Riku, 21, tilasi aurinkolasit ja järkyttyi – Rikosilmoitus tehty: ”Kirje alkoi sanoilla rakas äidinn..ssija”
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Melkonen rääpäle pitää olla kyllä mieleltään jos lähtee rikosilmoitusta tekemään. Ja syynä on kun tuli paha mieli. Poliisilla on varmaan ihan oikeitakin juttuja selvitettävänä. Onko nuoretkin jo noin kakat housussa että unet menee jos ruma sana lukee jossakin. Uskon että ei ole pahemmin ainakaan urheillut tai muuten isommalla porukalla ollut missään. Siellä sitä siedättyy kaikenlaiseen läpän heittoon.
Mä olen urheillut koko ikäni. Mun äiti on kuollut. Katsoin miten hän kuoli hitaasti syöpään 3 vuotta sitten. Jos sanot minua äidinnússijaksi niin lupaan että tulee ongelmia. Toivottavasti pidät kypärää päässä.
Vierailija kirjoitti:
Todella mauton =(
Jep! Noin ei todellakaan puhutella vieraita ihmisiä.
Rikosilmoitus nyt täysin yliampuvaa, mutta ihmettelen firmaa, eikö ole peruskäytöstapoja jannuille opetettu.
Haluan pitää uskoni ihmisiin ja kertakaikkiaan kieltäydyn hyväksymästä että noin umpityhmää miestä kuin "Riku" voisi oikeasti olla olemassa. Niinpä olen varma että tämä on sissimarkkinointikampanja ja sinällään hyvin onnistunut. En ikinä ollut edes kuullut tuosta aurinkolasibrändistä, mutta nyt olen.
Riku on typerä. Maksaa muovisista aurinkolaseista 75e + postit, kun samat lasit saa alibabasta 5e sisältäen postit kotiovelle. Älä ole kuin Riku. Jätä ylihintaiset muovilasit ostamatta.
Sieltä teille mielensäpahoittajille
Jos Iltalehti noudattaisi journalistisia ohjeita, niin otsikossa lukisi "kaupallinen yhteistyö".
Vierailija kirjoitti:
riku on nynny
Jep, oikea mamman pikku tissiposki.
Skull Cracker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkonen rääpäle pitää olla kyllä mieleltään jos lähtee rikosilmoitusta tekemään. Ja syynä on kun tuli paha mieli. Poliisilla on varmaan ihan oikeitakin juttuja selvitettävänä. Onko nuoretkin jo noin kakat housussa että unet menee jos ruma sana lukee jossakin. Uskon että ei ole pahemmin ainakaan urheillut tai muuten isommalla porukalla ollut missään. Siellä sitä siedättyy kaikenlaiseen läpän heittoon.
Mä olen urheillut koko ikäni. Mun äiti on kuollut. Katsoin miten hän kuoli hitaasti syöpään 3 vuotta sitten. Jos sanot minua äidinnússijaksi niin lupaan että tulee ongelmia. Toivottavasti pidät kypärää päässä.
Olet aika säälittävä pelle.
Vierailija kirjoitti:
Skull Cracker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aika säälittävä pelle.
Ja sinä kuulostat tyypilliseltä provokaattorilta joka oikein kerjää ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä voikin mielensä pahoittaa. :D
Aivan... Itse sain muutama vuosi sitten samanlaista kehua eräältä firmalta. Ymmärsin sen vitsiksi ja kommentoin firman facebook sivuille kyseiselle nimimerkille, joka hienosti avautui minulle kortilla tilaamani tuotteen mukana... Vttuilin takas läpällä ja kehuin psskaaa tuotetta ja haukuin lähettäjän.. Niin tämä tyyppi ei itse ymmärtänyt vaan loukkaantu ja vastasi facebookissa, että voisitko olla hieman asiallisempi..Luulin sitä tietenkin vitsiksi... Juttu jatkui jne, mutta se ei ollu vitsi.. Se oli aidosti ihan hajallla.
Miksi tilaa tuollaisesta kaupasta jos kerran liikkuu "paremmissa" piireissä joissa tuollainen rahvasta puhutteleva mainonta järkyttää?
Äidinnussija ei ole niin vakiintunut sana kuin motherfucker. Ehkä Riku ei hoksannut yhteyttä yleiseen haukkumasanaan vaan oikeasti luuli, että hänen väitetään tekevän sitä äitinsä kanssa? Amerikkalaisille kirjeen alkutervehdys varmaan olikin hauska, mutta onko Suomessa asiakkailta tullut paljon kehuja?
Kiro- ja haukkumasanoja ei aina ole järkeä suomentaa sanatarkasti, vaan tärkeämpää on välittää oikea sävy. Alkuperäisessä tervehdyksessä olisi yhtä hyvin saattanut olla joku muukin yleinen haukkumasana kuten Bastard tai Asshole. Mutta ehkä motherfucker kuulostaa hauskemmalta. Sananmukainen merkitys ei ole oleellinen. Jos motherfuckerin suomentaa kirjaimellisesti, mielikuva oikeastaan muuttuu, joten jokin muu suomennos olisi voinut olla parempi. Muttei tämä nyt kuitenkaan rikosilmoituksen paikka ollut...
Huomaa tässäkin ketjussa että monelta ihmiseltä käytöstavat hukassa, onhan se törkeää että sanotaan että panet äitiäsi. Nykypäivänä kaikki veetuilu maalataan vitsin taakse... Saa haukkua miten tahansa, kunhan muistaa sanoa perään että se oli vitsi ja sitten on vika loukkaantujassa jos loukkaantuu!
Vierailija kirjoitti:
Jos Iltalehti noudattaisi journalistisia ohjeita, niin otsikossa lukisi "kaupallinen yhteistyö".
Jep, mietin samaa, että tämä juttu kyllä haiskahtaa. Firma onnistunut hyvin hankkimaan ilmaista mainosta, IL mennyt vipuun. "Riku" on "menettänyt yöunensa" ja vaatii korvauksia ja rikosilmoituskin tehty, juu niin varmaan. Firma sai juuri sitä mitä haki, eli "shokeerata".
Ilmaista mainosta tuli ja minäkin kävin heidän sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella mauton =(
Jep! Noin ei todellakaan puhutella vieraita ihmisiä.
Rikosilmoitus nyt täysin yliampuvaa, mutta ihmettelen firmaa, eikö ole peruskäytöstapoja jannuille opetettu.
Jos firman käyttäytyminen asiakkaita kohti on yliampuvaa, niin saahan asiakaskin varmaan ylireagoida.
Toivottavasti menisi oikeuteen asti, niin saisivat sitten selittää tuomarille, että tää on vaan tämmönen läppä.
Itsekin ajattelin ensin, että turhaa kitinää, mutta hetken mietittyäni päädyin siihen ajatukseen, että kyllä tuossa markkinointitavassa ja asiakaskohtaamisessa on ns hyvän maun rajat ylitetty ajat sitten.
Kyllä tuosta voisi myyjää hieman napauttaa. Valitettavasti tämä taitaa kuitenkin kääntyä firman eduksi ilmaisen julkisuuden muodossa.
Siinä mielessä tämänkin mielipiteen julkistaminen sataa myyjän laariin, koska se pitää asian hetken pinnalla.
Itse voin kuitenkin luvata, etten aio noilta ikinä mitään ostaa.
Miksi tuo Riku 21 vee haluaa pitää nuo kyyneleitä, pahaa mieltä ja unettomia öitä aiheuttavat lasit?
Miksi hän ei vain palauta niitä ja käytä takaisin saamia rahoja post-traumaattisen stressireaktionsa hoitoon?
Juuri näin!