Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hengellisesti kypsät kristityt, mitä ajattelette tästä avioliitto-asiasta?

Vierailija
23.06.2019 |

Edellinen aloitus poistettiin. Muistuttaisin että täällä on uskonvapaus ja sillä perusteella ei voi olla syrjintää.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räsänen on oikeassa, koska kirkon sanomaa ei pitäisi muuttaa. 

Eli hän on väärässä, koska hän nimenomaan yrittää muuttaa kirkon sanomaa.

Vierailija
22/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ei Jumala ole antanut kuin 10 käskyä. Kaikki muu on raamatussa ihmisten höpinöitä ja luulottelua Jumalan aikeista sekä valtapelaamista.  Itseasiassa minä voisin nyt väittää että olen Jumala ja kerrankin vaivaudun vastailemaan tällä palstalla jonka nyt julistan kaiken tiedon ja moraalin lähteeksi jossa kokoontuu vain suuret mielet ja tietäjät ja koska tässä nyt lukee näin niin tämähän on totta ja Jumala on nyt puhunut minun kauttani. Huomatkaa, että myös pillkuvirheet ja lauserakenteen kömpelyydet on julistettu oikeaksi kieliopiksi ja täten tulee käyttää näin.

Ala oikeasti etsiä Jumalaa ja sitä mikä on totta. Niin minä tein, en hyväksynyt valmiita mielipiteitä ja Jeesus löytyi kun totuutta etsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin tämän kohun seurauksena, että kirkko alkaisi vihkiä homoja. Aikaisemmin en ollut kannastani ihan varma. Räsäsen loukkaava suhtautuminen (homous ja sen hyväksyminen on syntiä ja häpeäälistä) sai sen aikaan. Haluan loukata Räsästä ja kaltaisiaan 🤗

Vierailija
24/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan voisi mennä siihen kantaan mitä Päivi esittää. Täytyy myös muistaa hänen mielipiteensä aborteista ja naispappeudesta. En halua kirkon menevän asioissaan menneisyyteen vaan tavallaan muuttuvan nykymaailman mukaan ja uskon tämän olevan ainoa keino saada ihmiset pysymään kirkon piirissä. Haluaisin oikeasti aina katsoa sellaista ihmistä silmiin jonka mielestä homoudessa on jotain vikaa ja kertoa hänelle monia asioita. En aina pysty ymmärtämään sitä kuinka paljon jollekin voidaan aiheuttaa pahaa pelkän uskonnon varjolla. Uskonnon pitäisi olla sellainen mukava ja ihmisille voimaa antava asia, eikä mikään sellainen jota "väärin käyttämällä" aiheutetaan läheisellekin ihmisille paljon pahaa. Voisin oikeasti puhua tästä loputtomiin. Toivon, ettei kukaan enää kuole sen takia ettei sovikaan jonkun yhteisön muottiin ja muut näkevät oikeudekseen "tuhota" hänet. En koskaan unohda sitä mitä eräs nuori ihminen joutui käymään läpi. Hän ei vaan enää kestänyt. Uskonto voi olla hyvä asia jos sitä käytetään oikein, eikä olla toisia vastaan vaan mietitään miltä itsestä tuntuisi jos joutuisi kokemaan pahaa muilta. Uskonnosta ei ole hyötyä jos sitä käytetään johonkin pahaan ja tehdään sen avulla ikäviä tekoja. Siinä menee uskonnon tarkoitus hukkaan.

Vierailija
25/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia aatamilla ja eevalla on navat?

Vierailija
26/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin tämän kohun seurauksena, että kirkko alkaisi vihkiä homoja. Aikaisemmin en ollut kannastani ihan varma. Räsäsen loukkaava suhtautuminen (homous ja sen hyväksyminen on syntiä ja häpeäälistä) sai sen aikaan. Haluan loukata Räsästä ja kaltaisiaan 🤗

No en tiedä miten jaloa on tehdä jotain vain loukatakseen. Päivi ei toimi siitä motiivista.

Vierailija
27/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaa minulle, miksi kristityiltä voitaisiin viedä uskonvapaus? Jokainen voi uskoa ja elää miten haluaa, miksi kirkon pitäisi mukautua toisinajattelijoiden ajatuksiin?

Vierailija
28/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberaalit ovat mielestäni oikeassa siinä, että homoutta suuntautumisena tai homojen rakkaussuhteitakaan ei voi tuomita. Konservatiivit ovat mielestäni oikeassa siinä, että Raamattu kieltää konkreettisen (penetroivan) homoseksin. Intiimi kanssakäyminen on toki kunkin parin oma asia.

Katsoisin, ettei homoromanttisessa suhteessa elävä elä välttämättä synnissä, eikä homosuhteita voi kategorisesti kieltää kristillisestäkään näkökulmasta, mutta kristityn homon ei kuulu harjoittaa penetroivaa homoseksiä.

Eikä kristityn heteron kuulu harjoittaa esiaviollista seksiä eikä ottaa avioeroa.

Uskovaiset ovat niin tekopyhiä. Itse voin kyllä tehdä syntiä, mutta muut eivät.

Tarkkaan ottaen Raamattu ei missään kiellä avioeroa, vaan uudelleen avioitumisen (jos ex-puoliso ei ole ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä kenenkään kanssa).

Vierailija
29/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberaalit ovat mielestäni oikeassa siinä, että homoutta suuntautumisena tai homojen rakkaussuhteitakaan ei voi tuomita. Konservatiivit ovat mielestäni oikeassa siinä, että Raamattu kieltää konkreettisen (penetroivan) homoseksin. Intiimi kanssakäyminen on toki kunkin parin oma asia.

Katsoisin, ettei homoromanttisessa suhteessa elävä elä välttämättä synnissä, eikä homosuhteita voi kategorisesti kieltää kristillisestäkään näkökulmasta, mutta kristityn homon ei kuulu harjoittaa penetroivaa homoseksiä.

Eikä kristityn heteron kuulu harjoittaa esiaviollista seksiä eikä ottaa avioeroa.

Uskovaiset ovat niin tekopyhiä. Itse voin kyllä tehdä syntiä, mutta muut eivät.

Ei kuulukaan. Asian ydin on kuitenkin se että kaikki meistä on syntisiä mutta merkitys on katumuksessa ja parannuksen teossa. Asiaa voisi enemmänkin verrata siihen että kirkko alkaisi siunaamaan esiaviollisen seksin ja avioerot.

Vierailija
30/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaa minulle, miksi kristityiltä voitaisiin viedä uskonvapaus? Jokainen voi uskoa ja elää miten haluaa, miksi kirkon pitäisi mukautua toisinajattelijoiden ajatuksiin?

Vierailija
31/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi kirkolta karhunpalvelus toimia Jumalaa vastaan missä vaan asiassa? Jumalahan sen viimeisen sanan joka tapauksessa sanoo eikä ihmiset.

Vierailija
32/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kysymyshän on vaan siitä mikä on Jumalan tahto. Sitähän sitä kai pitäisi etsiä.

Vierailija
33/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olikos niin, että suurin osa papeista ja kirkon jäsenistä kannattaa mm. homojen vihkimistä? Eli toisinajattelijoiden kuten Räsäsen kaltaisten ajatteluun ei mukauduta. He saavat elää tietenkin kuten haluavat, mutta eivät voi vaatia, että muiden pitäisi elää kuten he haluavat.

Vierailija
34/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olikos niin, että suurin osa papeista ja kirkon jäsenistä kannattaa mm. homojen vihkimistä? Eli toisinajattelijoiden kuten Räsäsen kaltaisten ajatteluun ei mukauduta. He saavat elää tietenkin kuten haluavat, mutta eivät voi vaatia, että muiden pitäisi elää kuten he haluavat.

Raamatun sana ei ole toisinajattelua kristityssä kirkossa.

Vierailija
35/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö on kaikkein tärkeintä, että kirkko mukautuu koko ajan uusiin asioihin, jotta ihmiset pysyisi kirkossa. Eihän muutkaan uskonnot niin tee, esim islam. Joko hyväksyt tai hylkäät

Vierailija
36/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas ja maa katoavat mutta Jumalan sana pysyy iäti.

Vierailija
37/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kypsynyt kristitty, että putosin puusta ja muutuin uskonnottomaksi. Minut kasvatettiin äärikristillisessä yhteisössä (ev.lut. kirkon sisällä). Kirkon ja uskovaisten kannalla ei ole minulle muuten merkitystä, mutta niin kauan kun kirkkoa ei eroteta valtiosta ts. kirkolla on oikeus tehdä juridisia sopimuksia kuten avioliitto, kantaa veroa, sille maksetaan yhteisöveroa jne. tulen taistelemaan ihmisten tasa-arvoisten oikeuksien puolesta. Sitten kun kirkko on valtiosta erillään oleva klubi, toimikoon niin syrjivästi kuin kykenee.

Onhan se ihan järjetöntä, että modernin sivistysvaltion sisällä on organisaatio (kirkko), joka perustelee esim. yksilön perustuslaillisen oikeuden rikkomista tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti oppimattomien paimentolaisten muinaisilla tarinoilla.

Vierailija
38/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin kypsynyt kristitty, että putosin puusta ja muutuin uskonnottomaksi. Minut kasvatettiin äärikristillisessä yhteisössä (ev.lut. kirkon sisällä). Kirkon ja uskovaisten kannalla ei ole minulle muuten merkitystä, mutta niin kauan kun kirkkoa ei eroteta valtiosta ts. kirkolla on oikeus tehdä juridisia sopimuksia kuten avioliitto, kantaa veroa, sille maksetaan yhteisöveroa jne. tulen taistelemaan ihmisten tasa-arvoisten oikeuksien puolesta. Sitten kun kirkko on valtiosta erillään oleva klubi, toimikoon niin syrjivästi kuin kykenee.

Onhan se ihan järjetöntä, että modernin sivistysvaltion sisällä on organisaatio (kirkko), joka perustelee esim. yksilön perustuslaillisen oikeuden rikkomista tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti oppimattomien paimentolaisten muinaisilla tarinoilla.

Mitä sitten tapahtui? Kohteliko joku sinua huonosti?

Vierailija
39/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityn kirkon pitäisi pysähtyä miettimään miten arvokas ja hyvä sanoma niillä (Raamatussa) on.

Tää särkynyt maailma toitottaa miten, irtosuhteet, eroaminen, abortti, sukupuolen vaihtaminen.. ym. On OK, vaikka nuo asiat rikkoo ihmisen sielua/sydäntä. Kirkon tulisi pitää kiinni kannastaan, ettei näitä asioita tule hyväksyä tai pitää vähäpätöisinä.. Silloin yhteiskunnan painostuksesta (esim. aborttiin, seksikokeiluihin, sukupuolenvaihdokseen) ahdistuva voisi löytää lohtua ja turvaa Jeesuksesta ja häneen uskovasta kirkosta.

Vierailija
40/49 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin huomannut ettei maailman paineen mukaan eläminen ole tuottanut minulle hyvää.