Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä töissä kolleegan kanssa joka ei puhu?

Vierailija
25.06.2019 |

Ei edes työasioista puhu.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vai nainen?

Vierailija
2/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelemalla huolehtimaan omista asioistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala?

Vierailija
4/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallistahan se on...ei turhaa höpöttämistä. Hieman kiusallistahan tuollaisen työkaverin kanssa on olla palavereissa ja kerran olin jopa baarissa odottamassa muita. Siinä sitä tuijoteltiin tuoppeihin 45 min ennenkuin muut tuli.

Vierailija
5/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😐

Vierailija
6/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kommunikoida sähköpostilla?

Vierailija
7/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään teikäläiselle puhuis.

Vierailija
8/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kollega ei kolleega

Vierailija
9/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutisti?

Vierailija
10/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei työasioista suostu tarvittaessa puhumaan niin sitten menee kyllä vaikeaksi. Siinä tapauksessa kannattaa olla pomoon yhteydessä, mikäli kyseessä on henkilö, jonka puhumattomuus haittaa mm. informaation kulkua työpaikan sisällä.

Kuitenkin kokemukseni mukaan työpaikoilla, etenkin naisvaltaisilla, lokeroidaan joku hyvin helposti "ei puhu mitään" -osastoon, jos haluaa pitää yksityiselämänsä erillään työasioista. Sain joitain vuosia sitten eräässä työpaikassa palautetta, että minulla on heidän mielestään vaikeuksia ottaa kontaktia. Tarkemman kaivelun jälkeen selvisi, että osa työpaikan perheellisistä naisista oli ärsyyntynyt siitä, etten minä sinkkunaisena koskaan kertoillut heille mitään meheviä juttuja "rakkauselämästäni". Muista asioista kyllä juttelin small talkia, mm. uutisista mutta ei se tietenkään kelvannut. Työhön liittyvän tiedonkulun olen aina hoitanut kuten pitääkin.

Vierailija
11/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän ujo vai ihan täysin puhumaton?

Ujoa voi auttaa rohkaistumaan, jos otat keskusteluun mukaan. Kyselet asioita ja olet ystävällinen, niin hän pikku hiljaa rentoutuu. Meilläkin on ollut ujoja, jotka olivat aluksi todella hiljaisia, mutta alkoivat puhua ajan myötä.

Vierailija
12/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasiat työasioina ja yksityiselämä on jokaisen oma asia.

Vierailija
13/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐷

Vierailija
14/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän ujo vai ihan täysin puhumaton?

Ujoa voi auttaa rohkaistumaan, jos otat keskusteluun mukaan. Kyselet asioita ja olet ystävällinen, niin hän pikku hiljaa rentoutuu. Meilläkin on ollut ujoja, jotka olivat aluksi todella hiljaisia, mutta alkoivat puhua ajan myötä.

Minä olen ujo, kyllä vastaan mielelläni jos kysytään mutta eipä ole pahemmin kyselty mitään kun taloon tulin, miesvaltainen ala ja minä ujo epävarma, introvertti nainen

Itse mieluusti voisin jutella kunhan eka tutustuisi, mutta ei kukaan tee aloitetta ja itse en osaa :/ kiusallista on.

Vierailija
15/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile savumerkkejä?

Vierailija
16/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vai nainen, ala?!

Vierailija
17/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

=================>

Vierailija
18/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite töissä puhun kyllä kaikkien kanssa työhön liittyvistä asioista, mutta muuten kyllä valitsen juttukaverini mieleni mukaan.

Ei kaikkien kanssa tarvi jutella mukavia, koska jotkut ovat vaan mielestäni niin rasittavia turhine juttuineen, että hyvä jos edes heidän läsnäoloaan sietää.

Mut semmosta se on.

Vierailija
19/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vaadi mitään keskustelua yksityiselämästä mutta vois edes työasioista puhua ja sopia. Tyyppi tulee töihin ja vetää luurit korville ja tekee jotain, en edes tiedä mitä. Saan sit kuikuilla ja vakoilla että työt tulee tehtyä.

Esimiehelle puhuttu pariin otteeseen tyypistä mut mitään ei tapahdu. Jättää räikeesti asioita kesken ja ’siirtää ne tehtyjen pinoon’.

Ap

Vierailija
20/27 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa syönyt kielen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi