Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Minkälaisen veikkaatte toisen vaiheen olevan jos sinne asti selviätte? Itse mietin että pitää olla ainakin tosi karsiva jos halutaan 48 kokelaasta ne pari sisäänpääsijää löytää ilman arpomista🤔
Olisikohan mahdollista että tulokset tulisivatkin tänään?
Hei, tarkottaako nyt siis että kun mun alin hakutoive on peruuntunut niin varmasti sitä että oon päässy johonki ylemmälle kun kaikki muut ylemmät oli psykalle?
Olis aika hauska jekku, jos tulis tänään, vaikka viikonloppujen piti ola tuloksetonta aikaa. Sopisi hyvin tän kevään teemaan kyllä.
jännäääää kirjoitti:
Hei, tarkottaako nyt siis että kun mun alin hakutoive on peruuntunut niin varmasti sitä että oon päässy johonki ylemmälle kun kaikki muut ylemmät oli psykalle?
Kyllä, jos peruuntumisen syynä lukee, että olet hyväksytty ylempään hakutoiveeseen.
jännäääää kirjoitti:
Ei kai varmasti. Se tarkoittanee, että et ainakaan saanut sitä viimeistä paikkaa. Viime vuonna luki kaikissa peruuntunut enkä päässyt opiskelemaan.
Nyt oli tullut mulla kaikkien psykan kohteiden (pl hki maisteri tietenkin) kohdalle tuo "lisätietoja" nappi, mutta ei ole tietoja lisätty vielä sinne niihin kohtiin! Tulispa tänään.
Ajattelin tämän päivän olevan jännitysvapaa päivä ja saisi vähän ajatuksia edes yrittää muualle, mut sit toi pistää epäileen, ku kuitenkin on tullut nuo lisätietoboksit eilisillan jälkeen. Tuskin tieto tulee ennen maanantaita, mut nyt on jännitys todella läsnä, jos kerran valinnat on jo tehty.
Jotenkin tosi kummaa kun luulis et kyllähän joku sitä sivua päivittää jne kun lisätietoboksit ovat ilmestyneet. Ajaisi nyt samalla ne tulokset julkaisuun. Mutta eiköhän tää maanantaihin mene...
Vierailija kirjoitti:
jännäääää kirjoitti:
Ei kai varmasti. Se tarkoittanee, että et ainakaan saanut sitä viimeistä paikkaa. Viime vuonna luki kaikissa peruuntunut enkä päässyt opiskelemaan.
Yläkategorioittain valintatuloksia on kolme:
1. Hyväksytty (alemmilla toiveilla tarkenteena lukee "odottaa ylempiä kohteita", ylimmässä ei ole mitään)
2. Peruuntunut/peruttu (ylittää kynnysehdon, joka psykalla on ollut 60 pistettä kokeesta, mutta ei ole mahtunut sisään, tai sitten tuli hyväksytyksi muualle)
3. Hylätty (ei ylittänyt kynnysehtoa)
En usko, että tänään tulee tulokset, enkä usko että siellä kukaan on päivittänyt noita lisätietobokseja. Luulen, että on sellainen automaattinen ajo, että ne keskiyöllä itsestään päivittyy, kun on päivällä joku ne sinne takonut.
En tiedä kuinka monella teistä on Åbo Akademin psyka myös vaihtoehtona, mut sieltä puuttuu vielä lisätietoboksi, joten uskoisin että odotetaan heidän tulosten syöttämistä, vaikka he eivät kuulu tähän muiden yliopistojen yhteisvalintapiiriin. Eilenhän noi bilsan ja oikeusnotaarin kohteet tuli kans yhtä aikaa ruotsiks ja suomeks ni tuskin julkaisevat tulokset eri aikaan psykan kohdalla
Merja on varmaan mennyt jo mökille kun on kaunis ilma ja rajoituksiakin purettu...
Käyttäjä81888 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa ainoa mitä tiedämme on, että 133; LLLEE pääsee Tampereelle.
Joo mutta LLL varmistaa sen, että emme tiedä mitään.
Kyllä nyt sentään jotain tiedämme. Minulla 144p ja LLLL-E. Tämän perusteella tiedän, että pääsen ainakin kakkostoiveeseeni Tampereelle.
Mistä tiedät että pääset Tampereelle?
Koska jollain täällä oli ollut minua heikommat todaripisteet ja reaalirivi ja hänelle oli tullu Tamperetta alempaan olevaan muuhun hakukohteeseen "peruttu koska valittu ylempään".
Vierailija kirjoitti:
jännäääää kirjoitti:
Ihmiset tuntuvat ymmärtävän viestejä tosi väärin (päätellen alapeukutuksen määrästä). Tässä ei ollut mitään ilkeää taroitusta, vaan idea oli se että ei kannata vielä juhlia, jos lukee vain pelkästään peruuntunut aiemmin julkaistusta kohteesta.
Helsingin raja on siis vähintään 135,8 (todennäköisesti enemmän).
Vähintään Joensuuhun pääsee 131 pisteellä.
Onko jollain alle 130 pistettä ja peruuntunut joku alempi toive?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka monella teistä on Åbo Akademin psyka myös vaihtoehtona, mut sieltä puuttuu vielä lisätietoboksi, joten uskoisin että odotetaan heidän tulosten syöttämistä, vaikka he eivät kuulu tähän muiden yliopistojen yhteisvalintapiiriin. Eilenhän noi bilsan ja oikeusnotaarin kohteet tuli kans yhtä aikaa ruotsiks ja suomeks ni tuskin julkaisevat tulokset eri aikaan psykan kohdalla
Mulla on ÅA vaihtoehtona. En usko pääseväni haastatteluun todistuksella, mutta olisi silti kiva tietää varmasti...
Onko täällä muita jotka ovat jo käyttäneet opintotuet? Miten aiotte kustantaa elämisen opintojen aikana? Minä en voi saada edes mitään niitä työsidonnaisia, aikuistukia vai mitä onkaan. Saakohan pankista lainaa osaksi aikaa? Suurimmaksi osaksi meinaan tehdä töitä siinä rinnalla.
Fysikaaliset tieteet Helsingis. Psyka ja fysiikka on molemmat lähel sydäntä mut päätin laittaa psykan eka ku sinne vaikeempi päästä. Fysikaalisis tieteis ainaki Helsingis on koe vaa niille joil ei oo yo-todistusta jote sinne on helppo hakee jos alanki haikailla alanvaihtoa