Miten erottaa lyhytaikaisen seuran hakijasta / salavaratusta mies, joka etsii oikeasti kunnollista parisuhdetta?
Toisessa ketjussa joku oli kirjoittanut seuranhausta erittäin hyvän kuvauksen, jonka lainaan tähän (kiitos sinulle kirjoittaja - oli pakko poimia tekstisi, koska se oli niin osuva):
"Parhaimmillaan varmasti tutustut mielenkiintoiseen ihmiseen ja löydät hyvän kumppanin.
Huonoimmillaan taas deittailet vuosia, käyt treffeillä, chattailet miesten kanssa, saat matkan varrella hyviä ja huonoja kokemuksia, huomaat, että osa seuranhakijoista varattuja/seksiseuraa etsiviä/eronneita/ongelmaisia. Aikasi sitten tosiaan kuluu sellaiseen, että illat pitkät juttelet jonkun seksinnälkäisen miehen kanssa, joka omien sanojensa mukaan haluaa "tutustua", ennen pitkää taas huomaat että tämä oli yksi säätö taas ja sitten seuraava taas jonosta kehiin."
Tässä tiivistyy oma kokemukseni 35+ -seuranhausta isossa kaupungissa. Tutustujia ja yrittäjiä riittää, viestittelijöitä ja vaikka mitä treffailijoita, mutta jokaisen, siis jokaisen takaa paljastuu mies, joka on joko salaa varattu tai muuten pahasti ongelmainen tai joka lopulta myöntää ihan suoraan että etsii vain seksiseuraa, koska toisin kuin sanoo niin ei olekaan lapseton vaan pienten lasten eroisä joka ei ehdi nyt parisuhdetta tms.
Miten erottaa näistä mies, joka etsii oikeaa ja kunnollista parisuhdetta? Ei mitään pika-avioliittoja tms vaan rehellistä aitoa yhdessä oloa.
Kommentit (24)
35+ miehissä taitaa olla vain tuollaisia. Hyvät miehet on menneet parisuhteeseen parikymppisenä eivätkä ole sössineet liittojaan, joten ovat yhä varattuja eivätkä (koska hyviä miehiä ole) hae varattuna seuraa.
Itse ilmoitan heti Tinderin chatissa, että etsin vain seksiseuraa. Näin karsin pois naiset, jotka etsivät muuta. Harmillista, kun muut eivät ole näin rehellisiä.
Olen tullut siihen tulokseen, että jos mies on minun ikäluokassani vapaa, hänessä on jotain erittäin pahasti vialla. Eli todellakin on syy siihen miksi on vapaa. :(
Aika näyttää, millaiseksi suhde kehittyy. Jos joku sanoo, ettei halua vakavaa parisuhdetta, sitä kannattaa uskoa.
Ei välttämättä erota mistään.
Syy on se, että eronnut, järkevä nainenkin etsii perusperttiä eli miestä, jolla oma elämä, talous kunnossa, mukava, kivannäköinen ja synkkaa. Nämä vedättäjätkin voivat olla tuollaisia ihan "tavallisia".
Sanoisin, että todennäköisyys vedättäjiin kasvaa, jos kolmikymppisellä naisella on kovemmat kriteerit eli pitää olla komea, hauska, menestynyt. Silloin saa vielä todennäköisemmin näitä "liian hyvä ollakseen totta" -tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen, että jos mies on minun ikäluokassani vapaa, hänessä on jotain erittäin pahasti vialla. Eli todellakin on syy siihen miksi on vapaa. :(
Päteekö sama naisiin?
Jos ei 30-vuotiaana ole kunnon kumppania, niin juna meni jo. Niin naisilla kuin miehilläkin. Sen jälkeen tarjolla ovat ongelmatapaukset tai nämä puolta maailma pumpanneet + eronneet. Itse olen tällainen eronnut, enkä edes enää halua perinteistä parisuhdetta vaan etsin Tinderistä seksiä. Ja siiheen Tinder on tosi hyvä :-)
Tässä se ongelma onkin. Tuontyyppiset miehet eivät ole rehellisiä eivätk ymmärrä naisia. Nämä miehet eivät ymmärrä että eletään taso-arvon aikaa, eli jos hän rehellisesti kertoisi etsivänsä seksiseuraa, hän saa sitä naiselta, joka ei myöskään etsi muuta. Miehet kuvittelevat että heidän ainoa mahdollisuutensa on huijata naisia valehtelemalla etsivänsä suhdetta, vaikka tilanne johtaa auttamatta ikäviin yhteenottoihin.
Taustalla voi olla myös miesten vanhakantaiset käsitykset naisista: seksiseuraa etsivä on "huono" nainen, suhdetta etsivä on "hyvä". Siispä mies näkee parhaaksi huijata sitä "hyvää" naista. Naisen elämällä ja tunteilla ei ole mitään arvoa, tärkeintä on että mies saa mitä sillä hetkellä haluaa.
Melkoista selkärangan ja moraalin puutetta noin käyttäytyviltä miehiltä.
Suhdetta etsivälle naiselle jää siis pakosti ainoastaan vanhanaikainen siveän naisen rooli, eli ei harrasteta seksiä miehen kanssa ennen kuin vähintään kihlat on solmittu. Saadakseen selville miehen aikomukset ei siis auta kysyä mieheltä, koska he saattavat valehdella. Naisen pitää siis tarkkailla miten mies käyttäytyy ja pitää samalla miestä käsivarren mitan päässä. Kun ei voi luottaa miehen rehellisyyteen, vaatisi tilanne sitäkin että nainen vakoilee miestä ja salapoliisina tutkii mikä hänen sanomansa on totta, mikä ei. Onko vaimoa, lapsia, jne...
Fiksuimmat ja rehellisimmät naiset eivät suostu tuollaiseen touhuun ollenkaan ja jättäytyvät kokonaan parisuhdemarkkinoilta pois, jos tarjonta on vain tuota.
Viettämälllä paljon aikaa miehen kotona.
Tuskin hön kenenkään kanssa vakavasti on jos asuu yksin ja ei koko ajan viestittele.
Ylipäänsä että suostuu vain leluksi alkuun antaa miehelle viestin että vapaitahan tässä ollaan..
Vierailija kirjoitti:
Itse ilmoitan heti Tinderin chatissa, että etsin vain seksiseuraa. Näin karsin pois naiset, jotka etsivät muuta. Harmillista, kun muut eivät ole näin rehellisiä.
No tuo on kunnioitettavaa ja suurta viisautta. Niin kuin varmaan olet huomannut, kyllä naisetkin hakee pelkkää seksiä. Reilu peli!
Miten ilmaiset ton asian??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päteekö sama naisiin?
En osaa sanoa. Olen itse naimisissa. Tuskin.
Siis olen tutustunut kahteen niin mukavaan, kivaan mieheen. Molemmat ovat alkoholisteja. Toinen myöntää sen itsekin, toisella ei ole ongelmaa eikä juo paljoa, torstaina esim. 40 tölkkiä kaljaa.
Mielenterveysongelmaisia, persoonallisuushäiriöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei 30-vuotiaana ole kunnon kumppania, niin juna meni jo. Niin naisilla kuin miehilläkin. Sen jälkeen tarjolla ovat ongelmatapaukset tai nämä puolta maailma pumpanneet + eronneet. Itse olen tällainen eronnut, enkä edes enää halua perinteistä parisuhdetta vaan etsin Tinderistä seksiä. Ja siiheen Tinder on tosi hyvä :-)
Tarjolla vain ongelmatapauksia?
En itse ole kolmikymppisenä miehenä deittaillut yhdenkään yli 30-vuotiaan kanssa. Ikähaarukka on ollut 20-27, ja kaikki tapaamani naiset (Tinderistä) ovat olleet todella mukavia, aitoja ja mielenkiintoisia silloinkin, kun mitään romanttista kipinää ei ole ollut.
En toki ole etsinytkään mitään äidillistä vaimomatskua, mutta sanoisin, että Tinder on erittäin hyvä keino tavata ihmisiä, joihin ei olisi muuten arjessa törmännyt. Mitä sitten tapahtuu, on ihan osallisten omista aikeista ja kemioista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se ongelma onkin. Tuontyyppiset miehet eivät ole rehellisiä eivätk ymmärrä naisia. Nämä miehet eivät ymmärrä että eletään taso-arvon aikaa, eli jos hän rehellisesti kertoisi etsivänsä seksiseuraa, hän saa sitä naiselta, joka ei myöskään etsi muuta. Miehet kuvittelevat että heidän ainoa mahdollisuutensa on huijata naisia valehtelemalla etsivänsä suhdetta, vaikka tilanne johtaa auttamatta ikäviin yhteenottoihin.
Taustalla voi olla myös miesten vanhakantaiset käsitykset naisista: seksiseuraa etsivä on "huono" nainen, suhdetta etsivä on "hyvä". Siispä mies näkee parhaaksi huijata sitä "hyvää" naista. Naisen elämällä ja tunteilla ei ole mitään arvoa, tärkeintä on että mies saa mitä sillä hetkellä haluaa.
Melkoista selkärangan ja moraalin puutetta noin käyttäytyviltä miehiltä.
Suhdetta etsivälle naiselle jää siis pakosti ainoastaan vanhanaikainen siveän naisen rooli, eli ei harrasteta seksiä miehen kanssa ennen kuin vähintään kihlat on solmittu. Saadakseen selville miehen aikomukset ei siis auta kysyä mieheltä, koska he saattavat valehdella. Naisen pitää siis tarkkailla miten mies käyttäytyy ja pitää samalla miestä käsivarren mitan päässä. Kun ei voi luottaa miehen rehellisyyteen, vaatisi tilanne sitäkin että nainen vakoilee miestä ja salapoliisina tutkii mikä hänen sanomansa on totta, mikä ei. Onko vaimoa, lapsia, jne...
Fiksuimmat ja rehellisimmät naiset eivät suostu tuollaiseen touhuun ollenkaan ja jättäytyvät kokonaan parisuhdemarkkinoilta pois, jos tarjonta on vain tuota.
Tämä on todella harmillista. Etenkin PK-seudulla pelkkää seksiseuraa etsiviä naisia on niin paljon, ettei ole mitään tarvetta huijata naisia. Tinder on pullollaan ei-vakavaa suhdetta etsivää naista, että vain seksiä etsivä löytää kyllä näistä laadukkaan. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on kunnioitettavaa ja suurta viisautta. Niin kuin varmaan olet huomannut, kyllä naisetkin hakee pelkkää seksiä. Reilu peli!
Kysyn, millaista suhdetta etsit? Sitten kerron, etten etsi vaimoa, en haaveille yhteenmuutosta vaan etsin kevyttä seuraa.
Usein kyllä naiset ehtivät kysymään tämän ensin. Arvioisin, että melkein kolmasosaa eronneista kiinnostaa tällainen kevytsuhde. Itse olen löytänyt helpoiten panosuhdekumppanin eronneista naisista, jolla 1-2 pientä lasta.
Vierailija kirjoitti:
35+ miehissä taitaa olla vain tuollaisia. Hyvät miehet on menneet parisuhteeseen parikymppisenä eivätkä ole sössineet liittojaan, joten ovat yhä varattuja eivätkä (koska hyviä miehiä ole) hae varattuna seuraa.
No toi on vähän liian yleistävä. Mun tuttavapiirissä on hyviä miehiä sekä naisia, joille on syystä tai toisesta tullut ero, ei se aina ole vain sitä että "on itse yksin sössinyt liittonsa".
Ihmisillä on eri persoonat ja toiveet siitä minkälaista on hyvä elämä. Ei kaikkia rehellisiä ja aitoa suhdetta etsivät edes halua mennä naimisiin ja elää yhdessä, varsinkaan kun puhutaan 35+ ikäisistä.
Sun maailmankuva on todella ahdas ja tuomitseva.
Vierailija kirjoitti:
Aika näyttää, millaiseksi suhde kehittyy. Jos joku sanoo, ettei halua vakavaa parisuhdetta, sitä kannattaa uskoa.
Miksi kannattaa uskoa? Juurihan tässä on kerrottu että monet valehtelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn, millaista suhdetta etsit? Sitten kerron, etten etsi vaimoa, en haaveille yhteenmuutosta vaan etsin kevyttä seuraa.
Usein kyllä naiset ehtivät kysymään tämän ensin. Arvioisin, että melkein kolmasosaa eronneista kiinnostaa tällainen kevytsuhde. Itse olen löytänyt helpoiten panosuhdekumppanin eronneista naisista, jolla 1-2 pientä lasta.
Aa, tarkoitin, miten ilmaiset sen profiilissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjolla vain ongelmatapauksia?
En itse ole kolmikymppisenä miehenä deittaillut yhdenkään yli 30-vuotiaan kanssa. Ikähaarukka on ollut 20-27, ja kaikki tapaamani naiset (Tinderistä) ovat olleet todella mukavia, aitoja ja mielenkiintoisia silloinkin, kun mitään romanttista kipinää ei ole ollut.
En toki ole etsinytkään mitään äidillistä vaimomatskua, mutta sanoisin, että Tinder on erittäin hyvä keino tavata ihmisiä, joihin ei olisi muuten arjessa törmännyt. Mitä sitten tapahtuu, on ihan osallisten omista aikeista ja kemioista kiinni.
Älä turhaan yritä kirjoittaa Tinderistä mitään myönteistä, koska virallisen palstatotuuden mukaan se on vain "panosovellus". Jos kerrot, että siellä on selväpäisiä ihmisiä etsimässä ihan normaalia suhdetta, saat pelkkiä miinuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, tarkoitin, miten ilmaiset sen profiilissasi?
Profiilissa sitä ei voi ilmaista suoraan, se vähentää matchien määrää ja siten vaihtoehtoja. Profiilissani kerroin vain esim ”etsiväni uutta ihmistä” enkä kirjoita mitään, mikä viittaisi vakavaan suhteeseen. Jos matchi tulee, kerron asian tarkasti chatissa ennen ensimmäistä F2F-treffiä.
En ole vielä rehellistä miestä nähnyt.