Lapsi oli viikon mummilla hoidossa, ei ollut edes hampaita pessyt kunnolla
Lapsi 10v. ei ollut mummilla pessyt kunnolla hampaita, iso kerros plakkia pinnassa. Myöskään oikomishoitokojetta ei ollut pitänyt, mihin osin on selitys kun oli flunssassa, mutta ei hän enää yski ja voin kuvitella, että on luistanut tekosyyn varjolla senkin jälkeen kun voisi laitetta pitää.
Viimeksi kun käytiin hammashoitajalla, hoitaja ripitti plakkikerroksesta ja reiän aluista, jotka menee ohi vain jos harjaa kunnolla. Itse jankutan siitä harjauksesta kotona, mutta rasittaa, että noin isoa lasta tarvitsee pakottaa hoitamaan perusasiat. Hammashoitajan saarna ilmeisesti hävetti vain hetken ajan eikä paljon hetkauta, että reikiä tulisi.
Väsyttää vaan, kun ei ole mitään tukea vanhemmuuteen... mummulle lapsen saa hoitoon, mutta silloinkin joutuu huolehtiin että perusasiat tulee hoidettua. Nyt lapsi siis oli viikon, kun itse toivuin leikkauksesta.
Kommentit (21)
Älä vingu, hampaiden hoidossa tärkeintä on se, mitä suuhun pistää. Pidätkö itse huolen lapsen hampaiden terveydestä?
Sinäkö peset 10-vuotiaan lapsesi hampaat? Vai lapsi itse?
Mummo on kyllä parhaansa tehnyt. Ei kenenkään hampaat viikossa tuhoudu, nyt vaan palaatte säännölliseen hoitoon.
Mummi kiittää, jos et enää vie sitä penskaa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Heitä sitä mummia kananmunilla.
Tiesitkö että rikokseen yllyttäminen on rikos?
Ymmärrän hyvin ärsytyksesi ja vastaavassa tilanteessa olisin saattanut sanoa hieman rumasti. Oikomiskojetta pidetään suussa ja hampaat harjataan aivan niin kuin kotonakin, siitä ei tingitä yhtään. Pesemättömyys ei ole mikään mummolan sääntö, vaan välinpitämättömyyttä ja tyhmyyttä, joka kertoo paljon mummolan tavoista yleensäkin hoitaa asioita.
Meillä kyllä 10-vuotiaat ihan itse harjasivat hampaansa ja huolehtivat muutenkin hygieniastaan.
Niin se maailma muuttuu ilmeisesti? Itsestäänselvää oli 90-luvulla.
Eikä muuten yhtään yhtä reikää ole nyt näillä kolmikymppisillä ja vaikka olisikin, niin en syyttäisi mummia :D
Mistä täällä kukaan tietää onko mummi tehnyt parhaansa? Onhan noita hoitajia jotka vaan tekee kaiken lapsen mieliksi ettei tarvitse mistään vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Älä vingu, hampaiden hoidossa tärkeintä on se, mitä suuhun pistää. Pidätkö itse huolen lapsen hampaiden terveydestä?
Käsititkö lainkaan lukemaasi?
Nyt olis pienen tukkapöllyn paikka lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Mummo on kyllä parhaansa tehnyt. Ei kenenkään hampaat viikossa tuhoudu, nyt vaan palaatte säännölliseen hoitoon.
Vai parhaansa, eihän tuo ole pitänyt edes yksinkertaisimmista asioista huolta. Jos lapsen ottaa hoitoon niin sitten se myös hoidetaan. Jos ei viitsi niin olisi alunperinkin ottamatta.
Ole kiitollinen että lapsellasi on mummo!
Vierailija kirjoitti:
Mistä täällä kukaan tietää onko mummi tehnyt parhaansa? Onhan noita hoitajia jotka vaan tekee kaiken lapsen mieliksi ettei tarvitse mistään vääntää.
No ei kai sitä ilmaiselta hoitajalta voi kummempaa vaatiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä 10-vuotiaat ihan itse harjasivat hampaansa ja huolehtivat muutenkin hygieniastaan.
Niin se maailma muuttuu ilmeisesti? Itsestäänselvää oli 90-luvulla.
Eikä muuten yhtään yhtä reikää ole nyt näillä kolmikymppisillä ja vaikka olisikin, niin en syyttäisi mummia :D
Jaa, kyllä mulla oli ysärillä luokkakavereita joilla oli hampaat karmeassa kunnossa. Ihan hammaslääkäritkin suosittaa seuraamaan lasten hampaidenpesua lähes teini-ikäiseksi asti. Vanhempien (tai lapsen hoitajan) kuuluu lapsi muutenkin hoitaa, miksei muka tässä asiassa?
Olipas tutun vihamielinen vastaanotto :D
Lapsi pääsee taas nyt kotona tiukkaan kuriin hampaidenpesun ja oikomiskojeen osalta. Ap
Meilläkin oli lapsi (poika) mummulassa hoidossa 2 vko. Hampaiden pesu oli 8v omalla vastuulla siellä vaikka kotona pestään vielä iltaisin me vanhemmat. Tästä kannoin huonoa omaatuntoa kun ei se pesun taso vielä 100 % ole. Oikomiskojeen hoitaa itse suuhun ja ottaa astmalääkkeet. Kotona saa aina patistella mutta mummolassa oli hoitanut nämä hommat itsenäisesti. Peseytyy myös itse intiimipesuja myöten.
Aamen.