Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa miestä?

Vierailija
26.06.2019 |

Olen nyt ihan romuna täällä, kun en vain tajua mitään miehen ajatusmaailmasta. Olemme etäsuhteessa ja näemme harvoin. Nyt hän perui sovitun tapaamisen sellaisen syyn takia, joka on täysin hänestä itsestään riippuvainen. Loukkaannuin tietysti ja myönnän, että vedin asian todella dramaattiseksi ja jauhoin asiaa tooodella pitkään. Näin on tapahtunut ennenkin ja mielestäni minulla on oikeus olla pettynyt ja loukkaantunut, kun mies vain kuittaa asiat "mikä ongelma tässä nyt on". Tulee tunne, että hänelle on ihan yhdentekevää näemmekö vai emme.
Nyt jätin hänet kuitenkin rauhaan enkä enää pommita viesteillä, mutta mietin täällä nyt pääni puhki, mitä tästä nyt pitäisi ajatella. Mies ei halua nähdä eikä ymmärrä, miksi suutun perumisesta. Ei halua puhua asiasta. Kysyin, haluaako hän erota ja mikä minussa on vikana. Sanoo, että olen hyvä nainen ja minun pitäisi erota hänestä, koska hän ei ole tarpeeksi hyvä mies. Kuitenkin sanoo, että hän ei ole minua jättämässä vaan minun pitäisi se tehdä. Olen miettinyt toista naistakin, mutta on monta seikkaa, joiden perusteella voin olettaa, että ketään muuta ei ole. Jos miehellä on toinen nainen, en ymmärrä, miksi hän ei sitten vain reilusti sanoisi, että tämä on nyt tässä. Tai jos jostain muusta syystä haluaisi erota. Koko ajan vain hokee, ettei ole minulle tarpeeksi hyvä ja että minun pitäisi jättää ja miksen jätä häntä. Hän tietää, että pääsisi minusta helposti eroon, jos vaan sanoisi, että on löytänyt toisen tai loukkaisi minua esim haukkumalla tms. Mutta näin hän ei tee, vaan on äärettömän kohtelias ja hienotunteinen koko ajan ja sanoo, että olen hieno ihminen.
En ymmärrä, miksi tämä on näin vaikeaa, kun jatkuvasti tuntuu, että hän ei kuitenkaan halua olla kanssani.

Eli dramatisoinko tässä nyt vain liikaa, vai onko mies vain kertakaikkiaan niin munaton tai kaksinaamainen, ettei pysty pistämään juttua poikki?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten jätä miestä, jos se sitä kerran haluaa? Ihme marttyrointia tuollainen olen sulle liian hyvä, sinun pitäisi jättää mut -jankutus. Itse en kuuntelisi hetkeäkään tuollaista.

Vierailija
22/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tyyppi on varmasti vielä sellainen, että kun/jos ap hänet jättää, jää silti vielä viestittelemään tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mese ja fb on hyvä juttu ja samalla kirous. Kun ei pitkän välimatka takia nähty kuin erittäin harvoin, alkoi kyllästyttää jokapäiväinen mese prodeduuri. Huomenta, mitä teet, mitä kuuluu ja hyvää yötä, joka hemmetin päivä. Jos nukahdit aikasin tai jotain muuta viivettä vastauksessa ihmettely alkoi. Oikeasti tämä riitti minulle, tämä oli se ainoa syy että suhde hiipui. Pidin naisesta kovasti.

M +50  

Vierailija
24/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anders kirjoitti:

Jotenkin tuosta nyt välittyy se, että te kaksi ette vain ole toisillenne tarkoitettuja. Jos täytyy pohtia, kumman pitää päättää erosta eikä tapaamisista päästä sopuun, ei tuo kovin auvoisalta yhteiselolta kuulosta.

No ei kuulostakaan. Minusta tässä ei ole kuitenkaan mitään epäselvää. Jos tapaamisista tulee riitaa, sitten riidellään. Ei siinä sen kummempaa, niistä voidaan sopia. Mutta tuota en tajua, että kenelläkään olisi siitä eri ajatus, kenen kuuluu tehdä päätös erosta, se, joka haluaa erota vai se, joka haluaa jatkaa yhdessä. Miksi sen pitäisi jättää, joka haluaa jatkaa yhdessä? Ja enemmän ihmetyttää se, miksi mies mieluummin jatkaa tätä takkuamista, jos ei siedä minua. Pääsisihän hän paljon helpommalla, jos vain sanoisi, että sori, ei tästä tule mitään. Mutta mieluummin puhuu ihan mitä sattuu ja välttelee puhumista. 

ap

Onks sillä miehellä jotain mielenterveysongelmia?

Ei mitään diagnosoitua, mutta kyllä sanoisin, että jonkinasteista on. Olen usein sanonut, että hänen pitäisi mennä puhumaan jollekulle, jos ei minulle halua asioitaan avata, mutta hän kieltäytyi jyrkästi. Nämä asiat ovat hetken olleet taka-alalla ja näytti jo korjaantuneen. 

ap

Vierailija
25/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa erota, mutta ei olla jättäjä. Siis sellainen hiirimies. Älä ainakaan tee niin kuin se haluaa eli eroa siitä :D

Hän ei halua päätyä keskustelunaiheeksi tyttöjen uhriutumisiltoihin? Erohan on naiselle aina itsenäinen ja rohkea ratkaisu, mutta mies on aina auttamatta se sika, joka silkkaa pahuuttaan jättää kiltin naisen.

Vierailija
26/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sanoo, että olen hyvä nainen ja minun pitäisi erota hänestä, koska hän ei ole tarpeeksi hyvä mies. Kuitenkin sanoo, että hän ei ole minua jättämässä vaan minun pitäisi se tehdä."

Tässä on aivan järkyttävä ristiriita. Miksi hitossa ei vaan sano sulle että olet liian hyvä hänelle, parempi erota. Joku ihmeellinen taka-ajatus tuossa on. Itse en todellakaan eroaisi omasta aloitteesta ihan vaan siksi että olen jääräpäinen, itse saisi pistää poikki jos tuota mieltä on.

No jotenkin näin minäkin ajattelen. Tuntuisi hölmöltä nyt yhtäkkiä jättää mies syystä, mitä itsekään en tiedä. Tottakai haluan ensin selvyyden asiaan, oli sitten kyseessä toinen nainen tai kyllästyminen tai mikä tahansa. 

ap

Syystä jota et itsekään tiedä? :D Haluat ylianalysoida ja hakea sympatiaa vielä ainakin seuraaavan vuoden?

Vierailija
27/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä mese ja fb on hyvä juttu ja samalla kirous. Kun ei pitkän välimatka takia nähty kuin erittäin harvoin, alkoi kyllästyttää jokapäiväinen mese prodeduuri. Huomenta, mitä teet, mitä kuuluu ja hyvää yötä, joka hemmetin päivä. Jos nukahdit aikasin tai jotain muuta viivettä vastauksessa ihmettely alkoi. Oikeasti tämä riitti minulle, tämä oli se ainoa syy että suhde hiipui. Pidin naisesta kovasti.

M +50  

Ensinnäkään en ymmärrä, miten iso vaiva on laittaa joka päivä vaikka se hyvää yötä. Enempää en useimmiten odotakaan. Toiseksi, nyt puhuttiin tapaamisesta eikä viesteistä. Mitä teet suhteella, jossa et koskaan näe sitä kumppania? 

Ja meillä itse asiassa meni niin päin, että mies nimenomaan aloitti sen hyvien huomenien ja kuulumisten päivittäisen kyselyn. Minulle olisi riittänyt harvempikin yhteydenpito. Eli taitaa olla eri tilanne kuin sinulla. 

ap

Vierailija
28/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sanoo, että olen hyvä nainen ja minun pitäisi erota hänestä, koska hän ei ole tarpeeksi hyvä mies. Kuitenkin sanoo, että hän ei ole minua jättämässä vaan minun pitäisi se tehdä."

Tässä on aivan järkyttävä ristiriita. Miksi hitossa ei vaan sano sulle että olet liian hyvä hänelle, parempi erota. Joku ihmeellinen taka-ajatus tuossa on. Itse en todellakaan eroaisi omasta aloitteesta ihan vaan siksi että olen jääräpäinen, itse saisi pistää poikki jos tuota mieltä on.

No jotenkin näin minäkin ajattelen. Tuntuisi hölmöltä nyt yhtäkkiä jättää mies syystä, mitä itsekään en tiedä. Tottakai haluan ensin selvyyden asiaan, oli sitten kyseessä toinen nainen tai kyllästyminen tai mikä tahansa. 

ap

Miksi siihen eroon pitäisi väkisin joku syy löytää, jos homma ei vaan toimi ja suhteessa voi huonosti? 

Vierailija
29/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Syystä jota et itsekään tiedä? :D Haluat ylianalysoida ja hakea sympatiaa vielä ainakin seuraaavan vuoden?

Mitä tarkoitat? Haluan jatkaa suhdetta niin kuin aiemminkin, jos mitään oikeaa syytä erolle ei ole. Ja jos sellainen on, haluan tietysti sen tietää ennen eroa. Jos mies ei itse pysty eroamaan, ei kai se syykään kovin kummoinen voi olla. 

ap

Vierailija
30/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M +50  

Ensinnäkään en ymmärrä, miten iso vaiva on laittaa joka päivä vaikka se hyvää yötä. Enempää en useimmiten odotakaan. Toiseksi, nyt puhuttiin tapaamisesta eikä viesteistä. Mitä teet suhteella, jossa et koskaan näe sitä kumppania? 

Ja meillä itse asiassa meni niin päin, että mies nimenomaan aloitti sen hyvien huomenien ja kuulumisten päivittäisen kyselyn. Minulle olisi riittänyt harvempikin yhteydenpito. Eli taitaa olla eri tilanne kuin sinulla. 

ap

Hyvä kysymys...Mitä teet suhteella, jossa et koskaan näe sitä kumppania? Mitä, jos menisit peilin eteen ja kävisit tämän keskustelun siellä näkyvän henkilön kanssa?

Vierailija
31/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi siihen eroon pitäisi väkisin joku syy löytää, jos homma ei vaan toimi ja suhteessa voi huonosti? 

No minä en kutsuisi paria riitaa vielä sellaiseksi, että suhteessa voidaan huonosti. Ehkä toiset sitten eroavat pienestäkin riidasta, mutta minä en. Kyse on nyt siitä, etten tiedä, onko kyseessä riita vai miehen oikea ja aito halu erota. Tottakai minä voin erota, jos tämä tilanne nyt viikko/kuukausitolkulla jatkuu, mutta tällä hetkellä en todellakaan sellaista päätöstä voi toisen puolesta tehdä, kun ei ole tilanteesta mitään käsitystä. 

ap

Vierailija
32/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä tarkoitat? Haluan jatkaa suhdetta niin kuin aiemminkin, jos mitään oikeaa syytä erolle ei ole. Ja jos sellainen on, haluan tietysti sen tietää ennen eroa. Jos mies ei itse pysty eroamaan, ei kai se syykään kovin kummoinen voi olla. 

ap

Ja näin he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti.

Hyvää päivän jatkoa!

Vierailija
33/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vastaajista on sitä mieltä, että ap:n tulisi tehdä niin kuin mies haluaa, eli erota tästä. Siis tosissaanko noinko elätte elämäänne, kun joku sanoo jotain niin toteutatte sen, vaikkette itse näkisi siihen syytä :D Ihme lampaita. Musta jos mies haluaa erota (niin kuin näköjään haluaa) niin mies on se joka jättää ja saa sen jättäjän maineen. Piste. 

Vierailija
34/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M +50  

ap

Hyvä kysymys...Mitä teet suhteella, jossa et koskaan näe sitä kumppania? Mitä, jos menisit peilin eteen ja kävisit tämän keskustelun siellä näkyvän henkilön kanssa?

Sanoinko, ettemme koskaan näe? Sanoin, että näemme harvoin. 

ap

Vierailija
35/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ja näin he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti.

Hyvää päivän jatkoa!

No hyvä, ettei sinulla ole koskaan elämässäsi riitoja tai tilanteita, jolloin et vain ymmärrä toista osapuolta ja päässäsi pyörii tuhansia kysymyksiä. 

Hyvää päivänjatkoa sinullekin! 

ap

Vierailija
36/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ap:n viesteistä sellaisen kuvan, että hän on hieman "päällekäyvä" ja miesystävä puolestaan kuoreensa vetäytyvä. Ap:n ehkä kannattaisi pohtia, miltä hänestä tuntuisi, jos roolit olisivatkin toisin päin eli  hän jostain syystä haluaisi perua tapaamisen ja miesystävä loukkaantuisi tuntuvasti.

Vierailija
37/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa erota, mutta ei olla jättäjä. Siis sellainen hiirimies. Älä ainakaan tee niin kuin se haluaa eli eroa siitä :D

Hän ei halua päätyä keskustelunaiheeksi tyttöjen uhriutumisiltoihin? Erohan on naiselle aina itsenäinen ja rohkea ratkaisu, mutta mies on aina auttamatta se sika, joka silkkaa pahuuttaan jättää kiltin naisen.

En ymmärrä tätä kommenttia. Miksi ei voi vain sanoa, mikä vika siinä kiltissä naisessa sitten on tai jotain muuta syytä, jos ihan erota piti? Tuohan siitä miehestä juuri tekeekin sian, jos noin vain jätetään kiltti nainen ilman mitään syytä. Tuo "olet liian hyvä minulle" on minusta ärsyttävä klisee. Kuka hullu jättää liian hyvän kumppanin? Kai hyvästä pidetään kiinni kynsin hampain. 

ap

Vierailija
38/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vastaajista on sitä mieltä, että ap:n tulisi tehdä niin kuin mies haluaa, eli erota tästä. Siis tosissaanko noinko elätte elämäänne, kun joku sanoo jotain niin toteutatte sen, vaikkette itse näkisi siihen syytä :D Ihme lampaita. Musta jos mies haluaa erota (niin kuin näköjään haluaa) niin mies on se joka jättää ja saa sen jättäjän maineen. Piste. 

Mies peruu tapaamisia, ap on ihan romuna eikä mies halua keskustella eikö siinä jo ole syyt eroon? 

Vierailija
39/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ap:n viesteistä sellaisen kuvan, että hän on hieman "päällekäyvä" ja miesystävä puolestaan kuoreensa vetäytyvä. Ap:n ehkä kannattaisi pohtia, miltä hänestä tuntuisi, jos roolit olisivatkin toisin päin eli  hän jostain syystä haluaisi perua tapaamisen ja miesystävä loukkaantuisi tuntuvasti.

Kyllä, olen oikeasti juuri tuollainen päällekäyvä. Tiedän sen itsekin. Ja tiedän myös sen, että ylireagoin vahvasti peruuntumiseen. En vain oikein tiedä, mitä nyt pitäisi tehdä, että asia korjaantuisi. Olen laittanut monta anteeksipyyntöviestiä, mutta ne tuntuvat vain pahentavan tilannetta. Nyt yritän nyt olla niin, etten pommita viesteillä, mutta tämä tietämättömyys vain tuo päähäni tosi paljon kaikkia ajatuksia, joista en pidä lainkaan. Siksi tein tämän aloituksenkin, kun en voi enää miehelle soittaa enkä viestittää. Nyt kun on kuitenkin jo puhuttu eroista ja jättämisistä, niin kyllähän tässä oikeasti tulee suru puseroon ja pelko, miten tässä käy ja ihmetys, mitä ihmettä se toinen ajattelee tai tarkoittaa. 

Yritän lohduttautua ajatuksella, että mies vain suutuspäissään sanoi asioita, että jättäisin hänet hetkeksi rauhaan. Näin on käynyt aiemminkin. Mutta onhan tässä pakko miettiä sitäkin vaihtoehtoa, että toinen oikeasti haluaakin erota. 

ap

Vierailija
40/66 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi pistää poikki? Sinähän tässä tyytymätön olet teidän suhteeseen joten miksi olet kertakaikkiaan niin munaton, kaksinaamainen ettet voi laittaa poikki tai edes puhua miehen kanssa tilanteesta? Olet iso tyttö joten ota sitä vastuuta äläkä typistä itseäsi johon lapsen asemaan.

Mistä ihmeestä sinulle tuli tällainen käsitys, että minä olen se, joka haluaa erota? Minä nimenomaan en halua erota. Joillakin ihmisillä on parisuhteissa asioita, joista voi tulla riitaa ja joihin voi pettyä, mutta ei se silti tarkoita sitä, että heti erotaan. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi