Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
1021/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologit on tylsiä tyyppejä. Tylsät ihmiset haluaa psykologiksi.

Vierailija
1022/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö kukaan tutkimusta COVID-19:sta viruksen vaikutuksesta ihmisiin ja yhteiskuntaan?

Semmoiselle olisi käyttöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki valita papereilla tänävuonna ja jos ensi vuonna on normaali tilanne, niin palataan normaaliin valintatapaan. Eipä sillä yhteiskunnalle ja kouluille niin väliä jos joku on vuoden päntännyt, ne saa kuitenkin riittävän hyvää ainetta papereidenkin perusteella sisään.

Kiltit tytöt pääsee lukemaan syykologiaa.

Töitä riittää..mutta kuka maksaa laman uhrien terapian?

Mitä sanotte ihmiselle joka on siivoamassa ja oli ennen menestyvä yrittäjä?

Vierailija
1024/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki valita papereilla tänävuonna ja jos ensi vuonna on normaali tilanne, niin palataan normaaliin valintatapaan. Eipä sillä yhteiskunnalle ja kouluille niin väliä jos joku on vuoden päntännyt, ne saa kuitenkin riittävän hyvää ainetta papereidenkin perusteella sisään.

Kiltit tytöt pääsee lukemaan syykologiaa.

Töitä riittää..mutta kuka maksaa laman uhrien terapian?

Mitä sanotte ihmiselle joka on siivoamassa ja oli ennen menestyvä yrittäjä?

minä yritän:

entinen yrittäjä: Olen ihan rikki..asun kaverin mökillä , vaimo jätti , kaikki meni

Yritän hakea töitä..mutta ei oo autoa ja mökki kaukana.

syykkaja 6:n L: n ylioppilas: hmmm.. puhutaan nyt ennemmin siitä rikki tunteesta

kuvaile sitä

entinen yrittäjä:Happi loppuu ja pyörryttää

syykkaaja kauhistuu: noihan on KORONA virus oireita..hus hus takas mökille eristyksiin!

Vierailija
1025/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime syksynä kirjoittamassa elämänkatsomustiedon. L tuli vaikka en lukenut kokeeseen sanaakaan enkä yhtäkään et:n kurssia ole käynyt. Olen kylläkin ylioppilas vuodelta 2012 ja sen jälkeen opiskellut yliopistossa mm. psykan perus- ja aineopinnot. Kaipa elämänkokemus ja yhteiskunnallisen keskustelun aktiivinen seuraaminen auttoivat.

No eipä tuo et:n L psykalle hakua ajatellen hyödytä, koska en ole ensikertalainen. Haen kyllä myös muuallekin kuin psykalle, ja suurimmassa osassa hauista yo-todistus otetaan huomioon myös ei-ensikertalaisilla.

Milloinhan saadaan tietää, miten pääsykokeiden kanssa käy? Onpa sekavaa aikaa. VAKAVA-kokeet on tasan kolmen viikon päästä. Ja nyt ollaan vasta menossa kohti tautihuippua. Aika hurja koronakaruselli se olisi jos sadat ihmiset kokoontuu samaan saliin koetta tekemään.

Hallitus laittoi takarajaksi yliopistoille huhtikuun puolenvälin. Sitten pitää viimeistään ilmoittaa miten kokeiden käy.

Vierailija
1026/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mierestä kirkon pitää auttaa

Pappi voi luvata : synnit anteeksi ja paratiisiin kun on epätoivoissaan päättänyt päivänsä mökkikoivun oksaan.

Mitä syykikko voi tehdä?

Vierailija
1027/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime syksynä kirjoittamassa elämänkatsomustiedon. L tuli vaikka en lukenut kokeeseen sanaakaan enkä yhtäkään et:n kurssia ole käynyt. Olen kylläkin ylioppilas vuodelta 2012 ja sen jälkeen opiskellut yliopistossa mm. psykan perus- ja aineopinnot. Kaipa elämänkokemus ja yhteiskunnallisen keskustelun aktiivinen seuraaminen auttoivat.

No eipä tuo et:n L psykalle hakua ajatellen hyödytä, koska en ole ensikertalainen. Haen kyllä myös muuallekin kuin psykalle, ja suurimmassa osassa hauista yo-todistus otetaan huomioon myös ei-ensikertalaisilla.

Milloinhan saadaan tietää, miten pääsykokeiden kanssa käy? Onpa sekavaa aikaa. VAKAVA-kokeet on tasan kolmen viikon päästä. Ja nyt ollaan vasta menossa kohti tautihuippua. Aika hurja koronakaruselli se olisi jos sadat ihmiset kokoontuu samaan saliin koetta tekemään.

Hallitus laittoi takarajaksi yliopistoille huhtikuun puolenvälin. Sitten pitää viimeistään ilmoittaa miten kokeiden käy.

Oletko M e n g el e?

Pääseekö psykopaatitkin sisään..jos on 6 ällää?

Vierailija
1028/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma pärjää ihan hyvin ilman psykologeja.

Vierailija
1029/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa esimerkin työelämästä. Olen töissä päiväkodissa ja meillä on noin 20 lasta paikalla. Joka aamu näemme heidän 20 äitiä ja joka iltapäivä 20 isää. Lisäksi henkilökuntaa 15kpl. Mitään rajoittamisia ei olla tekemässä eikä suoja-asuja antamassa. Lapset tietysti nuolevat ja lähmivät leluja, kavereita, aikuisia... Teemme työtä eritteiden kanssa, luonnollisesti. Vanhemmat viettävät hyvän tovin naulakoilla ja ryhmätiloissa penkomassa lapsensa lokeroita. Työnteiköitä pyöritetään vanhaan tapaan ryhmästä toiseen. Samaa tapahtuu kaikkialla. En siis todellakaan usko, että pääsykokeita perutaan kun ei tällekään meiningille pistetä mitään rajoituksia.

Yliopisto ihmisten elämä on arvokkaampi kuin sinun.

Lapset ei koronaan kuole vaikka nuolisivat wc pönttöä

Kyllä ne keksii hienon tavan testata..esim useammassa erässä turvavälilä

vai tarviiko koettavahtivalla olla joku arvosan?

Eikö myymäläetsivä olisi paras valvoja?

Vierailija
1030/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse korottelisin paljon mielummin yo-arvosanoja kuin pänttäisin tilastoa, mutta koska en ole ensikertalainen en voi hakea todistuskiintiössä.

Mä en kirjoittanut matikkaa lainkaan ja pitkähän kannattais kirjottaa. Pitkä matikka on ihan _helvetillinen_ työmaa verrattuna tähän tilaston oppimäärään (joka on oikeasti aika pieni, ja helppo sisäistettävä lopulta, kokeessa se päättelykykyä vaativa soveltaminen on se mikä karsii hakijoita), ja kaiken lisäks suurinta osaa siitä pitkästä matikasta en varmaan tarvitse koskaan eikä kiinnosta opiskella. Siksi koe eikä yo-kokeita itselleni.

Ei sen kyl ole pakko olla pitkä matikka. Joku täällä sanoi, että Hesaan vain 5 pitkän matikan ällää haki/pääs sisälle. Eli lyhyen L on ihan hyvä. Se mulla jo on. Lyhyt matikka on kuitenkin hyvin inhimillinen haaste, jos on sopivasti matikkapäätä. Meinasin pitkän tehdä nyt keväällä. Aloitin syksyllä paahtamaan sitä läpi, mutta onneksi tajusin, kuten sanoit, että savotta on aika valtava. Varsinkin kun korotin myös pari muuta ainetta. Päätin jättää sen matikan nyt tekemättä ja keskityin niihin kahteen muuhun. Toivottavasti 140 pisteellä pääsen sisään. Jos en, enkä pääsykokeesta, niin sit vissiin kokeilen ens kesänä korottaa pitkään matikkaan. 

Vierailija
1031/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma pärjää ihan hyvin ilman psykologeja.

Näitä on ollut suht vähän aikaa

Ennen eristettiin hullut hullujen huoneelle.

Rikkaita on aina..mutta luulen että kuntapsygologeista karsitaan ensin.

Vierailija
1032/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis ens keväänä :D

Vierailija
1033/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko M e n g el e?

Pääseekö psykopaatitkin sisään..jos on 6 ällää?

Kyllä...robotti olis paras syykkaaja

Vierailija
1034/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niin on sanottu?

Vierailija
1035/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä nyt taas. :—D

Eksyinkö väärälle palstalle?

Vierailija
1036/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fun fact: itsellä on vaikea persoonallisuushäiriö ja silti opiskelen psykologiksi. En kerro missä koska en halua tulla tunnistetuksi. Mutta mutta. Kyllä meissä on kuulkaa aika pöpiä porukkaa myös. Moni on vaan ihan hiljaa näistä jutuista, ymmärrettävästi. Mutta melkoista mt-taustaa on monellakin psykan opiskelijalla.

Ja itse ajattelen, että olkoon. Jos saa hommat hanskaan ja pystyy tulevaisuudessa tekemään työnsä hyvin, niin mitäs se kellekään kuuluu vaikka skitsofreniaa sairastaa. Psykologit kuitenkin työllistyy vaikka mihin.

Itse en tosiaan ihan ekana ole sinne mielenterveyspuolelle pyrkimässä. Saattaisin kilahdella siihen malliin että saikulla olisin tuon tuostakin, eikä se olisi reilua potilaille.

Vierailija
1037/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä palstalla oikeen tapahtuu tänä vuonna?!?!?! :D

Vierailija
1038/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiaan uniikkeja hakijoita oli yli 6000! Noin tuhat enemmän kuin viime vuonna. Korona ei pelota, todistusvalinta siivittää?

Yliopistoittain (sisältää kaikki hakutoiveet, viime vuosi suluissa):

Helsinki kandi 3241 (2867)

Helsinki maisteri 253 (183)

Joensuu 2322 (2092)

Jyväskylä 3153 (2822)

Tampere 3515 (3084)

Turku 2846 (2636)

Ensisijainen hakutoive (suluissa 2019):

Helsinki kandi 1662 (1286)

Helsinki maisteri 207 (155)

Joensuu 320 (315)

Jyväskylä 836 (829)

Tampere 1010 (822)

Turku 543 (522)

Vierailija
1039/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiaan uniikkeja hakijoita oli yli 6000! Noin tuhat enemmän kuin viime vuonna. Korona ei pelota, todistusvalinta siivittää?

Yliopistoittain (sisältää kaikki hakutoiveet, viime vuosi suluissa):

Helsinki kandi 3241 (2867)

Helsinki maisteri 253 (183)

Joensuu 2322 (2092)

Jyväskylä 3153 (2822)

Tampere 3515 (3084)

Turku 2846 (2636)

Ensisijainen hakutoive (suluissa 2019):

Helsinki kandi 1662 (1286)

Helsinki maisteri 207 (155)

Joensuu 320 (315)

Jyväskylä 836 (829)

Tampere 1010 (822)

Turku 543 (522)

Veikkaan että on ihan huomattavasti enemmän abeja nyt hakemassa psykalle todistuksella, koska aiempina vuosina kevään abille on ollut aikamoinen haaste lähteä opiskelemaan vielä kaikki kokeessa vaadittava tilasto, niin moni ei ole siihen vakavissaan ryhtynyt / on ylipäätään kuopannut psykahaaveet kokonaan koska tilasto ei kiinnosta yhtään.

no, joutuvat opiskelemaan sen sitten siellä yliopistossa :D

Vierailija
1040/8137 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko holopulkissa keskihajonnan esimerkkitehtävässä virhe? Kyseessä sokerinpussituskone tehtävä. Olen laskanut tehtävän useamman kerran vaihe vaiheelta ja aina saan saman tuloksen: 8.83g (pyöristettynä). Kirjassa vastaus on 9.04g. Kolmannen vaiheen kohdalla menee pieleen. Kaveri laski myös saman tehtävän ja sai saman tuloksen kuin minä. Missaammeko nyt jotain oleellista vai voiko kyse olla tosiaan virheestä? 

Ketju on lukittu.