Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex teki sairaita asioita

Vierailija
24.06.2019 |

Lähetti eron jälkeen painostus-, manipulointi--ja syyllistysviestejä sekä tappouhkausen. Ennen eroa pahoinpiteli henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. On vaikeaa, asiat pyörivät päässä. Miten tästä oikein toipuu?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on itse exänsä valinnut ja roikkunut sen kanssa ongelmista huolimatta.

22/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tuollaisia kokemuksia puolin eikä toisin. Siis ei tappouhkauksia, eikä käsijarrun päälle vetoa, eikä mitään muutakaan. Ehkäpä siksi muistan, vielä, yli 20 vuoden jälkeenkin nuoruuden kihlattuani hyvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on itse exänsä valinnut ja roikkunut sen kanssa ongelmista huolimatta.

Ensimmäisestä lyönnistä pitää lähteä. Näinhän sitä sanotaan. Kuitenkin sitä ensimmäistä fyysistä lyöntiä edeltää henkinen lyöminen, alas painaminen, mitätöinti ja hidas toisen ihmisen ihmisarvon vieminen. Tämä on salakavalaa ja samaan aikaan sairas kumppani voi useimmiten olla hurmaava, varsinkin alussa. Henkisen ja fyysisen väkivallan jälkeen tulee aina hyvittelyvaihe. Se alun hurmaava kumppani palaa takaisin ja väkivallankohde vajoaa takaisin tanssiin.

Olen ollut sen verran vahvasti tuossa, että tiedän miksi hengenvaaralliseen suhteeseen on helppo jäädä. Sitä ei tiedä ennen kuin sen on kokenut. Jos osaa lähteä ensimmäisestä lyönnistä, hienoa. Niin sen pitäisi mennä. Väkivaltasuhde on vain usein riippuvuussuhde. Suhde hakkaavaan kumppaniin on kuin juopon suhde pulloon tai tunnesyöjän suhde ruokaan. Sen tietää tasan tarkkaan, että tämä ei ole hyväksi ja jatkaa silti.

Minutkin repäisivät pois muut ihmiset. Olin alkanut jo kuolla sisältä ja ympärillä oli onneksi hyviä ihmisiä.

Älä vähättele väkivaltaa kokeneita. Emme tarvitse lisälyöntejä. Juuri julkinen stigma saa uhrit häpeämään ja pitää nämä väkivaltaisissa suhteissa. Avoimuus ja empatia auttaa uhreja. Eihän juopollekaan sanota, että mitäs juot, oot tyhmä. Ei, juoppoa autetaan pääsemään alkoholismista eroon. Ap

Vierailija
24/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se jaksaa taas muistella meidän köyhiä päiviä jotenkin romanttisina. Mua vain **tuttaa törsätty aika. Mut tehty mikä tehty, ei menetettyä aikaa takas saa 😡 Siis mitään en tuolle vastaa, kunhan yrittää. Ap

Vierailija
25/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tuollainen ex. Lähdin viimein kun mursi nenäni. Nyt olen kirjaimellisesti koditon ja tämä on ihan hirveää. Silti en mene takaisin, en vaikka rakksusviestejä satelee lähes päivittäin, paitsi kun mies on kännissä, silloin saan v*ttuilua ja uhkailua.

En osaa vastata kauanko kestää päästä yli. Itse en halunnut mitään keskusteluapua vaikka sitä tarjottiin. Haluan asunnon. Koko äijä voi puolestani suksia kuuseen.

Silmäni aukesivat kun luin ajatuksella kaikki hänen mulle lähettämät viestit. Jotain napsahti päässäni kohdalleen ja tajusin, että se mies on aidosti ja oikeasti päästänsä vialla. Kaipaus loppui siihen. En tunne mitään.

Vierailija
26/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tuollainen ex. Lähdin viimein kun mursi nenäni. Nyt olen kirjaimellisesti koditon ja tämä on ihan hirveää. Silti en mene takaisin, en vaikka rakksusviestejä satelee lähes päivittäin, paitsi kun mies on kännissä, silloin saan v*ttuilua ja uhkailua.

En osaa vastata kauanko kestää päästä yli. Itse en halunnut mitään keskusteluapua vaikka sitä tarjottiin. Haluan asunnon. Koko äijä voi puolestani suksia kuuseen.

Silmäni aukesivat kun luin ajatuksella kaikki hänen mulle lähettämät viestit. Jotain napsahti päässäni kohdalleen ja tajusin, että se mies on aidosti ja oikeasti päästänsä vialla. Kaipaus loppui siihen. En tunne mitään.

Eikö sossut voisi auttaa sua saamaan vaikka kaupungin asuntoa? Mulle tulee kanssa juuri tuolla tavalla viestejä. Osa on lirkuttelua, osa humalaista uhkailua. Inhottavaa. Ap

Vierailija
27/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex teki kaikkea tota, kaikkein mielipuolisimpana jäänyt mieleen että pakotti mut välillä sen mukaan ravintolaan katsomaan kun se söi, mulla ei ollut rahaa ja kauhea nälkä. Miten hullu voi joku ihminen ollakaan.

Vierailija
28/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä paskansi kissan syömiskuppiin. Että näin. Kiva vika ylläri.

:D

Eräs pakkasi exän tavaroihin mukaan kissanpaskaa , pussissa sentään. Milloin lienee purkanu tavarat...

Vierailija
29/29 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita exiä. Onneksi lähdin nyt vielä nuorena ja nättinä enkä vanhana ja vammautuneena. Ap