Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
6721/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä paljon edellisvuosinakin hakeneita? Osaatteko sanoa miten paljon voisi olettaa varasijojen liikkuvan?

Pääsin kolmanteen hakutoiveeseeni papereilla. Ekaan toiveeseen olen varasijalla 14 (tai siis vielä hetki sitten olin, nyt se näyttää varasijaa 15, mitä ihmettä) ja tokaan varasijalla 3 (no, tässä sama homma eli nyt näyttää 4).

Nyt tuli fiilis, että haluankin tuonne mistä sain jo paikan. Voisin kuvitella, että psykalla varasijat ei pahemmin liiku, mutta onko asia näin? Jos JKL (ja muut) lisää aloituspaikkoja, onko vielä tietoa ottavatko mistä jonosta sisään? Ja ylipäätään, jonotanko jonkun toisen todistusvalinnalla päässeen paikalle vai miten tämä jonotussysteemi toimii..?

Kiitos superisti jos joku osaa auttaa!

Vierailija
6722/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä paljon edellisvuosinakin hakeneita? Osaatteko sanoa miten paljon voisi olettaa varasijojen liikkuvan?

Pääsin kolmanteen hakutoiveeseeni papereilla. Ekaan toiveeseen olen varasijalla 14 (tai siis vielä hetki sitten olin, nyt se näyttää varasijaa 15, mitä ihmettä) ja tokaan varasijalla 3 (no, tässä sama homma eli nyt näyttää 4).

Nyt tuli fiilis, että haluankin tuonne mistä sain jo paikan. Voisin kuvitella, että psykalla varasijat ei pahemmin liiku, mutta onko asia näin? Jos JKL (ja muut) lisää aloituspaikkoja, onko vielä tietoa ottavatko mistä jonosta sisään? Ja ylipäätään, jonotanko jonkun toisen todistusvalinnalla päässeen paikalle vai miten tämä jonotussysteemi toimii..?

Etkö voi vaan ottaa saamaasi paikkaa vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6723/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hei Merja ihan oikeasti! Vähän ryhtiä siihen sun hommaan! Onko valta noussut päähän täh? Meidän loppuelämä on sun käsissä.

Vierailija
6724/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän paikkaa tässä vaiheessa voi ottaa vastaan - vai voiko?

Kyseessä siis hakutoive nro 3, ekaan ja tokaan hakupaikkaan olen jonossa.

Vierailija
6725/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän paikkaa tässä vaiheessa voi ottiaa vastaan - vai voiko?

Onko opintopolussa mahdollisuus ottaa paikka vastaan?

Vierailija
6726/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tuo keskustelu on varmaan oikein tuossa pk-tehtävässä. Itse vastasin huolen. Mutta tuo keskustelu on se teko, jolla pk-henkilökunta puuttuu kiusaamiseen tässä. Se, että olisivat vain huolissaan puuttumatta mitenkään olisi epäeettistä.

Vaikka epäeettistä olisi kyllä sekin, että lasta kiusataan, eikä kukaan henkilökunnasta olisi asiasta huolissaan...

Vierailija
6727/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jatkan vielä ajatusta.. 🙂 Jos henkilökunta ei olisi huolissaan, mutta puuttuisi kiusaamiseen täysin samalla tavalla kuin siinä tapauksessa, että olisivat huolissaan, niin olisiko se jollain tavalla vähemmän eettistä?

Vierailija
6728/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti osaa asiaan vastata, mutta mulla kans liikkui varasijat yhdellä huonompaan suuntaan. Kysyin hakijapalveluista tuota jonojen liikkumista ja sieltä vastattiin vain, että todistusvalinta- ja ainereaalijono liikkuvat molemmat itsenäisesti. Siitä ei mitään hajua, mitä se käytännössä tarkoittaa. Ajattelisin, että jos pääsykokeiden kautta pääsee itseäsi ylemmiltä varasijoilta ihmisiä tarpeeksi sisään, voisi olla vielä mahdollisuuksia päästä varasijalta. Mutta tosiaan, olisi enemmän kuin kiva tietää, mistä jonosta milloinkin hakijoita otetaan.

Vierailija
6729/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä pohdintaa... Jos pk-henkilökunta puuttuisi kiusaamiseen ihan samalla tavalla vaikka eivät olisikaan siitä sinällään huolissaan, niin olisiko se silloin jollain ravalla vähemmän epäeettistä kuin silloin, kun ovat huolissaan? Mielestäni ei. Mutta puuttumatta jättäminen olisi epäeettistä riippumatta tunteista sen taustalla.

Vierailija
6730/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteriin hakeneet peukuttakaa ylös? Olisi kiva tietää, kuinka monta meitä täällä on.

Vierailija
6731/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että kukaan tältä palstalta ei päässyt jatkoon ja kutsut ovat jo lähteneet?

Vierailija
6732/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista että kukaan tältä palstalta ei päässyt jatkoon ja kutsut ovat jo lähteneet?

On tietysti.... toivotaan, että ei.

Vierailija
6733/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että Merja kumppaneineen on eilen perannut päätökset (viikonloppuna kukaan tuskin on mitään tehnyt ja koe kesti kuitenkin perjantaina suht myöhään) ja tänään julkaistaan.

Vierailija
6734/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietysti.... toivotaan, että ei.

Mä uskon, että kyllä täältä joku pääsee ja tulee tod.näk. hehkuttamaan sitä. :)

Vierailija
6735/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän paikkaa tässä vaiheessa voi ottiaa vastaan - vai voiko?

Onko opintopolussa mahdollisuus ottaa paikka vastaan?

Siellä lukee vain "Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)"

Vierailija
6736/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä pohdintaa... Jos pk-henkilökunta puuttuisi kiusaamiseen ihan samalla tavalla vaikka eivät olisikaan siitä sinällään huolissaan, niin olisiko se silloin jollain ravalla vähemmän epäeettistä kuin silloin, kun ovat huolissaan? Mielestäni ei. Mutta puuttumatta jättäminen olisi epäeettistä riippumatta tunteista sen taustalla.

Juuri näin. Vaikka koko henkilökunta olisi täysin kyynistynyttä ja loppuunpalanutta porukkaa, eikä kiusaaminen aiheuttaisi mitään tunteita, heillä on ammattinsa vuoksi korostunut vastuu tehdä toimenpiteitä kiusaamisen takia. Keskustelu oli tämä toimenpide, ja sen taustalla ammatillinen vastuu puuttua asiaan.

Vierailija
6737/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Olen itse aika varma että pääsen.

Vierailija
6738/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pohdin vielä etiikasta sitäkin, kun johonkin vastasin, että opiskelija ei halua kertoa yksityisasioitaan tms. että mitä eettistä siinä on? Ei kai mitään 😔 Jos kerrot jollekin toiselle yksityisasioitasi, jotka koskettavat siis vain sinua itseäsi, niin eihän siinä ole mitään epäeettistä. Tais mennä tuo osio ihan penkin alle.

Vierailija
6739/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Vaikka koko henkilökunta olisi täysin kyynistynyttä ja loppuunpalanutta porukkaa, eikä kiusaaminen aiheuttaisi mitään tunteita, heillä on ammattinsa vuoksi korostunut vastuu tehdä toimenpiteitä kiusaamisen takia. Keskustelu oli tämä toimenpide, ja sen taustalla ammatillinen vastuu puuttua asiaan.

Musta tossa on sellanen kompakysymyksen mahis että siinähän ei mainittu mistä puhutaan + kysyttiin tosiaan jotenkin eettisen näkökulman sisältävä tai jotain. Itse tosin pelkään saavani piiiitkän miinuksen etiikasta, oli niin kummallinen osio. Se vaikutti ihan lapsellisen helpolta, mitta vaikea uskoa ett se olis ollut sitä oikeesti.

Vierailija
6740/8137 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Olen itse aika varma että pääsen.

Voispa itsekin olla noin varma...Mut palkään kyl päinvastasta niiden parin malu-mokan takia.

Ketju on lukittu.