En ole äärikonservatiivi tms, mutta minusta Räsäsen Päivi on monessa asiassa oikeassa
Vuosien varrella on kuultu monia Päivin mielipiteitä, jotka ovat ihan hyviä ja asiallisia, mutta ääriliberaalit ovat nousseet niistä takajaloilleen.
Minä olen demarien äänestäjä, perustavallinen suomalainen nainen ja voin hyvin yhtyä Päivin käsityksiin esim siitä, ettei meidän tulisi ottaa mmuuttajia islamilaisista maista esimerkiksi. Uskoakseni Päivi suhtautuu kielteisesti myös tähän transaaltoon, kuten minäkin. Olen samaa mieltä myös siitä, että kirkko ja Pride eivät liity toisiinsa, en ymmärrä sitäkään, miksi mikään yritys liittää itsensä Prideen, joka on nykyisellään jotain aivan muuta kuin ajamassa vain homojen oikeuksia. Nyt ollaan barrikadeilla keksittyjen sukupuolten, transhulluuden ja muun sekoilun kanssa.
Eri mieltä olen Päivin kanssa abortista ja naispapeista, mutta toisaalta, en kuulu edes kirkkoon.
Sitä en ymmärrä että Räsänen saa aikaan aina valtavan kohun. Kuten minustakin huomaa, kaikki ei ole mustavalkoista, ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Tuskin jokainen Päivin haukkujista on kaikesta hänen kanssaan eri mieltä, ja vaikka olisi, ei se Räsäsestä tee pahaa ihmistä.
Sitäpaitsi Räsäsen ääntä kuuntelee mielellään ja katselee sen kasvoja samalla, en tiedä mikä siinä on, mutta minua ei ärsytä mikään, kuuntelisin sitä vaikka kaksi tuntia putkeen.
Että tämmönen vuodatus, ei tässä kai mitään pointtia ole, halusin vain noiden PR- haukkumisketjujen oheen kertoa oman mielipiteen.
Kommentit (46)
Minä muistan aina, kun Päivi Räsänen oli puolueensa puheenjohtajana osallisena vaikeissa hallitusneuvotteluissa, joissa kristillisdemokraateilla oli valta tuoda hallitusohjelmaa mikä tahansa vaatimuksensa synnytyssairaaloiden määrän lisäämisestä vanhustenhoidon resurssien huimaan korotukseen. Mitä Päivi valitsi?
Hallitus ei saa tuoda eduskunnan käsittelyyn ehdotusta avioliiton ulottamisesta myös samaa sukupuolta oleville pareille. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Päivi on tekopyhä propagandamaakari. Joko olette unohtaneet kuinka hän kommentoi aborttia että suosittelisi muka omaa tytärtäänkin synnyttämään raiskaajan lapsen.
Yäk.
Mitä propagandaa siinä on? Häntä voi hyvinkin olla vilpittömästi tuota mieltä.
Minusta Räsänen on vastenmielinen tapaus, hän hakee vain valtaa itselleen ja miehensä lahkolle. Hellähän puolueessa kun on jo se fiksumpi nainen puheenjohtajana. Pikku-Päivin pitää kaikin tavoin nyt pyrkiä mediaan, saamaan huomiota.
Ajatella että ihan kirkon johtoa lähti läksyttämään ja uhkasi eroavansa kirkosta ellei tehdä kuten Rouva Räsänen käskee. Melko vastenmielistä toimintaa. Arvaan että kirkon johto odottaa Rouvan eroa kieli pitkällä että pääsisivät häiriköstä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Päivi on tekopyhä propagandamaakari. Joko olette unohtaneet kuinka hän kommentoi aborttia että suosittelisi muka omaa tytärtäänkin synnyttämään raiskaajan lapsen.
Yäk.
Tästä olenkin täysin eri mieltä Räsäskän kanssa.
ap
Mielestäni ongelmia alkaa syntyä kun kirkko ja politiikka sotketaan keskenään.
Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa. Uskonnolla ei tähän maailman aikaan tulisi enää olla yhtään mitään tekemistä politiikan kanssa! Yhteiskunta tulisi erottaa kirkosta täysin. En käsitä miten voi olla mahdollista että poliitikkoja edes otetaan vakavasti jos vastaus esim abortti kysymykseen on:”koska raamattu sanoo niin”.
Olit sitten kristitty, skientologi, hare krishna, muslimi, niin työssäsi kansanedustajana sinun tulisi laittaa uskontosi sivu rooliin ja toimia tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta, perustaen väitteesi tieteellisiin totuuksiin, eikä uskomuksiin tai ”mutu” tuntumiin.
Se on ammatillisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk.
Mitä propagandaa siinä on? Häntä voi hyvinkin olla vilpittömästi tuota mieltä.
Propagandaa se on, usko pois. Ei kukaan, joka oikeasti välittää omasta lapsestaan, tulisi tuollaisella kommenttilla julkisuuteen.
Ja jos on vilpittömästi tuota mieltä, niin vastenmielinen ihminen.
Miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa. Uskonnolla ei tähän maailman aikaan tulisi enää olla yhtään mitään tekemistä politiikan kanssa! Yhteiskunta tulisi erottaa kirkosta täysin. En käsitä miten voi olla mahdollista että poliitikkoja edes otetaan vakavasti jos vastaus esim abortti kysymykseen on:”koska raamattu sanoo niin”.
Olit sitten kristitty, skientologi, hare krishna, muslimi, niin työssäsi kansanedustajana sinun tulisi laittaa uskontosi sivu rooliin ja toimia tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta, perustaen väitteesi tieteellisiin totuuksiin, eikä uskomuksiin tai ”mutu” tuntumiin.
Se on ammatillisuutta.
Tähän voi pakanakin sanoa "aamen" :D
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
AP,et siis ole omasta mielestäsi äärikonservatiivinen, mutta mielipiteesi ovat.
Miten selität tämän?
Minäkin pidän Päivi Räsäsen kannanotoistaan joissakin asioissa, joista itsekkin olen samankaltaisesti tietyistä ilmiöistä ajatellut, mutta abortista en ole samoilla linjoilla Päivin kanssa.
Pride-kulkue on vain homojen, lespojen ja muiden seksuaalisesti erikoisuuksien omaa huomionhakuisuuttaan omien taipumustensa ylikorostamista.
Ihmisiähän me kaikki olemme, mutta jossakin menee raja luonnottomuuden ja luonnollisuuden erottamisessakin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän Päivi Räsäsen kannanotoistaan joissakin asioissa, joista itsekkin olen samankaltaisesti tietyistä ilmiöistä ajatellut, mutta abortista en ole samoilla linjoilla Päivin kanssa.
Pride-kulkue on vain homojen, lespojen ja muiden seksuaalisesti erikoisuuksien omaa huomionhakuisuuttaan omien taipumustensa ylikorostamista.
Ihmisiähän me kaikki olemme, mutta jossakin menee raja luonnottomuuden ja luonnollisuuden erottamisessakin.
Ihmisiä olemme kaikki, mutta sinä kuvittelet voivasi tuomita toiset ihmiset "luonnottomiksi". Tätä kutsun tekopyhäksi asenteeksi.
Moni on eronnut kirkon trenditouhujen vuoksi, ei Räsäsen.
Asia on täysin selkeä: Päivi Räsänen ja kaltaisensa konservatiivit haluavat märätä ja puuttua toisten elämään. Asia ei kuitenkaan kuulu hänelle eikä konservatiiveille yhtään. Ei edes se mitä kirkko tekee tai on tekemättä sen jälkeen kun enemmistö on niin päättänyt.
Ja ennenkuin joku sanoo: Pride ei ole konservatiivien elämään puuttumista. Pridessa konservatiiveja ei pakoteta yhtään mihinkään. Saavat olla juuri sellaisia kuin ovat. Kunhan eivät määräile muita ja yritä selittää mitne pitäisi kaikkien elää. Se kun ei heille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Asia on täysin selkeä: Päivi Räsänen ja kaltaisensa konservatiivit haluavat märätä ja puuttua toisten elämään. Asia ei kuitenkaan kuulu hänelle eikä konservatiiveille yhtään. Ei edes se mitä kirkko tekee tai on tekemättä sen jälkeen kun enemmistö on niin päättänyt.
Ja ennenkuin joku sanoo: Pride ei ole konservatiivien elämään puuttumista. Pridessa konservatiiveja ei pakoteta yhtään mihinkään. Saavat olla juuri sellaisia kuin ovat. Kunhan eivät määräile muita ja yritä selittää mitne pitäisi kaikkien elää. Se kun ei heille kuulu.
Kristinusko on konservatiivinen usko. Mitä vikaa konservatiivisuudessa on?
Vierailija kirjoitti:
Se on ammatillisuutta.
Juuri näin. Osaako uskovaiset edes olla puolueettomia uskovaisten ja ei uskovaisten kesken? Rouva Räsänen vaikuttaa aika ehdottomalta, ei sinänsä huono piirre, olen itsekin, mutta myös jokseenkin kiihko uskovaiselta. En tiennyt aikaisemmin, että kuuluu siis helluntailaisiin? Kerran yks tyyppi kertoi mulle olevansa Päivi Räsäsen ystävä tai tuttu. Tuli siis ihan puskista eli ei liittynyt asiaan mitenkään. Kuulosti melkein uskaukselta, en tiedä olisiko pitänyt ottaa sellaisena. Ystävänä varmaan ihan hyvää seuraa ja kiva tuntea (niin kuin yleensäkin saattaa olla hyötyä, jos vaikutusvaltainen politiikassa toimiva henkilö on "puolellasi.") Jos taas ei ole, enpä tiedä haluaisinko olla tekemisissä.
Ai niin, Päivi ei varmaan tykkää, jos kirkkoa tai m muuttoa arvostellaan. ⛔ Muuten varmaan ihan kiva ja fiksu.
En ole persu enkä kristill., mutta kummassakin päässä osataan olla kiihkomielisiä, kapeamielisiä, outoja ja asiattomia, vaikka yleisesti luullaan vain persujen kohdalla toteutuvan nuo negaatiot.
Jaahas tuli sitten valituksi tiedusteluvalvontavaliokuntaan. Mun mielestä Räsänen ei sovi esim. sisä- tai puolustusministeriksi. Näissä tehtävissä näkisin mielelläni mahdollisimman neutraaleja ihmisiä. Joku sosiaali- terveysministeri olisi tosi hyvä Päiville.
Päivi on entinen mies. Muu ei asiaa selitä.