LKV-koe?
Onko kukaan tehnyt LKV-koetta? Oliko kuinka vaikea verrattuna esim. YO-kokeisiin? Pääsitkö läpi ja millä pisteillä? Oletko muuten pärjännyt hyvin koulussa/akateemisesti? Oliko kokemusta alalta?
Ajattelin tehdä kokeen harrastusmielessä. Ala kiinnostaa etäisesti, mutta en sinne päätoimiseksi lähtisi. Kiinnostaisi myös nähdä olisiko rahkeita oikeustieteelliseen (olen nyt lukiossa). Olen yleensä todella nopea oppimaan ja muistan lukemani asiat hyvin. Koulun ka. on vaihdellut 10 ja 9,5 välillä.
Asiallisia vastauksia kiitos!
Kommentit (6)
En ole vielä koskaan tavannut fiksua kiinteistövälittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Kokeen pitkän aikavälin hyväksymisprosentti on alle 40%.
Lähde? - Toisaalta uo on helppoa uskoa jo siksi, että kiinteistövälitäjän työ näyttäytyy toimena jossa on verraten pienellä koulutuksella ja perehdytämisella mahdollisuus saavuttaa varsin hyvä tilipussi, jolloin kokeeseen osallistujiakin on varmasti hyvin eri tausaisia.
Vierailija kirjoitti:
40% on sinänsä aika pieni hyväksymisprosentti. Toisaalta en tiedä millainen kokeentekijöiden pooli on.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä koskaan tavannut fiksua kiinteistövälittäjää.
Ei koe sitä taida siä mitattakaan. - Ise voisin otaksua, etä kokeen läpäsiy ei ilmeisesi edellytä myöskään lukutaitoa; tai ainakaan lueun ymmärtämistä. Tämä on käynyt ilmi mm. silloin kun on itse myynyt kohdetta ja myyntiilmoituksessa kertonut selkeästi ja ymmärretäväsi "kiitos ei välitäjille" niin on saanu vastata useampaankin "välittäjän" soittoon ja tiedusteluun. Osa on ollut ihan asiallisia mutta osa sellaisia, että oma velvollisuuteni on ollut kaikkein ala-arvoisimmat saattaa aluehallintoviranomaisen tietoon.