Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
3621/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksen koe oli hyvin perustason monivalintaa.

Sama kuin olisi arponut jatkoonpääsijät.

No höpö höpö :D älyttömän tiukka aikaraja, piti tulla laskurutiini aivan selkärangasta, ei todellakaan aikaa lähteä miettimään yhtään pidempään.

Vierailija
3622/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä tulen nyt hulluksi :D En jaksa! Varsinkin kun tiedän, että omat paperit ei todennäköisesti riitä, niin haluaisin nyt vaan vahvistuksen sille, että ovet eivät tänä vuonna aukea. Kohta hajoaa pää.

Samat fiilikset täälläkin :D tsemppiä, suurin osa odottelusta on kuitenkin jo ohi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3623/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on muitakin "vanhoja" hakijoita kuin minä, niin eikö ole vähän ärsyttävää kun melko virallisissa  psykan lähteissä puhutaan "nuorista psykologeista"/"varttuneista psykologeista"? Nämä termit ovat vanhanaikaisia. Pitäisi sanoa noviisi/kokenut tms. Vastavalmistunut, induktiovaiheessa oleva ym. Sanoja löytyy. Olen törmännyt tähän nuori/varttunut ihan yliopistojen psykan laitosten kurssi-infoissa ja psykanetin harkkapaikka infossa ym. Sellaisissa yhteyksissä kun sanotaan, että varttunut psykologi ohjaa nuorta tai nuoret psykologit hakeutuvat tähän suuntautumiseen mutta vaihtavat pian pois. Todella outoa. Nykyiseltä alaltani on siivottu monia vanhanaikaisia ilmaisuja jo vuosia sitten. Luulisi, että psykologit ensimmäisinä huomaavat näitä ja siivoaisivat pois. Terveisin, eräs T-Rex

Vierailija
3624/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä tulen nyt hulluksi :D En jaksa! Varsinkin kun tiedän, että omat paperit ei todennäköisesti riitä, niin haluaisin nyt vaan vahvistuksen sille, että ovet eivät tänä vuonna aukea. Kohta hajoaa pää.

Samat fiilikset täälläkin :D tsemppiä, suurin osa odottelusta on kuitenkin jo ohi!

Täällä myös samat fiilikset. En pysty mihinkään tekemiseen tarttumaan. Onko tää joka vuosi tällaista, että tulosten päivää ei tiedetä varmaksi?

Vierailija
3625/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 osiota, jossa 10 väittämää. Yhtä osiota oli aikaa tehdä 10 minuuttia etkä tiennyt mitä tehtäviä bi/fy/ke osio sisältää. Alkupäästä +0,5p, väärästä -0,5p ja en halua vastata. Niissä oli kaksi vaihtoehtoa oikein/väärin. Loput osiot sitten 4 vaihtoehtoa, jossa valitaan oikea ja oikeasta vastauksesta +1 ja väärästä -1p, myös mahdollisuus jättää vastaamatta. Näihin osioihin ei voinut palata. Osioissa oli sekaisin aineita. Itse tehtävät (suurin osa) ei ollut vaikeita, mutta vastauksen piti tulla kuin apteekin hyllyltä. Arvata ei kannata. 10 minuutin kuluttua osio sulkeutui itsestään. Osassa osiossa oli selkeästi "liian paljon" aikaavieviä tehtäviä. Itse vastasin  sillä taktiikalla, että laitoin heti osion alettua "En halua vastata" tjsp. kaikkiin ja sitten aloin vastaaman, ettei mee turhaan miinusta. 

Pahinta oli se, ettei voinut valita ainetta ja tuli ihan ku lottoarvonnasta vaa :D En arvaillut. No pitihän kaikkea kokeilla ja syksyn korotuksia kohti sitten. 

P.S. Kannattaa kirjautua/tunnistautua Opintopolkuun ja painaa "Näytä hakemus" ja sieltä selata linkki valintakokeeseen, niin ei tarvi erikseen tunnistautua. :D

Vierailija
3626/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö :D älyttömän tiukka aikaraja, piti tulla laskurutiini aivan selkärangasta, ei todellakaan aikaa lähteä miettimään yhtään pidempään.

onko niinet pitää itse arviooda kuinka kauan menee kunkin osion tekemisessä? Ja aikatauluttaa tekeminen sen mukaan? Eli osiot voi olla auki niin kauan ku haluaa? Tehdä vaikka se koko 2h sitä yhtä osiota? Eli pitääkö etukäteen päättää et käytän vaikka matikan osioon 30 Min ja fysiikkaan 30 Min. Ja äikkä ja enkku ja päätöksenteko 1h?

Vierailija
3627/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko niinet pitää itse arviooda kuinka kauan menee kunkin osion tekemisessä? Ja aikatauluttaa tekeminen sen mukaan? Eli osiot voi olla auki niin kauan ku haluaa? Tehdä vaikka se koko 2h sitä yhtä osiota? Eli pitääkö etukäteen päättää et käytän vaikka matikan osioon 30 Min ja fysiikkaan 30 Min. Ja äikkä ja enkku ja päätöksenteko 1h?

Aiemmin AMK:n kokeessa ja nyt lääkiksen monivalinnoissa kone laskee ajan ja sulkee osion automaattisesti, kun aika on täys.

Vierailija
3628/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko meille bilsaa tai kemiaa vai pelkästään fysiikkaa (+ muut)?

Vierailija
3629/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ovat auki vain tietyn aikaa.

Vierailija
3630/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osiot ja aikarajat

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

Jos palauttaa osion etuajassa, ei saa lisäaikaa muihin osioihin, tietenkään. Ei silti kannata pitkittää osioita, jos ne saa nopeasti valmiiksi ja tarkistettua. Jos jää turhaan miettimään "oisko se kuitenkin tää dee eikä bee", vaihtaa todennäköisemmin väärään tutkimustenkin mukaan.

Vierailija
3631/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko valita mistä aloittaa?

Vierailija
3632/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun on muitakin "vanhoja" hakijoita kuin minä, niin eikö ole vähän ärsyttävää kun melko virallisissa  psykan lähteissä puhutaan "nuorista psykologeista"/"varttuneista psykologeista"? Nämä termit ovat vanhanaikaisia. Pitäisi sanoa noviisi/kokenut tms. Vastavalmistunut, induktiovaiheessa oleva ym. Sanoja löytyy. Olen törmännyt tähän nuori/varttunut ihan yliopistojen psykan laitosten kurssi-infoissa ja psykanetin harkkapaikka infossa ym. Sellaisissa yhteyksissä kun sanotaan, että varttunut psykologi ohjaa nuorta tai nuoret psykologit hakeutuvat tähän suuntautumiseen mutta vaihtavat pian pois. Todella outoa. Nykyiseltä alaltani on siivottu monia vanhanaikaisia ilmaisuja jo vuosia sitten. Luulisi, että psykologit ensimmäisinä huomaavat näitä ja siivoaisivat pois. Terveisin, eräs T-Rex

Nojaa, tulee lähinnä mieleen mm. konsulttimaailman junior/senior tittelit, jotka siis viittaa nimenomaan kompetenssiin ja sen tasoon, eikä varsinaisesti ikään. Vähän kömpelö suomennos toki.

Vierailija
3633/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko valita mistä aloittaa?

Joo.

Vierailija
3634/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, tulee lähinnä mieleen mm. konsulttimaailman junior/senior tittelit, jotka siis viittaa nimenomaan kompetenssiin ja sen tasoon, eikä varsinaisesti ikään. Vähän kömpelö suomennos toki.

Todella kömpelö suomennos. Olen asunut englanninkielisessä maassa. Junior viittaa ehdottomasti kokemattomuuteen ja senior kokemukseen. Meillä esim. töissä meni tittelit portaittain assistant, junior, senior, senior 2, principal. 

Vierailija
3635/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄÄÄÄÄSIN TODISTUKSELLA JOEBSUUHUN

Vierailija
3636/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PÄÄÄÄÄSIN TODISTUKSELLA JOEBSUUHUN

Onnea, jos totta! :)

Pisteet?

Vierailija
3637/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei näy vielä mitään, tuleekohan nämäkin jotenkin porrastetusti vai olitkohan trolli?

Vierailija
3638/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että trolli. Ainakaan hyyn sivuilla ei näy, että psykan valintoja olisi julkaistu

Vierailija
3639/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Ei ne tule vielä tänään

Vierailija
3640/8137 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei kyl mitään vielä näy, että olikohan trolli..

Ketju on lukittu.