Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riku, 21, tilasi aurinkolasit ja järkyttyi – Rikosilmoitus tehty: ”Kirje alkoi sanoilla rakas äidinn..ssija”

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo Riku 21 vee haluaa pitää nuo kyyneleitä, pahaa mieltä ja unettomia öitä aiheuttavat lasit?

Miksi hän ei vain palauta niitä ja käytä takaisin saamia rahoja post-traumaattisen stressireaktionsa hoitoon?

Koska ne lasit eivät syyllistyneet mihinkään, vaan ne lasit myynyt taho.

Koska asiakkaiden huonolle kohtelulle pitää vetää joku raja.

Koska pelkkien kahdensuuntaisten pistikulujen määräinen tappio on myyjälle liian pieni.

Koska ne lasit on hienot. (Makuasia)

Koska tolla hinnalla ei saan minkäänlaista terapiaa.

Vierailija
42/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin erään instagrammaajan stories-osiosta jokunen kuukausi sitten saman firman juutalais-keissiä. En muista enää tarkasti miten asia meni: jos joku on nähnyt saman ja muistaa, niin täydentäkää. Tätä taidettiin useammallakin instagram-tilillä jakaa reaaliajassa.

Nopeiden verkkosivulla oli jotain "hauskaa" läppää juutalaisista, ja joku juutalainen otti yhteyttä ja kertoi tämän olevan loukkaavaa hänen uskoaan kohtaan. Vastauksena tuli, ettei tuosta voi pahoittaa mieltään, se on vain sisäpiirin vitsi. Kun sana somessa levisi, taisivat useammatkin ilmaista nopeille mielipiteensä juutalaisten pilkkaamisesta nettisivulla.

Tässä vaiheessa nopeet keksivätkin tarinan, että firman perustaja on itse juutalainen, minkä vuoksi on ihan oikeutettua vitsailla asialla julkisesti. Instassa alkoi levitä julkisuuteen kyseisen "juutalaisjohtajan" instagram-tili, josta selvisi ettei kyseessä todellakaan ole juutalainen, vaan hakaristitatuoinnein varustettu henkilö. Vasta silloin poistui asiaton juutalaisläppä viimein nettisivulta.

Minulla meni maku nopeisiin täysin tuon tapauksen kohdalla. On törkeää pilkata julkisesti tiettyä ihmisryhmää, ja vielä valehtelemalla paeta vastuutaan sanomisistaan. Tällaiset sisäpiirivitsit tai äidinnussija-heitot voisi jatkossakin pitää siellä sisäpiirissä. Jos niitä välttämättä haluaa asiakkaille jakaa, olisi ammattitaitoista ottaa ensiksi selvää, että asiakas on samanlaisen huumorin ystävä.

Anteeksi, minun oli hyvin hankala muotoilla tapaus edes jotenkuten ymmärrettävään muotoon. Toivottavasti tästä selityksestä sai jotain selkoa. Jos ei, niin pointtini kai oli vain se, että tämä firman toiminta on oksettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide on heilunut ihan laidasta toiseen mutta luulen, että nyt sanoisin että kuka haluaa halventaa itseään ostamalla mitään tuolta brändiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme