Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole äärikonservatiivi tms, mutta minusta Räsäsen Päivi on monessa asiassa oikeassa

Vierailija
25.06.2019 |

Vuosien varrella on kuultu monia Päivin mielipiteitä, jotka ovat ihan hyviä ja asiallisia, mutta ääriliberaalit ovat nousseet niistä takajaloilleen.
Minä olen demarien äänestäjä, perustavallinen suomalainen nainen ja voin hyvin yhtyä Päivin käsityksiin esim siitä, ettei meidän tulisi ottaa mmuuttajia islamilaisista maista esimerkiksi. Uskoakseni Päivi suhtautuu kielteisesti myös tähän transaaltoon, kuten minäkin. Olen samaa mieltä myös siitä, että kirkko ja Pride eivät liity toisiinsa, en ymmärrä sitäkään, miksi mikään yritys liittää itsensä Prideen, joka on nykyisellään jotain aivan muuta kuin ajamassa vain homojen oikeuksia. Nyt ollaan barrikadeilla keksittyjen sukupuolten, transhulluuden ja muun sekoilun kanssa.
Eri mieltä olen Päivin kanssa abortista ja naispapeista, mutta toisaalta, en kuulu edes kirkkoon.
Sitä en ymmärrä että Räsänen saa aikaan aina valtavan kohun. Kuten minustakin huomaa, kaikki ei ole mustavalkoista, ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Tuskin jokainen Päivin haukkujista on kaikesta hänen kanssaan eri mieltä, ja vaikka olisi, ei se Räsäsestä tee pahaa ihmistä.
Sitäpaitsi Räsäsen ääntä kuuntelee mielellään ja katselee sen kasvoja samalla, en tiedä mikä siinä on, mutta minua ei ärsytä mikään, kuuntelisin sitä vaikka kaksi tuntia putkeen.

Että tämmönen vuodatus, ei tässä kai mitään pointtia ole, halusin vain noiden PR- haukkumisketjujen oheen kertoa oman mielipiteen.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkälti samat pohjat kuin ap:lla paitsi että olen liberaali ja mies 45v.

En edes ole seurannut keskustelua aiheen ympäriltä lainkaan. En edes ymmärrä miksi asiasta pitäisi öyhöttää.

Jokaisella on vapaus elää omaa ainutlaatuista elämäänsä ihan miten haluaa ja muut pitää nassunsa kiinni ja keskittyy siihen omaan elämäänsä.

Yksilövapauksien perusteet pitäisi opettaa jo peruskoulussa nuorille ja neuvomaan sanomaan ei kiusaajille ja niille, jotka rajoittavat yksilön oikeuksia elää rauhassa omaa elämäänsä tällä planeetalla.

Se että joku uskoo lihapullahirviöön tai jeesuksiin on minulle aivan sama. Ei se minua kiinnosta ja en halua rajoittaa heidän kerhotoimintaansa.

Kunhan eivät rajoita minun elämää mitenkään.

Nykyäänhän kristityt rajoittavat kansalaisten elämää harvinaisen vähän, mutta kyllä vieläkin on paljon työtä tehtävänä että saadaan kristinuskolle ihan oma karsinansa yhteiskunnassa muun harrastustoiminnan kanssa.

Minäkin äänestän demareita ja olen aika neutraali kaveri. Ulkonäöllisesti minua voisi luulla konservatiiviksi, mutta en todellakaan halua rajoittaa muiden henkilökohtaista ja ainutlaatuista elämää. Muutenhan se ei olisi heidän ainutlaatuinen elämä, vaan minun tai minun harrastajaporukan omaisuutta.

Vierailija
42/46 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa tahtoa penään täällä kirjoitti:

Minulla on pitkälti samat pohjat kuin ap:lla paitsi että olen liberaali ja mies 45v.

En edes ole seurannut keskustelua aiheen ympäriltä lainkaan. En edes ymmärrä miksi asiasta pitäisi öyhöttää.

Jokaisella on vapaus elää omaa ainutlaatuista elämäänsä ihan miten haluaa ja muut pitää nassunsa kiinni ja keskittyy siihen omaan elämäänsä.

Yksilövapauksien perusteet pitäisi opettaa jo peruskoulussa nuorille ja neuvomaan sanomaan ei kiusaajille ja niille, jotka rajoittavat yksilön oikeuksia elää rauhassa omaa elämäänsä tällä planeetalla.

Se että joku uskoo lihapullahirviöön tai jeesuksiin on minulle aivan sama. Ei se minua kiinnosta ja en halua rajoittaa heidän kerhotoimintaansa.

Nykyäänhän kristityt rajoittavat kansalaisten elämää harvinaisen vähän, mutta kyllä vieläkin on paljon työtä tehtävänä että saadaan kristinuskolle ihan oma karsinansa yhteiskunnassa muun harrastustoiminnan kanssa.

Minäkin äänestän demareita ja olen aika neutraali kaveri. Ulkonäöllisesti minua voisi luulla konservatiiviksi, mutta en todellakaan halua rajoittaa muiden henkilökohtaista ja ainutlaatuista elämää. Muutenhan se ei olisi heidän ainutlaatuinen elämä, vaan minun tai minun harrastajaporukan omaisuutta.

Niin mutta miksi sitten homojen ja muiden seksuaalisesti erikoisuuksien pitää marssia pride-kulkueissa? Olkootpa minunkin puolesta vaikkapa hevosen nussijoita, joka on kyllä vääränlaista seksuaalisuuden ilmentymää naida eläimiä, mutta kuitenkin, ei sitä spesiaalisuuttaan seksuaalisella suuntauksellaan tarvitse marssilla mainostaa.

Moni mies kylläkin nussii "lahnaa" kuulemani mukaan. :D Että eräänlaista eläimiin sekaantumista sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

omaa tahtoa penään täällä kirjoitti:

Niin mutta miksi sitten homojen ja muiden seksuaalisesti erikoisuuksien pitää marssia pride-kulkueissa? Olkootpa minunkin puolesta vaikkapa hevosen nussijoita, joka on kyllä vääränlaista seksuaalisuuden ilmentymää naida eläimiä, mutta kuitenkin, ei sitä spesiaalisuuttaan seksuaalisella suuntauksellaan tarvitse marssilla mainostaa.

Moni mies kylläkin nussii "lahnaa" kuulemani mukaan. :D Että eräänlaista eläimiin sekaantumista sekin.

Siksi koska he haluavat tehdä sen ryhmässä julkisesti.

Sitä ei tarvitse katsoa ja sinne ei tarvitse mennä.

Et taida oikein sisäistää yksilönvapauksia sitten yhtään?

Kuka sinut omistaa ajattelemaan tuolla tavoin kun nyt ajattelet?

Ei kukaan. Olet kyllä ostanut nuo ajatukset itsellesi jostain hyvästä ja hyvä niin.

Et silti voi kun olla katsomatta pridea tai mennä katsomaan prideä ja ulista täällä.

Mitään oikeutta kieltää eliötä tekemästä ilmiötä jolla ilmoittaa muille että: "Hei olen täällä huomaa minut ja minä olen olemassa".

Samalla tavoin kuin linnut pukeutuu sulkaan ja inisee puhelinlangoilla. Samalla tavoin myös homot voivat kertoa itsestään.

Ei sellaista keneltäkään tarvitse kieltää pois. Se kuuluu elävän olennon ominaisuuksiin kertoa itsestään ja olla huomattu.

Jo pieni lapsi ilmentää tätä tärkeää mallia olla olento. Hän haluaa tulla huomatuksi ja olla yksilö.

Se voimistaa häntä olemaan Hän. Kun heitä on lauma, niin he haluavat tulla kuulluksi vaikka laululla kevätjuhlissa.

Se kertoo että he ovat he ja heissä on Hän vapaaehtoisesti mukana.

Ei ketään pakoteta tietyn muotin alle. Se ahdistaa Häntä, se ahdistaa sinuakin, jos sinut sidottaisi katsomaan prideä, kun haluat mieluummin katsella sesame street-ohjelmaa tätisi kanssa ja juoda ceylon teetä kera hotcrossbunin.

Vierailija
44/46 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti marssiminen ryhmässä saman henkisessä porukassa yksilönä on turvallista.

Muuten toinen harrastajaporukka voi käydä kimppuun.

Ihmiset eivät oikein suodata erilaisuutta ellei sitten ole erilaisia tietty määrä että pystyvät pistämään takaisin ja kovaa päin näköä, jos on tarve.

Siitä muodostuu rauha, kun on paljon ryhmittymiä ja voimaa, jolla ei voiteta toista, mutta voimaa on ja sen voiman käyttöä varotaan.

Siksi on hyvä että on lauma marssijoita, niin on rauha ettei toisenmieliset satuta marssijoita.

Ryhmä tuo yksilöille turvaa niiltä jotka vihaa ja pelkää heitä yksilöinä.

Vierailija
45/46 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pidän Päivi Räsäsen kannanotoistaan joissakin asioissa, joista itsekkin olen samankaltaisesti tietyistä ilmiöistä ajatellut, mutta abortista en ole samoilla linjoilla Päivin kanssa.

Pride-kulkue on vain homojen, lespojen ja muiden seksuaalisesti erikoisuuksien omaa huomionhakuisuuttaan omien taipumustensa ylikorostamista.

Ihmisiähän me kaikki olemme, mutta jossakin menee raja luonnottomuuden ja luonnollisuuden erottamisessakin.

Ihmisiä olemme kaikki, mutta sinä kuvittelet voivasi tuomita toiset ihmiset "luonnottomiksi". Tätä kutsun tekopyhäksi asenteeksi.

"transsukupuoliset" hormonin syönteineen ja silvottuine alapäineen ei kovin luonnollisia ainakaan ole, vai mitä.

Eri

Vierailija
46/46 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni transihminenkin vastustaa sitä translakia, jonka mukaan jo alaikäisen pitäisi päästä transhoitoihin ja totta kai ilman diagnoosia. Sitä lakia ajaa ihan muut ja näiden muiden eli transaktivistien vaiva on muu kuin transsukupuolisuus.

Transsukupuolisia ja homoseksuaaleja ei voi laittaa samaan nippuun, vaikka pridessa sitä tehdään. Ensimmäisessä kyse on omaan kehoon liittyvä sukupuoli-identiteetin häiriö, joka tuo mukanaan terveydelle haitalliset hoidot jos leikkiin lähtee mukaan, ja toisessa on kyse seksuaalisesta suuntautumisesta, eikä sen takia tarvitse syödä koko loppuelämä hormoneja.

Erikoista mutta totta, monelle äärimmäisen konservatiiviselle jopa lapsen transsukupuolisuus kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta kuin homoseksuaalisuus. Olisiko tähän syynä se, että se sukupuolensa korjannut lapsi olisi todennäköisesti heteronainen/mies "inhottavan" rekkalesbon tai puppelipojan sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme