Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
5601/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo yksi ylempi korkeakoulutukinto, voiko edelleen hakea yo-todistuksella kandiohjelmaan, vai onko haettava suoraan maisteriohjelmaan?  (toki tietysti psykan perus- ja ainepinnot suoritettuina)

Vierailija
5602/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain konstilla on edelleen ensikertalainen, voi hakea vaikka joka vuosi kaikkiin opiskelupaikkoihin todistuksella. Ei-ensikertalaisia ei yleensä oteta huomioon todistusvalinnassa, tämä kevät oli ylläripoikkeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5603/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin niin päin, että toiskertalaisen todistuksella voi normaalisti hakea muualle kuin hakupainealoille. Tänä vuonna oli toisin.

Vierailija
5604/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÅA:n vastaukset:

https://www.abo.fi/studera-hos-oss/antagning/sok-till-abo-akademi/urval…

Juu ei tarvi mun odottaa kutsua haastatteluun :,D ...

Arvioitteko muut Åboon hakeneet pisteitänne noiden mallivastausten kanssa? Jos jotain positiivista, niin ei ainakaan mennyt mikään osio miinuksille... Matemaattis-loogisen vika kysymys oli musta aika outo.

Vierailija
5605/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni niin käteen toi ÅA:n koe, ett nyt on kova homma nousta torstain koetokseen...Kyl se aikapaine vaan tekee tehtävänsä.

Vierailija
5606/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpik kirjoitti:

Jos on jo yksi ylempi korkeakoulutukinto, voiko edelleen hakea yo-todistuksella kandiohjelmaan, vai onko haettava suoraan maisteriohjelmaan?  (toki tietysti psykan perus- ja ainepinnot suoritettuina)

yleensä ei pääse todistuksella mihinkään jos on jo korkeakoulutettu.

Vierailija
5607/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille tullu sitä henk.koht. linkkiä torstain kokeeseen? En siis tarkota sitä yleistä tiedotetta

Vierailija
5608/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo tullut mulle ainakaan vielä linkkiä torstaille. Tänään sen kai pitäisi tulla

Vierailija
5609/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpik kirjoitti:

Jos olet suorittanut tutkinnon suomalaiseen korkeakouluun, niin et ole ensikertalainen joten et voi hakea todistuksella ainakaan psykalle. Sama päätee heihin jotka ovat aloittaneet korkeakouluopinnot vuonna 2014 tai sen jälkeen, vaikka eivät olisikaan valmistuneet. Ei-ensikertalaiset voivat toki hakea kandiohjelmaan, mutta eivät yo-todistuksella, vaan tavallisena vuonna se olisi merkinnyt tilastotiedepainotteista valintakoetta.

Vierailija
5610/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuo aikapaine amk-kokeessa. Ei muuten, mutta niissä osioissa missä on paljon luettavaa eli äikkä ja enkku. Minulla on ilmeisesti lukivaikeuden tapainen, vaikka ei sitä ole koskaan huomattu. Lapsellani on koulussa tukitoimia, koska hänellä on lukivaikeuden tapaista. Sehän on vahvasti perinnöllistä. Olen hidas lukemaan. Jos yritän nopeuttaa, niin ei tule yhtään mitään, kun sanat melkein pomppii silmissä eikä saa merkityksestä selvää.

Vierailija
5611/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskakohan tuo koe alkaa ja kauanko kestää? Onko missään tietoa? Minulle tuli tunnistautumisajankohta vähän ennen klo 15... Työt alkaisi puoli viideltä, saa nähdä jääkö koe väliin.

Vierailija
5612/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua siis miten voi varmistaa et kirjautuu sekunnilleen oikealla hetkellä? Joutuukohan siihen myöhästyneiden jonoon jos kirjautuu pari sekuntia myöhässä.. kun liian aikaisinkaan ei voi kirjautua. Ahdistavaa!

Vierailija
5613/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskakohan tuo koe alkaa ja kauanko kestää? Onko missään tietoa? Minulle tuli tunnistautumisajankohta vähän ennen klo 15... Työt alkaisi puoli viideltä, saa nähdä jääkö koe väliin.

Hetkonen. Mitä ihmettä? Koeaika on siis 14-16, mutta minun henkilökohtainen tunnistautumisajankohtani klo 14:48?? Onko tässä joku virhe

Vierailija
5614/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua siis miten voi varmistaa et kirjautuu sekunnilleen oikealla hetkellä? Joutuukohan siihen myöhästyneiden jonoon jos kirjautuu pari sekuntia myöhässä.. kun liian aikaisinkaan ei voi kirjautua. Ahdistavaa!

Voit mennä etukäteen jonottamaan.

Vierailija
5615/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko joku selventää tätä koetta. Sain eka infon, että koe järjestetään klo14-16. Nyt (vihdoin ja viimein) sain kutsulinkin ja mun kirjautumisaika on puoli kolme. Siis monelta tää koe nyt alkaa??

Vierailija
5616/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika 14.59. Luulin kans et alkaa klo 14 :D

Vierailija
5617/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mulla aika vähän vaille kolme..kestääkö koe tästä ajasta eteenpäin sen reilu 2h, vai miten tämä nyt menee? 🤔😅

Vierailija
5618/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aika 14.59. Luulin kans et alkaa klo 14 :D

Näin minäkin käsitin siitä ensimmäisestä viestistä.... :D näköjään käsitin väärin

T. Puoli kolmen kirjautuja

Vierailija
5619/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuo aikapaine amk-kokeessa. Ei muuten, mutta niissä osioissa missä on paljon luettavaa eli äikkä ja enkku. Minulla on ilmeisesti lukivaikeuden tapainen, vaikka ei sitä ole koskaan huomattu. Lapsellani on koulussa tukitoimia, koska hänellä on lukivaikeuden tapaista. Sehän on vahvasti perinnöllistä. Olen hidas lukemaan. Jos yritän nopeuttaa, niin ei tule yhtään mitään, kun sanat melkein pomppii silmissä eikä saa merkityksestä selvää.

Mua ärsyttää aikapaine siinä matikkaosiossa.. joku lievä dyskalkulia varmaan. Lukemisen ongelmaa ei ole sen sijaan ollenkaan, suoriudun kaikista kielikokeista tosi hyvin. Mutta matikkaan kaatuu mun koe kun kestää niin kauan hahmottaa mitä haetaan :(

Vierailija
5620/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh mulla aika 14:15 :D

Ketju on lukittu.