Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia alustavia arvosanoja saitte yo-kokeista? Onko kaikilla pelkkiä L ja E tuloksia?
Lyhyestä matikasta 86p,eli E ja historiasta 108 eli L, olisi nyt ilmeisesti tulossa. Enkusta ei ole pisteitä vielä tullut: kiikkuu siit L ja E:n rajalla, pahoin pelkään, että E omien laskujen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tietää paljonko tänä vuonna on hakijoita. Tuleekohan tää tieto ennen pääsykokeita ja mistä sitä vois kyttäillä?
Vipusesta voi kytätä ainakin.
opiskelijapsyka kirjoitti:
Mitä tuo yhteishaun psykologian pelkkä maisterihaku tarkoittaa? Haluan siis nyt lukiosta valmistuttuani hakea opiskelemaan psykologiaa, haen Helsinkiin. Hain tuohon kandi + maisteri-ohjelmaan, mutta mahdollisuutena kai olisi hakea myös pelkkään maisteriohjelmaan? Kannattaako vain siihen hakea ja mitä se käytännössä tarkoittaa?
Eikö tullut mieleen lukea Opintopolusta siitä lisätietoa?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tietää paljonko tänä vuonna on hakijoita. Tuleekohan tää tieto ennen pääsykokeita ja mistä sitä vois kyttäillä?
Vipusesta näkee!
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…
Vajaa 4000 uniikkihakijaa on nyt, kun haku ei ole vielä päättynyt. Viime vuonna oli yli 5000.
Vierailija kirjoitti:
Miten te saitte alustavat yo-pisteet? Olin korottamassa, mutta eihän mulla ole esim. Wilmaa.
Voit huomenna soittaa koulun kansliaan ja kysyä.
Eiköhän kaikki valita papereilla tänävuonna ja jos ensi vuonna on normaali tilanne, niin palataan normaaliin valintatapaan. Eipä sillä yhteiskunnalle ja kouluille niin väliä jos joku on vuoden päntännyt, ne saa kuitenkin riittävän hyvää ainetta papereidenkin perusteella sisään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikki valita papereilla tänävuonna ja jos ensi vuonna on normaali tilanne, niin palataan normaaliin valintatapaan. Eipä sillä yhteiskunnalle ja kouluille niin väliä jos joku on vuoden päntännyt, ne saa kuitenkin riittävän hyvää ainetta papereidenkin perusteella sisään.
Mikään ei toistaiseksi viittaa siihen, että niin tehtäisiin. Se on tietenkin varamahdollisuus, etenkin kun kaikkialle on selkeä pisteytys, ei tarvitse keksiä niitä äkkiä tätä varten.
Li Andersson sanoi, että korkeakoulujen pääsykokeet järjestetään. Luulis, että olis vähän epämääräisemmin sanonut, jos on aihetta epäillä muuta. Poliitikot ei tykkää pyörtää puheitaan, kun se syö uskottavuutta. Uskon, että on muutama varasuunnitelma järjestelyjen osalta tehty ennen sitä viimeistä eli perumista.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006458203.html
Tuoretta pohdintaa viranomaisilta pääsykokeista
Jääkö teillä vielä tilastoa opittavaksi, kun artikkelit on julkaistu? Käyttekö töissä/koulua vai luetteko vain?
Vierailija kirjoitti:
Li Andersson sanoi, että korkeakoulujen pääsykokeet järjestetään. Luulis, että olis vähän epämääräisemmin sanonut, jos on aihetta epäillä muuta. Poliitikot ei tykkää pyörtää puheitaan, kun se syö uskottavuutta. Uskon, että on muutama varasuunnitelma järjestelyjen osalta tehty ennen sitä viimeistä eli perumista.
Ei hän niin sanonut.
Mulla lähti uskonto E ja M rajoilla ja psykologia L (120 pistettä). Näillä pisteet olis 139,9-144.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti uskonto E ja M rajoilla ja psykologia L (120 pistettä). Näillä pisteet olis 139,9-144.
Wau, aikas hyvät pisteet! Mulla jäänee lähemmäs 130...
Yllättävän haastavaa varata majoitusta pääsykoepaikkakunnalle, kun nyt jo monet hotellit kiinni. Olettaen, että järjestetään.
Entäs Airbnb? Niissä ei ole kävijöitä juuri yhtään nyt, mutta niitä ei voi samalla tavalla sulkea kuin hotelleja.
Itse sain alustavista E M A ja syksyllä C ja B eli ei ihan hirveästi ole pisteitä tulossa :-)
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän haastavaa varata majoitusta pääsykoepaikkakunnalle, kun nyt jo monet hotellit kiinni. Olettaen, että järjestetään.
Aallon vararehtori tms. oli juuri sanonut että on sovittu yhteisesti yliopistojen kesken, että mikäli kokeet järjestetään niin kokeen voi tehdä itseään lähimmässä paikassa. Mutta en tiedä millon tästä tiedotetaan virallisemmin, saati siitä että kokeita ei tule olemaan Messukeskuksessa Helsingissä. Jos niitä nyt siis ollenkaan on.
Miksi ne Messukeskuksesta peruttaisiin? Helpompihan siellä on kontrolloida väen kulkemista ja tehdä tilaa ympärille kuin missään auditorioissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne Messukeskuksesta peruttaisiin? Helpompihan siellä on kontrolloida väen kulkemista ja tehdä tilaa ympärille kuin missään auditorioissa.
Messukeskus perui ne itse. Itse ainakin asun kaukana kaikista koepaikkakunnista, joten joutuu joka tapauksessa tulla edellisenä iltana paikalle ellei aio aamuyöllä/aikaisin aamulla ajaa pari-kolmesataakilsaa.
Ei pääse noin vähällä, veikkaan, että 145. Hesaan enemmän.