverin kanssa kahvilla, olisi epäkohteliasta viettää pitkiä aikoja puhelin nenässä vastailemassa muiden whatsappeihin. Pyrin vastaamaan kuitenkin saman päivän aikana, viimeistään illalla, kun lapsi nukkumassa. Onko OK? Tietenkin kiireellisiin viesteihin yritän vastata asap.

Kyllä on, ei huolta.

Vierailija
25/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ymmärrä tuollaista. En itse aina edes tajua, että jokaiseen viestiin pitäisi vastata. 

Vastaan, jos jotain selkeästi kysytään. 

Minulla on esim. Whatsupissa useasti monta viestiketjua menossa. On kolmen lapsen harrastusjuttuja, työviestejä, perhechattia. Kyllä sinne valitettavasti joku viesti, jossa ei varsinaisesti kysytä mitään hukkuu. 

Vierailija
26/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä ymmärrä tuollaista. En itse aina edes tajua, että jokaiseen viestiin pitäisi vastata. 

Vastaan, jos jotain selkeästi kysytään. 

Minulla on esim. Whatsupissa useasti monta viestiketjua menossa. On kolmen lapsen harrastusjuttuja, työviestejä, perhechattia. Kyllä sinne valitettavasti joku viesti, jossa ei varsinaisesti kysytä mitään hukkuu. 

Oletko kahdenkeskisissä keskusteluissakin yleensä hiljaa?

Vierailija
27/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus ahdistun tekstailusta. En tiedä miksi. Välillä en vain jaksa vastata, mutta en tarkoita sillä mitään pahaa. Jos on jotain tärkeää, totta kai vastaan, mutta olen hyvin huono kertomaan kuulumisia ja.. en jotenkin jaksa tekstailla.

Vierailija
28/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestitulva on ihan älytöntä nykyään. Ei vaan aina jaksa. Monesti tulee sellainen olo, että tekisi mieli heittää känny ja koneet huitsin nevadaan ja muuttaa erämökkiin, jonne kulkee vain posti. Nykyään on työsähköpostit, koulun sähköpostit, henk. koht. sähköpostit, järjestöjen ja seurojen sekä säätiöiden sähköpostit, facebook, messenger, whatsapp ja vaikka miten monta miljoonaa muuta. Joka paikkaan tulee viestejä joihin pitää reagoida. Vihaan nykyaikaa.

Vierailija
29/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteihin vastaamatta jättäjät: muistakaa, että toinen osapuoli kyllä muistaa hyvin törkeän ja välinpitämättömän käytöksenne vielä vuosien päästäkin. Kannattaa kohdella ihmisiä mukavasti, koskaan ei tiedä kenen kanssa myöhemmin joutuu olemaan tiiviisti tekemisissä esimerkiksi töiden merkeissä.

Vierailija
30/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesteihin vastaamatta jättäjät: muistakaa, että toinen osapuoli kyllä muistaa hyvin törkeän ja välinpitämättömän käytöksenne vielä vuosien päästäkin. Kannattaa kohdella ihmisiä mukavasti, koskaan ei tiedä kenen kanssa myöhemmin joutuu olemaan tiiviisti tekemisissä esimerkiksi töiden merkeissä.

No just! 😁

Vierailija
31/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just! 😁

Okei, polta toki sillat takanasi. Itsepä joudut käytöksesi seurausten kanssa elämään.

Vierailija
32/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla "kaveri" jota näen todella harvoin on ollut lukematta viestiäni jo varmaan kuukauteen. samoin paikalla olo status on muuttunut näkymättömäksi :D onko tämä merkki että mut on jotenkin blokattu vai?

Yleensä mulle vastataan suht nopeasti ja pyrin itse vastaamaan myös koska sit hoituu nopeasti sekin pois alta ja vie muutaman sekunnin. Jotkut lukee viestejä ja vastaa tuntien viiveellä vasta, jotkut heti kun näkee ja nämä tavat on ne yleisimmät

Vierailija
33/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just! 😁

Okei, polta toki sillat takanasi. Itsepä joudut käytöksesi seurausten kanssa elämään.

Jää joku viesti vahingossa huomaamatta ja sillat palaa. Sori, nyt naurattaa🤣

Vierailija
34/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just! 😁

Itsekeskeisen minäminäminä -ääliön tyhjänpäiväistä naureskelua. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Vierailija
35/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä virkaa sellaisella ystävyydellä on, joka johonkin viestittelyn epäjohdonmukaisuuteen kaatuu? Kun voihan se olla niin, että viestittäjä on vain välillä rasittava. Eikö se ystävyys kestä kielteisetkin piirteet ihmisissä?

Vierailija
36/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyville ystäville vastataan nopeasti, vuorokauden sisällä. Hidas vastailu ja ”unohtelu” on ensimmäisiä merkkejä siitä, ettet ole kovin tärkeä tälle ihmiselle. Minullekin on tätä tehty ja yhteydenpito näiden ihmisten kanssa on vähitellen hiipunut ja kokonaan loppunut. Eihän se ole mitään keskustelua jos vastaus tulee 2 viikon päästä.

Ehkä unohtaminen on ihan aitoakin, en sitä kiellä. Mutta hyvä ystävä pysyy mielessä kiireenkin keskellä ja hänelle muistaa vastata. Koska laitanhan hänelle oma-aloitteisesti viestejä muutenkin harva se päivä. Itse laitan puhelimeeni jopa kalenterimuistutuksia että ”Vastaa Suville” jos on kiireinen päivä ja pelkään unohtavani muuten! En nimittäin HALUA unohtaa.

Vierailija
37/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattu on, vaikken tunnekaan olevani hierarkioiden pohjamudissa. Jotkut vain taitaa olla tuollaisia, ettei viitsitä heti tai lainkaan vastailla, jos ei niin hirveästi kiinnosta. Sitten muka unohdellaan ja niin edelleen, vaikka sitä kännykkää todellisuudessa räplätään käsissä vähän väliä.

Mutta samapa tuo. Itsellä on erakoitumisprosessi jo muutenkin hyvässä vauhdissa

Minä ainakin olen monesti työpäivän jälkeen niin poikki, että haluan olla omissa oloissani enkä tavoitettavissa, vaikka kännykkää selaankin (pitäisi kyllä sitäkin vähentää). Ystävät ovat minulle tärkeitä, mutta ylsinkertaisesti tarvitsen yksinäistä aikaa etten ylirasitu. Jos joku lähettää minulle pitkän ääniviestin whatsappilla, en yleensä jaksa kuunnella sitä montaa kertaa, jotta muistaisin kaikki kymmenen kysymystä, jotka siinä on esitetty. Vastaan siis niihin kysymyksiin, jotka muistan sen yhden kuuntelukerran jälkeen.

Vierailija
38/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä virkaa sellaisella ystävyydellä on, joka johonkin viestittelyn epäjohdonmukaisuuteen kaatuu? Kun voihan se olla niin, että viestittäjä on vain välillä rasittava. Eikö se ystävyys kestä kielteisetkin piirteet ihmisissä?

Eikö sinussa ole miestä / naista kertomaan näistä ajatuksistasi suoraan toiselle osapuolelle? Miksi piiloudut välinpitämättömän käytöksen taakse? Eri ihmisille ovat eri asiat ystävyydessä tärkeitä.

Vierailija
39/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just! 😁

Itsekeskeisen minäminäminä -ääliön tyhjänpäiväistä naureskelua. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Löysää nutturaa..saat vielä päänsärkyä🤣🤣

Vierailija
40/57 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No häh taas?

Osalla ihmisistä ihan oikeesti on aika paljon muutakin elämää kuin puhelin. Itse kyllä luen viestit nykyisin vasta, kun on aikaa myös vastata, muuten herkästi unohtuu. Ei siksi, ettei asia olisi tärkeä, vaan ihan samalla lailla kun unohtuu avaimet kotiin. En kans tykkää kosketusnäytöllä tekstailusta, joten usein vastaan pelkällä hymiöllä jos vaan mahdollista.

Töissä ei puhelin saa olla mukana, tauoilla haluan tehdä muuta kuin ainaista päätteen tuijottamista. Sit on bussimatka aikaa, illalla lapset helmoissa siihen saakka että jäisi tunti puoltoista aikaa hengähtää yksin. Ryhmiin en useimmiten vastaile mitään hyvä et edes luen (moniin mut on lisäilty vaan), kavereille kyllä vastaan, jos on kysymys viestissä. Ja pidän kysymyksen liittämistä viestiin merkkinä siitä, että toinen haluaa olla juuri mun kanssani kontaktissa. Mut jos ap:lla on kiireisiä kavereita ja paljon viestejä, ymmärrän, jos ihan vahingossa joku unohtuu. Oon joskus luullut vastanneeni jo ihan olennaiseen viestiin, sit en ollutkaan, onneksi ei kaveri loukkaantunut!

Toisaalta veljen kans monesti lähetellään toisillemme randomeita vitsejä ja tilannehuomioita, niihin ei aina vastata. Meil on hyvät välit eikä kävis mieleen loukkaantua tästä.