Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Se AMK:n pääsykoe on paljon helpompi, kuin psykan. Nyt vaan pikakertaus aihealueistaan ja meette sisään! Älkää lannistuko! Se vaadittava äi,en,mafykebi ei ole mitään ylivaikeaa.
Esim matikkamatskut youtubesta ja opetustv rullailemaan. Hommatkaa jotkut kertauskirjat fykebi. Minulta saa abikemia ja -fysiikka kirjat, jos tarvitsee ja jotain muitakin kirjoja löytynee.
Vierailija kirjoitti:
Se AMK:n pääsykoe on paljon helpompi, kuin psykan. Nyt vaan pikakertaus aihealueistaan ja meette sisään! Älkää lannistuko! Se vaadittava äi,en,mafykebi ei ole mitään ylivaikeaa.
Esim matikkamatskut youtubesta ja opetustv rullailemaan. Hommatkaa jotkut kertauskirjat fykebi. Minulta saa abikemia ja -fysiikka kirjat, jos tarvitsee ja jotain muitakin kirjoja löytynee.
Asun Tampereella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko huutonauraa näille psykan ratkaisuille. Hakupainealoista (psyka, lääkis, oikis, kauppis) se saa ehdottomasti huonoimman arvosanan.
Ite kyllä sanoisin että lääkiksen ratkaisu oli kaikeista huonoin. Käytännössä lääkis kusi kaikkien muroihin. Kauppiksessa todistusvalinta nousi vain vähän vähemmän kuin psykassa. Oikis oikeastaan ainoa joka suoriutui kunnialla tästä keväästä.
Mikä lääkiksen perusteissa oli väärin?
Tässähän on oiva lakon paikka. Jos kukaan ei mene tekemään amk-koetta, sitä ei voida käyttää valintaan! Nyt vaan kaikki pysymään poissa kokeen teosta, niin saadaa osotettua mieltä.
Anteeksi, voisiko joku kertoa, mitä kokeeseen nyt tulee? Aineistot? Missä julkaistaan? Matikkaa? Millaista matikkaa? Olen ihan pihalla vähän kaikesta nyt ja shokissa, anteeksi kysely.
Siis mikä hevonperse toi AMK-koe on??? Mä oon ihan sekaisin, ei mulla oo mitään mahiksii sisälle todistuksella. YO:n valintakokeet on tuttu juttu mutta siis mikä toi AMK-valinta on? Mitä siinä pitää osata ja äähhhhh??!!!
Itku kyllä tuli, oon panostanut ihan sikana tohon valintakokeeseen ja nyt vietiin matto jalkojen alta. Mun elämäntilanteessa ei vaan oo mahdollista jankata jotain v*tun pääsykoetta vuodesta toiseen kun on pienet lapset, asuntolainat jne :( Oon kyllä todella vihainen, olisi tuohon aivan varmasti ollut joku parempi tapa. Esim. etäkokeet valvottuna...
Mutta hei pliis kertokaa joku tosta AMK-kokeesta! Oon vissiin liian tunnemyräkässä että ymmärtäisin yhtään mistä on kyse, mitä pitää lukee jne.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on oiva lakon paikka. Jos kukaan ei mene tekemään amk-koetta, sitä ei voida käyttää valintaan! Nyt vaan kaikki pysymään poissa kokeen teosta, niin saadaa osotettua mieltä.
?
Oikis suoriutuu kunnialla?
Oikikseen pääsee nyt ihmisiä sisään, jotka huijaavat tai joilla on ihmisiä, jotka tietävät näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Se suullinen koe enemmän pelottaa. Oon tosi huono virallisissa sosiaalisissa tilanteissa, jännittää aina hirveesti niin mitenhän siitä selviytyy
Vierailija kirjoitti:
mutta ku ei ole päivääkään fykebi lukenut!!
Nyt joutuu taas osteleen uusia kirjoja😕
Vierailija kirjoitti:
Oikis suoriutuu kunnialla?
Oikikseen pääsee nyt ihmisiä sisään, jotka huijaavat tai joilla on ihmisiä, jotka tietävät näistä asioista.
Sopii sinne hyvin :=
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä paljon muita Helsingin maisterihaussa hakeneita? Mistä näkee kuin monta sinne on tänä vuonna pyrkimässä?
Mä oon hakemassa ulkomaisella psykan kandilla Helsinkiin maisteriin. Muistaakseni hakijoita oli noin 240, joista ensisijaisia n. 200.
"Kummassakin kokeessa testaan hakijoiden korkeakouluvalmiuksia eikä niihin ole ennakkomateriaalia. Tältä osin tilanne ei muutu alkuperäisestä AMK-valintakokeesta."
Oikeesti?! Huh! Onko täällä ketään, kuka olis tohon AMK-kokeeseen osallistunut? Mitä siinä on?? Pitää vaan olla vissiin tosi älykäs lol. Mut kyllä särkee sydäntä kun erinäisistä syistä yo-todistus ei oo aivan huippu (L, E, muutama M) joten ei ole asiaa psykalle, ja sit noin vähän jengiä otetaan kokeen kautta. Miten ne pystyy ees erottelemaan kun todella hyviä hakijoita on niin paljon? Ihan ihmeelliseltä tuntuu tämä ratkaisu kyllä.
Mielenkiintoista kyllä miten tässä amk-kokeessa lunttaamista sitten meinataan estää... esim. miten estät sen ettei katso sanakirjasta puhelimella jotain enkun sanaa. Toki sellaiseen menee ylimääräistä aikaa vrt johonkin jonka ei tarvitse kaivella mitään, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä hevonperse toi AMK-koe on??? Mä oon ihan sekaisin, ei mulla oo mitään mahiksii sisälle todistuksella. YO:n valintakokeet on tuttu juttu mutta siis mikä toi AMK-valinta on? Mitä siinä pitää osata ja äähhhhh??!!!
Itku kyllä tuli, oon panostanut ihan sikana tohon valintakokeeseen ja nyt vietiin matto jalkojen alta. Mun elämäntilanteessa ei vaan oo mahdollista jankata jotain v*tun pääsykoetta vuodesta toiseen kun on pienet lapset, asuntolainat jne :( Oon kyllä todella vihainen, olisi tuohon aivan varmasti ollut joku parempi tapa. Esim. etäkokeet valvottuna...
Mutta hei pliis kertokaa joku tosta AMK-kokeesta! Oon vissiin liian tunnemyräkässä että ymmärtäisin yhtään mistä on kyse, mitä pitää lukee jne.
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kyllä miten tässä amk-kokeessa lunttaamista sitten meinataan estää... esim. miten estät sen ettei katso sanakirjasta puhelimella jotain enkun sanaa. Toki sellaiseen menee ylimääräistä aikaa vrt johonkin jonka ei tarvitse kaivella mitään, mutta silti.
Siinä on kiire. Ei kannata käyttää aikaa väärin
Eikä kannata antaa toisen tehdä. Mittaa niin montaa asiaa, että kannattaa luottaa vain itsernsä.
Vaikka syksyllä se tehtiin kouluilla ja tehdään tulevaisuudessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim matikkamatskut youtubesta ja opetustv rullailemaan. Hommatkaa jotkut kertauskirjat fykebi. Minulta saa abikemia ja -fysiikka kirjat, jos tarvitsee ja jotain muitakin kirjoja löytynee.Se suullinen koe enemmän pelottaa. Oon tosi huono virallisissa sosiaalisissa tilanteissa, jännittää aina hirveesti niin mitenhän siitä selviytyy
Jos sinne pääsee, on suuri voitto!
Miksi psykologiaan valituksiksi tullessa tulee osata toimia kiireessä? Miksei rauhassa tekemistä arvosteta vaan lykätään amk-koe nokan alle ja siinä sitten kiireessä pitää väkertää koetta?
Siis oonko mä ymmärtänyt nyt oiken, että psykalle pääsee tänä vuonna vain 16 hakijaa valintakokeen kautta?
Kun hakijoita on kuitenkin se 4000-5000 niin sehän on päivänselvää että jollain 200 parhaalla on täydet pisteet tästä amk-kokeesta jossa on oikeesti yläasteen matikkaa, enkkua ja fysiikkaa yms
Sit vaan arvalla valitaan niistä 48 suulliseen? Ja tästä sit karsitaan suurin osa ja sisään pääsee 16.
Herranjumala
Juttu kuka päätti ton amk-haun? Kelle tästä nyt maksetaan ja paljon!! Kuka on ton jutun koonnut? Mikä yhtiö???