Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko kesä yksin kolmen lapsen kanssa.

Vierailija
23.06.2019 |

Siinä missä muille kesä on leppoisaa aikaa lomaillen, minulle se on pelkkää työtä. 24/7 yksin lapsen kanssa 2 kuukautta, ei tukiverkostoa, ei autoa. Voin sanoa, että yksinhuoltajuus on raskasta. Kesällä vieläkin raskaampaa. Voimavaroja saa etsiä itsestään jokainen sekunti. Muita samassa jamassa olevia? :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis onhan se hirveää joutua olemaan omien lasten kanssa ja vieläpä kesällä. Ei voi käsittää.

Vierailija
2/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperhe? Kai olet hakenut tai yrittänyt saada muutosta aikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne lapset piti hankkia, yksi ei riittänyt?

Vierailija
4/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lapsia yksi vai kolme? Luepa otsikkosi tarkkaan. Se on epäselvä.

Vierailija
5/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapsethan ovat parasta seuraa aina, myös kesällä. Nauti nyt, kyllä ehdit olla yksinkin ja unohdettuna laitoksessa.

Vierailija
6/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle. Meidän perhe lähtee italiaan lomalle. Lapset on valinta, itse tein valinnan 17 vuotta sitten että ainoastaan yksi lapsi tulee meidän perheeseen.

Vierailija
7/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Vaikka lapsi onkin rakas ja ihana, niin kesällä jokainen sekunti on omasta selkärangasta. Normaalina päivänä saa hetken ”huilata” työpäivän aikana. Mukavaa kesää teille ja jaksamista!

Vierailija
8/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on yrittäjä joten jouduin olemaan tosi paljon lasteni lanssa yksin. Kesät olivat mielestäni helpointa aikaa, kun ulkoiltiin tosi paljon. Leikkipuistossa käytiin syömässä. Se helpotti tosi paljon arkea. Aikansa kutakin. Nyt ovat teini-ikäisiä ja voin kertoa että omaa aikaa on.

Vierailija
9/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Vaikka lapsi onkin rakas ja ihana, niin kesällä jokainen sekunti on omasta selkärangasta. Normaalina päivänä saa hetken ”huilata” työpäivän aikana. Mukavaa kesää teille ja jaksamista!

Minä en ymmärrä. Voihan lapsen laittaa tekemään jotain hiljaista hommaa aina välillä ja ihan pienethän nukkuu pajon. Minä odotin vauvan heräämistä, olisin jo ollut hänen kanssaan. Ja isompien kanssa on hauskaa vain olla pötkötellä, ei tarvitse aina tehdä jotain.

Vierailija
10/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä tapaa ollenkaan lapsia?

Vierailija
11/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ymmärrän tilanteesi. Mulla tosin lapsia "vain" 2. Lasten isällä ollut talo remontissa useamman kuukauden joten perinteisiä joka toisen vklp lapsivapaita ei ole ollut myöskään. Innolla odotan kun kuukauden päästä alkaa mun kesäloma ja lapset varmasti mulla koko ajan, sillä isällään myös uusi työ eikä kesälomaa.

Olen nyt jo aivan rikki, sillä introvertti itseni kaipaisia myös omaa aikaa välillä ja mahista vaikka tuulettaa ajatuksia aikuisten kanssa. Se mahis on ollut kerran kolmeen kuukauteen..

Niin ja toki lapset on tehty yhteisymmärryksessä, mutta ikävä kyllä elämässä tapahtuu kaikenlaista ja joskus vanhemmat eroavat ja toisesta vanhemmasta tulee se lähivanhempi. Lasten kanssa on ihanaa, mutta tosiasia on se, että vanhemmatkin tarvitsevat omaa aikaa. Kaikki tietävät tän (paitsi nettitrollit).

Ja myös kun on se budjetti-aspekti. En teistä muista tiedä mutta kyllä itsellä ne rahat mitkä tulee, ne myös menee. Ja kun muksut odottaa kesällä lintsiä, puuhamaata, serenaa, risteilyä, kylpylää. Me tulemme viettämään aikaa perhepuistoissa ja biitseillä. Kiva sekin, mut henkisesti kyllä raskasta kun ei voi kuin yhden lasten toivejutun totetuttaa tulojen ollessa niin pienet. 

Tukiverkkoa ei ole lähellä, lasten isän vanhemmat edesmenneet ja muut sukulaiset asuvat toisella mantereella.  No, näillä mennään, levätään sitten eläkeiässä... :P

Vierailija
12/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsia yksi vai kolme? Luepa otsikkosi tarkkaan. Se on epäselvä.

ihan selkeä se on!

Vierailija
13/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap. Koita silti nauttia joka päivä edes jostain yhdestä pienestä jutusta, vaikka välillä (usein) varmasti onkin raskasta.

Vierailija
14/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

singlemumsy kirjoitti:

Kyllä, ymmärrän tilanteesi. Mulla tosin lapsia "vain" 2. Lasten isällä ollut talo remontissa useamman kuukauden joten perinteisiä joka toisen vklp lapsivapaita ei ole ollut myöskään. Innolla odotan kun kuukauden päästä alkaa mun kesäloma ja lapset varmasti mulla koko ajan, sillä isällään myös uusi työ eikä kesälomaa.

Olen nyt jo aivan rikki, sillä introvertti itseni kaipaisia myös omaa aikaa välillä ja mahista vaikka tuulettaa ajatuksia aikuisten kanssa. Se mahis on ollut kerran kolmeen kuukauteen..

Niin ja toki lapset on tehty yhteisymmärryksessä, mutta ikävä kyllä elämässä tapahtuu kaikenlaista ja joskus vanhemmat eroavat ja toisesta vanhemmasta tulee se lähivanhempi. Lasten kanssa on ihanaa, mutta tosiasia on se, että vanhemmatkin tarvitsevat omaa aikaa. Kaikki tietävät tän (paitsi nettitrollit).

Ja myös kun on se budjetti-aspekti. En teistä muista tiedä mutta kyllä itsellä ne rahat mitkä tulee, ne myös menee. Ja kun muksut odottaa kesällä lintsiä, puuhamaata, serenaa, risteilyä, kylpylää. Me tulemme viettämään aikaa perhepuistoissa ja biitseillä. Kiva sekin, mut henkisesti kyllä raskasta kun ei voi kuin yhden lasten toivejutun totetuttaa tulojen ollessa niin pienet. 

Tukiverkkoa ei ole lähellä, lasten isän vanhemmat edesmenneet ja muut sukulaiset asuvat toisella mantereella.  No, näillä mennään, levätään sitten eläkeiässä... :P

Miksi ne lapset odottaa luksusreissuja? Jos rahatilanne on tiukka niin kai nyt olet sen kertonut lapsille että mitään kalliita reissuja ei ole luvassa vaan kiva kesä vietetään pienellä budjetilla?

Meidän lapsilla on kesän kohokohtana jo useamman vuoden ollut yön yli kestävä fillareilla (roskalavaryhmistä ilmaiseksi bongattu kaikki) tehty reissu lähikaupungin järven rantaan, jossa yövytään aikoinaan 25e maksaneessa teltassa, pelataan illalla korttia (kortit kirppislöytö 40c) ym. ja nautitaan ajasta yhdessä. Odotetaan lämmintä yötä niin pärjätään tavan peitoilla ym, paksu petari mun sängystä kulkee mun tarakalla nukkuma-alustaksi telttaan. Reissun muut kulut on n. 15 ja koostuu lähinnä syömisistä ja syödähän sitä pitäisi kotonakin. Just oli vanhemman lapsen kavereita kylässä kun puhuttiin tulevasta reissusta ja kaverit kaiholla haaveili että voi kun olisi kiva päästä itsekin, toinen kaveri oli jo risteilyllä käynyt ja oli kuulemma ollut ihan mälsää kun oli koko ajan ollut niin kiire...

Lapsille ei toki rahahuolia pidä surkutella mutta noin niinkuin muuten se pienituloisten elämä on ihan just niin karseaa kuin miten siihen asennoituu. Tokihan sitä haluaisi tarjota lapsilleen kuun ja tähdet taivaalta mutta ei siihen nyt vaan ole resursseja. Ei ne lapset siitä kärsi ettei pääse kaikkiin mahdollisiin maksullisiin huvituksiin. Ja aina sitä jotain kivaa keksii, ilman rahaakin :) ennen teltan löytöä alennuslaarista me "telttailtiin" parvekkeella ja lapset ootti niitäkin kertoja aina ihan innolla :)

Vierailija
15/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko maatilamatkailun täysihoitoon.

Vierailija
16/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin voi viedä lapset myös kesällä ja suosittelen. Isommat lapset osaavat olla myös päivällä yksin vaikka leikkipuistossa, kannattaa myös hyödyntää lapsen kaverit, joiden perheet ovat kesän kotona ja sopia että ovat vaikka vastavuoroisesti yön kylässä.

Vierailija
17/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jatkuvasti pitää olla huoltamassa, ja se vie lomasta rentouttavuuden tosi tehokkaasti. Itsekin surkuttelen lomassani sitä, kun ihan jatkuvasti pitää olla vääntämässä pöperöä pöytään, ja vähintäänkin miettimässä mitä syödään, tai kaupasta rahtaamassa ruokaostoksia. En jaksaisi tätä yhtään! Koulussa saivat sentään lounaan ja välipalan. Välillä käydään syömässä jossain valmiissa lounaspöydässä, mutta se on vain hetkellinen apu. Päivän viidestä ateriasta on silloin tehtävä vain neljä, jepujee!

Vierailija
18/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko maatilamatkailun täysihoitoon.

Lapset joutuu sielläkin itse hoitamaan! Pakettiin ei kuulu ilmainen lastenhoito 24/7. Moni luulee, että maatilamatkailutilalla lapset voi jättää isäntäväelle tai hoitajalle, mutta ovat väärässä. Leikit, pelit, retket jne. on yhteistä tekemistä, jossa vanhemmat on lapsistaan vastuussa.

Vierailija
19/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän pienten lasten kanssa on raskasta, siis kun puhutaan alle kouluikäisistä lapsista. Minullakin on, vaikka on mies ja sukulaisia, ystäviä jne.

Eromme on se, että minulle kesä on rennompaa aikaa, kun olen itse vielä kotona lasten kanssa, ja nyt kesällä saan nauttia ulkoilun helppoudesta, miehen lomasta ja vieläpä osa kavereista ja sukulaisista on lomalla, niin on kyläilypaikkoja.

Mutta helppoa ei pienten kanssa ole, ja on ihan ymmärrettävää kaivata esimerkiksi omaa aikaa. Ehkä AP sinun pitäisi pyytää neuvolan tmv. kautta apua tai alkaa itse luomaan omaa verkostoa? Sillä eihän tuon silti pitäisi niin mennä, että jokainen sekunti on "työtä". Kyllä lasten kanssa olosta pitää pystyä nauttimaan, ja se voi kohdallasi tarkoittaa sitä että alat ottamaan apua vastaan enemmän.

Tsemppiä silti, kyllä varmasti jo ensimmäisen kuukauden jälkeen totut kotona oloon sen verran, että toisella kuulla jo osaat nähdä ne kivat jutut lasten kanssa vietetyssä kesässä.

Vierailija
20/47 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, jatkuvasti pitää olla huoltamassa, ja se vie lomasta rentouttavuuden tosi tehokkaasti. Itsekin surkuttelen lomassani sitä, kun ihan jatkuvasti pitää olla vääntämässä pöperöä pöytään, ja vähintäänkin miettimässä mitä syödään, tai kaupasta rahtaamassa ruokaostoksia. En jaksaisi tätä yhtään! Koulussa saivat sentään lounaan ja välipalan. Välillä käydään syömässä jossain valmiissa lounaspöydässä, mutta se on vain hetkellinen apu. Päivän viidestä ateriasta on silloin tehtävä vain neljä, jepujee!

Kai koululaiset voivat jo itse tehdä aamu-, väli- ja iltapalan?