Miten te saatte rahat riittämään kaikkeen?!
Olen tällä hetkellä työtön. Saan työttömyysrahaa n. 600€/kk ja lapsilisä 94€/kk. Maksan puolet vuokrasta 450€/kk. Lopuilla ostan ruokaa, lääkkeitä, lapselle vaatteita ym. Kaikkea mitä tarvitsen. Puhelinlasku on 40€/kk. En saa mitenkään rahoja riittämään kaikkeen!
Mitä taikatemppuja te teette, että saatte rahat riittämään?!
Enkä osta vaatteita, meikkejä ym. Ainoastaan shampoot ja siteet.
Syksyllä pitäisi lähteä opiskelemaan ja tulla toimeen vielä pienemmällä.
Juuri kävin hammaslääkärissä ja sieltä tuli 115€ lasku. Nyt tuntuu, että rahaa ei enää jää mihinkään. Ja tänään tuli rahaa.
Kaikki neuvot ja apu nyt tänne!
Kommentit (25)
Heitä se ukko mäkeen, mitä sinä sillä teet? Sehän elelee omaa elämäänsä siinä sivussa, ei teillä mitään parisuhdetta ole.
Me ollaan oltu 16 vuotta yhdessä. AINA on maksettu kaikki yhdessä, vaikka minä olen välillä opiskellut ja ollut työttömänäkin. Itse asiassa, kun alettiin seurustelemaan, niin kysyin kerran, että voinko olla miehen luona yötä, kun hän ei ollut kotona itse. Vastasi heti, että "mikä on mun, on myös sun". Ja tällä on menty, molemmin puolin.
Opiskelemalla miesvaltaiselle alalle ja hoitamalla duunin niin hyvin ettei vuosittaiset yt:t osuneet kohdalle. Sittemmin sama pomo palkkasi mut toistamiseen, eri firmaan.
Vierailija kirjoitti:
Heitä se ukko mäkeen, mitä sinä sillä teet? Sehän elelee omaa elämäänsä siinä sivussa, ei teillä mitään parisuhdetta ole.
Me ollaan oltu 16 vuotta yhdessä. AINA on maksettu kaikki yhdessä, vaikka minä olen välillä opiskellut ja ollut työttömänäkin. Itse asiassa, kun alettiin seurustelemaan, niin kysyin kerran, että voinko olla miehen luona yötä, kun hän ei ollut kotona itse. Vastasi heti, että "mikä on mun, on myös sun". Ja tällä on menty, molemmin puolin.
Mitä hemmetin tekemistä sillä on aloittajan tilanteen kanssa vaikka te olette eläneet yhteisillä rahoilla? Ymmärrätkö, että ihmiset voi elää muullakin tavalla kuin mitä itse teet. Ei voi sanoa kummankaan olevan sen erityisemmin oikeassa tai väärässä. Kyseessä on ihan puhtaasti miten on asiat sovittu. Jokainen saa saa elää miten parhaaksi katsoo.
Palkkatuloilla maksan asumisen, laskut, perheen ruuat jne. Mutta kaiken matkustamisen ja muun ylimääräisen kustannan pääomatuloilla.
Ei yksittäinen virkailija te päätöstä, sen tekee tiimi. Päätöksessä tarvitaan oppilaitoksen todistus siitä, että olet ottanut opiskelupaikan vastaan - oletko? Vastahan niitä valintoja on tällä viikolla ilmoiteltu. Omavirkailijalle ei kannata laittaa soittopyyntöjä, kun voi ottaa yhteyttä kirjaamoon ja saada asian toimimaan.