Taas puhuttiin työtä tekevistä (radiossa) kuin oisivat KAIKKI toimistorottia
Joku mikälie "asiantuntija" totesi jota haastateltiin lomailusta että "ennenvanhaan oli helppo laittaa hansakat tiskiin sananmukaisesti, enää se ei ole mahdollista kun on tietokoneet mukana kännyköissä ja ne tulevat lomallekin mukaan plaaplaa".. Puhui muutenkin taas sillä tyylillä, että kaikki työssäkäyvät istuu jossain tietokoneruudun takana päivät.
Aina sama juttu kun puhutaan työtä tekevistä. Luuleeko ne että tämä yhteiskunta pyörii kokonaan konttorirottien ansiosta. Eikö ollenkaan tarvita siivoojia, sairaanhoitajia, koneenkuljettajia, autonkuljettajia, puutarhureita, putkimiehiä, huoltomiehiä, eläinten hoitajia, pakkaajia, liukuhihnatyöntekijöitä, näyttelijöitä, puvustajia, räätäleitä, suutareita, kultaseppiä, opettajia, leipureita, kokkeja, lastenhoitajia, rakennustyöläisiä jnejnejne.
Ei vissiin.
Kommentit (10)
Jos lehtiin on uskominen, kukaan ei työskentele myöskään viikonloppuisin, eikä varsinkaan juhlapyhinä.
Ja oletetaan että kaikkien kesäloma alkaa juhannuksena.
Sama ärsyttää myös minua! Kummasti ollaan 24/7 yhteiskunta mutta kaikki täällä kuitenkin olisi töissä vaan ma-pe 8-16 jossain toimistossa tottakai. Sama kaava juonnoissa aina,maanantait masentaa kyllä tästä selvitään ja perjantaina sit hoetaan huh thänk gaaad on viikonloppu ihanaaihanaa!! Puhuispa edes kerran vuorotyötä ja jostain muusta kun toimistohommista.
Jep, näin eläintilallisena tuollaiset jutut turhauttaa. Kyllä siihen lomailuun tarvitsee muutakin kuin sen että jättää kännykän kotiin. Pitää olla eläimille hoitaja, sille varamies ja/tai apulainen ja hyvä varasuunnitelma jos jotain sattuu ja sittenkin loma voi keskeytyä jonkin syyn takia.
Eläimistä on vastuussa 24/7/365 lomallakin.
Naistenlehtien mukaanhan muita työntekijöitä ei olekaan kuin jakkupukuisia meikattuja konttorirottia. Ja ah - voi niitä tekosyvällisiä haastatteluja.
Mua ärsyttää ihan sama, vaikka oon toimistorotta. Tosin sillä erotuksella, että oon yrittäjä. Ja se on kokonaan oma lukunsa. Kun sanoo "yrittäjä", ihmiset kuvittelevat, että teen tosi hyvin rahaa. No, en tee. Tämä ala vain on nykyään sellainen, että palkkatyöt ovat kadonneet kuin pieru saharaan, ja kohta katoaa koko työ.
Ja sama, kun tehdään juttuja uusista työvaatteista tai siitä, kuinka huulipunaa lisäämällä saa työlookista iltalookin.
Vierailija kirjoitti:
Naistenlehtien mukaanhan muita työntekijöitä ei olekaan kuin jakkupukuisia meikattuja konttorirottia. Ja ah - voi niitä tekosyvällisiä haastatteluja.
Joo. Itse olen loppupäivästä työpaikalla hikisenä naama punaisena ja tukka sekasin, työvaatteina hikiset turvakengät ja pölyiset collegehousut ja löysä t-paita ja lyhyistä kynsistäkin kynsilakat kuluneina töiden takia. Onneksi on yleensä hanskat kädessä.
Että sellainen jakkupuku-työ.
Jos yhtään samaa juttua kuuntelin, niin aihehan käsitteli sitä kasvavaa ongelmaa että työtä tehdään koko ajan enemmän vapaa-ajalla. Siinä missä "ennen vanhaan" suurin osa ihmisistä teki tietyssä työpisteessä suorittavaa työtä, niin nykyään monet ovat päätteillä työskenteleviä tietotyöläisiä.
Kun minä lähden omasta suorittavan tason duunipaikasta lomalle, minä todellakin jään lomalle, minulla on sijainen joka tekee lomani aikana työt. Kun moni tietotyöläinen lähtee lomalle, häntä ei tuuraa kukaan ja työt seuraavat usein myös vapaa-ajalle. Radiojutun aihe ei istunut tässäkin ketjussa mainittuihin duunariammatteihin, siksi siinä puhuttiin toimistotyöläisistä.
Lisäksi, on hieman junttia typistää toisen ammatti, joka voi olla hyvinkin vaativa, sanan "toimistorotta" alle. Siinä missä meitä suorittavan tason duunareitakin tarvitaan, myös jokainen toimistorottakin on tarpeen. Kaikki työ on arvokasta.
T. Sitä ihteään työkseen lappaava lomittaja.
Olen huomannut saman ilmiön. Sama juttu myös netin työnhakua käsittelevissä jutuissa, jotka on kaikki kirjoitettu business-työntekijöitä varten.