Mikä vaivaa miestä?
Olen nyt ihan romuna täällä, kun en vain tajua mitään miehen ajatusmaailmasta. Olemme etäsuhteessa ja näemme harvoin. Nyt hän perui sovitun tapaamisen sellaisen syyn takia, joka on täysin hänestä itsestään riippuvainen. Loukkaannuin tietysti ja myönnän, että vedin asian todella dramaattiseksi ja jauhoin asiaa tooodella pitkään. Näin on tapahtunut ennenkin ja mielestäni minulla on oikeus olla pettynyt ja loukkaantunut, kun mies vain kuittaa asiat "mikä ongelma tässä nyt on". Tulee tunne, että hänelle on ihan yhdentekevää näemmekö vai emme.
Nyt jätin hänet kuitenkin rauhaan enkä enää pommita viesteillä, mutta mietin täällä nyt pääni puhki, mitä tästä nyt pitäisi ajatella. Mies ei halua nähdä eikä ymmärrä, miksi suutun perumisesta. Ei halua puhua asiasta. Kysyin, haluaako hän erota ja mikä minussa on vikana. Sanoo, että olen hyvä nainen ja minun pitäisi erota hänestä, koska hän ei ole tarpeeksi hyvä mies. Kuitenkin sanoo, että hän ei ole minua jättämässä vaan minun pitäisi se tehdä. Olen miettinyt toista naistakin, mutta on monta seikkaa, joiden perusteella voin olettaa, että ketään muuta ei ole. Jos miehellä on toinen nainen, en ymmärrä, miksi hän ei sitten vain reilusti sanoisi, että tämä on nyt tässä. Tai jos jostain muusta syystä haluaisi erota. Koko ajan vain hokee, ettei ole minulle tarpeeksi hyvä ja että minun pitäisi jättää ja miksen jätä häntä. Hän tietää, että pääsisi minusta helposti eroon, jos vaan sanoisi, että on löytänyt toisen tai loukkaisi minua esim haukkumalla tms. Mutta näin hän ei tee, vaan on äärettömän kohtelias ja hienotunteinen koko ajan ja sanoo, että olen hieno ihminen.
En ymmärrä, miksi tämä on näin vaikeaa, kun jatkuvasti tuntuu, että hän ei kuitenkaan halua olla kanssani.
Eli dramatisoinko tässä nyt vain liikaa, vai onko mies vain kertakaikkiaan niin munaton tai kaksinaamainen, ettei pysty pistämään juttua poikki?
Kommentit (66)
Hän on niin munaton, että ei kehtaa laittaa poikki, vaan työntää päätöksen sinulle.
Mies on niin munaton, ettei halua olla se joka päättää erota. Selväsanaisesti on sua pyytänyt jättämään itsensä, ettei joudu olemaan pahis. Tee se. "Tätähän sä halusit."
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä?
Olen kysynyt useita kertoja. Tuossa nyt kerroin, mitä hänestä olen saanut irti. Enempää ei sano.
ap
Jotenkin tuosta nyt välittyy se, että te kaksi ette vain ole toisillenne tarkoitettuja. Jos täytyy pohtia, kumman pitää päättää erosta eikä tapaamisista päästä sopuun, ei tuo kovin auvoisalta yhteiselolta kuulosta.
Miksi miehen pitäisi pistää poikki? Sinähän tässä tyytymätön olet teidän suhteeseen joten miksi olet kertakaikkiaan niin munaton, kaksinaamainen ettet voi laittaa poikki tai edes puhua miehen kanssa tilanteesta? Olet iso tyttö joten ota sitä vastuuta äläkä typistä itseäsi johon lapsen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä?
Olen kysynyt useita kertoja. Tuossa nyt kerroin, mitä hänestä olen saanut irti. Enempää ei sano.
ap
Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja...miksi roikotat itseäsi löysässä hirressä?
Mies haluaa erota eikä halua olla se joka kantaa vastuun eroamisesta. Tämän on vähemmän dramaattinen eroamistyyppi kuin miesten yleensä käyttämä versio jossa muututaan mulkeroksi jotta asiat saadaan ajettua eroon.
"Sanoo, että olen hyvä nainen ja minun pitäisi erota hänestä, koska hän ei ole tarpeeksi hyvä mies. Kuitenkin sanoo, että hän ei ole minua jättämässä vaan minun pitäisi se tehdä."
Tässä on aivan järkyttävä ristiriita. Miksi hitossa ei vaan sano sulle että olet liian hyvä hänelle, parempi erota. Joku ihmeellinen taka-ajatus tuossa on. Itse en todellakaan eroaisi omasta aloitteesta ihan vaan siksi että olen jääräpäinen, itse saisi pistää poikki jos tuota mieltä on.
Mitä sinä tuollaisella miehellä teet?
Anders kirjoitti:
Jotenkin tuosta nyt välittyy se, että te kaksi ette vain ole toisillenne tarkoitettuja. Jos täytyy pohtia, kumman pitää päättää erosta eikä tapaamisista päästä sopuun, ei tuo kovin auvoisalta yhteiselolta kuulosta.
No ei kuulostakaan. Minusta tässä ei ole kuitenkaan mitään epäselvää. Jos tapaamisista tulee riitaa, sitten riidellään. Ei siinä sen kummempaa, niistä voidaan sopia. Mutta tuota en tajua, että kenelläkään olisi siitä eri ajatus, kenen kuuluu tehdä päätös erosta, se, joka haluaa erota vai se, joka haluaa jatkaa yhdessä. Miksi sen pitäisi jättää, joka haluaa jatkaa yhdessä? Ja enemmän ihmetyttää se, miksi mies mieluummin jatkaa tätä takkuamista, jos ei siedä minua. Pääsisihän hän paljon helpommalla, jos vain sanoisi, että sori, ei tästä tule mitään. Mutta mieluummin puhuu ihan mitä sattuu ja välttelee puhumista.
ap
Vierailija kirjoitti:
"Sanoo, että olen hyvä nainen ja minun pitäisi erota hänestä, koska hän ei ole tarpeeksi hyvä mies. Kuitenkin sanoo, että hän ei ole minua jättämässä vaan minun pitäisi se tehdä."
Tässä on aivan järkyttävä ristiriita. Miksi hitossa ei vaan sano sulle että olet liian hyvä hänelle, parempi erota. Joku ihmeellinen taka-ajatus tuossa on. Itse en todellakaan eroaisi omasta aloitteesta ihan vaan siksi että olen jääräpäinen, itse saisi pistää poikki jos tuota mieltä on.
Pitää ap varapatjana?
Hän haluaa erota, mutta ei olla jättäjä. Siis sellainen hiirimies. Älä ainakaan tee niin kuin se haluaa eli eroa siitä :D
Muna suuhun vaan, siitä se mies taas lämpenee.
Vierailija kirjoitti:
Anders kirjoitti:
No ei kuulostakaan. Minusta tässä ei ole kuitenkaan mitään epäselvää. Jos tapaamisista tulee riitaa, sitten riidellään. Ei siinä sen kummempaa, niistä voidaan sopia. Mutta tuota en tajua, että kenelläkään olisi siitä eri ajatus, kenen kuuluu tehdä päätös erosta, se, joka haluaa erota vai se, joka haluaa jatkaa yhdessä. Miksi sen pitäisi jättää, joka haluaa jatkaa yhdessä? Ja enemmän ihmetyttää se, miksi mies mieluummin jatkaa tätä takkuamista, jos ei siedä minua. Pääsisihän hän paljon helpommalla, jos vain sanoisi, että sori, ei tästä tule mitään. Mutta mieluummin puhuu ihan mitä sattuu ja välttelee puhumista.
ap
Onks sillä miehellä jotain mielenterveysongelmia?
Vierailija kirjoitti:
No jotenkin näin minäkin ajattelen. Tuntuisi hölmöltä nyt yhtäkkiä jättää mies syystä, mitä itsekään en tiedä. Tottakai haluan ensin selvyyden asiaan, oli sitten kyseessä toinen nainen tai kyllästyminen tai mikä tahansa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ap varapatjana?
Saitko sä ap:n tekstistä sellaisen kuvan?
Vierailija kirjoitti:
Anders kirjoitti:
ap
Ja pääsit sinäkin itsekin helpommalla jos vain sanoisit, että sori ei tästä tule mitään, mutta jokin motiivi sinullakin on olla sitä sanomatta. Mies joku välttämätön asuste? Pelkäät ettet lyödä ketään muuta?
Kysy mieheltä?