Yli kolmekymppinen – ethän vain omista näitä?
https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/2015031919310154
Voi eikä, olenko nyt wt jos omistan laavalampun?
Kommentit (56)
Kohta 40 lasissa. Ja löytyy:
-meemikuva printattuna ja yhdellä teipin palalla seinään kiinnitettynä
-loistelamput..no tiskipöydän valo ei ole koskaan toiminut täällä asuessani, on varmaan loisteputki rikki
-paljaat lattiat on niin helppo siivota! Voi kun voisi olla kokonaan ilman mattoja, mutta eteisessä on kyl oltava matto
-petaamaton sänky. Jos sängyn petaa heti aamulla, sinne jää ihmisestä yön aikana haihtunutta/imeytynyttä kosteutta muhimaan. Sänkyä tulee tuulettaa ainakin pari-kolme tuntia ensin. Ja siinä vaiheessa on jo lähtenyt kotoa, ja.... mitä edes muutenkaan väliä onko sänky pedattu?
Vierailija kirjoitti:
meillä on niin älyttömän iso telkkari ettei se mahdu minkään hikisen lipaston päälle, tarvitaan kunnon tv-taso! N47
Meillä on niin älyttömän iso telkkari ettei se mahdu seinälle!
Mulla on näistä petaamaton sänky, tyhjät lattiat ja tuoli yöpöytänä. Olen 46, eikä mulla ole ollut koskaan yöpöytää. Täytyy sanoa, ettei yksikään kotini ole tuntunut siltä, että tiedän asuvani siinä pitkään. Toisaalta en tykkääkkään sellaisesta ajatuksena edes. Haluan sellaista vaihdon mahdollisuuden tuntua elämääni. Yöpöytä on mielestäni todella turha kaluste kalusteena.
Vierailija kirjoitti:
Provohan toi oli, mutta ärsytti. Kai sitä 30+-vuotias saa asua, miten haluaa?
Etkö ymmärtänyt, että tuo oli lehden mielipide?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan toi oli, mutta ärsytti. Kai sitä 30+-vuotias saa asua, miten haluaa?
Etkö ymmärtänyt, että tuo oli lehden mielipide?
Ei lehdillä ole mielipiteitä. Toimittajilla saattaa olla.
Noh, mä en edes yritä olla aikuinen. Oon fucked up ihan suosiolla, ikuisuus opiskelija, ainainen itsensä etsijä, ei omaisuutta ei mitään. Ja tää tuntuu ihan hyvältä. Ja matkamuistot seinillä on aika kivoja. Ja on ihanaa ettei ole materiaa, joka kahlitsisi liikaa. Jos aikuisuus on sitä, että pitää hommata kaikkea kallista ja hienoa, rakentaa jotain statusta ja kiillotettua omakuvaa epäaitoon ja varsin ahtaaseen lokerikkoon, niin meikä on ihan suosiolla se Peppi Pitkätossu lopun ikäänsä.
Melkein typerin ohje oli kyllä järjestää kirjahylly värien mukaan. Eihän sieltä kirjahyllystä sitten mitään löytyisi enää, kun kirjasarjat olisivat sikinsokin sotkussa, pelkkien värien mukaan järjestyksessä...
TV-taso meiltä kyllä löyyy, siinä päällä/lokeroissa kun on mm. kaiutin, pelikonsoli, pelit, leffoja, yms.
Itse telkkari meillä on kylläkin seinätelineessä kiinni siinä tv-tason yläpuolella. Tämä siksi että kun lapsia tuli taloon, niin sellainen 58-tuumainen taulutelkkari on yllättävän hutera kapistus, ei uskallettu jättää sitä ohuella jalallaan tv-tasolle seisomaan. Kun se telkku on siellä seinällä, niin ei kovin pieni lapsi edes uletu sinne lähmimään ruutua. Myöskin pölyjen pyyhintä tv-tasolta on helpompaa kun telkkari on kiinnitetty seinään.
Kysymys: Mihin laitetaan taulu-tv:ssä piuhalla kiinni olevat härpäkkeet such as dvd-soitin, karaokelaite ja pc tms. digiboxi, stereoiden vahvistin, yms yms jos ei tv-tasolle?
Vastaus: Meillä ne on seinään poratuissa hyllyissä.
Mutta ellei niin halua tehdä, tv-taso on oleellinen.
Kirjat ovat järjestyksessä kirjailijan ja genren mukaan. Värijärjestykseen olis turha laittaa koska niin paljon samoja värejä.
Tekokasvejakin on, eikä näytä yhtään halvalta. Ne näyttävät nykyään niin aidoilta, että erehtyy. Vaihtoehto on ei mitään kasveja, koska en jaksa, muista, ei kiinnosta hoitaa.
Mikä tahansa vanha muodista poistunut huonekalu tai esine voi näyttää hyvältä kun se on oikeassa paikassa sitä tukevien esineiden, värien yms. elementtien ympäröimänä. Laava-lamppu ja kukkatuoli ovat hienoja jos niistä pitää ja osaa ne tyylillä sisustukseen sijoittaa.
Mulla menee käytännössä ikuisuus sängyn petaamiseen. Johtuen siitä, että oon siinä huono ja aina joku kohta menee ryppyyn. 20 sekuntia, hahahaha.
Eniten ärsyttää että artikkeli kannustaa suorastaan heittämään pihalle kaiken "vanhan" ja ostamaan uutta tilalle. Eli ei saisi käyttää pussilakanoita loppuun vaan pitäisi hankkia jotkut uudenkarheat Finlaysonit tilalle. Samaa sanomaa tarjottiin huonekaluille ja astioille.
So 90's
Onpas omituisia juttuja. Yhdessä kohtaa sanotaan, ettei asunto saisi näyttää siltä, että muutetaan usein, mutta toisessa kohdassa puhutaan, että halvat lakanat karkottavat kumppaniehdokkaat. Siinä vaiheessa, kun ei olla vielä perustamassa perhettä, en ymmärrä, mitä vikaa on usein muuttamisessa.
Ja tv-tason ideana on, että televisio on oikealla korkeudella ja sen voi asettaa täsmälleen mihin kohtaan huonetta tahansa. Paljon käytännöllisempi kuin seinään kiinnittäminen. Ja mittasuhteetkin miellyttävät yleensä enemmän televisiotason kanssa, kuin lipaston päällä, joka voi olla liian korkea tai kapea.
Energiansäästölamput ovat perseestä, jos ei ole kunnon luonnonvaloa. Jos haluan lukea tai vaikka nähdä, mitä kaapin sisällä on, energiasäästölampun kanssa pitää ottaa taskulamppu käyttöön. Käytännön ihminen tarvitsee näkyvää valoa enemmän kuin tunnelmaa.
En ole vielä tähän ikään mennessä saanut selville, mikä on futon. Aina siitä puhutaan, mutta en vieläkään tajua, mikä on futon ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vi##u
Organisoitu kirjahylly. Sijoita kirjat värien mukaan
Miten levyt on lupa järjestää?
Levyjen omistaminen on noloo, kun "kaiken" voi nykyisin kuunnella suoratoistopalveluista.
Ja kirjatkin ovat ilmeisesti enää vain sisustuselementtejä, kun "kaiken" voi lukea e-kirjana.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä tähän ikään mennessä saanut selville, mikä on futon. Aina siitä puhutaan, mutta en vieläkään tajua, mikä on futon ja mikä ei.
Jep. Meillä on futonpatja sängyllä ja sen päällä paksu petauspatja. Nukuin nuorempana runkopatjoilla ja oli usein selkäkipuja. Nykyinen sänky on paljon parempi selälle ja tosi mukava. Kysymys: Onko meillä futon?
Satsaa sängynpäätyyn. Niin no, kunnon patjankin voit tietysti hankkia, mutta kunnon sängynpääty se olla pitää. Pitäisköhän sen värin mätsätä kirjahyllyn kirjojen selkämyksiin?