Yksinäisyys lomalla, mitä tehdä?
Lapset on paljon exällä ja exän sukulaisilla kesällä (heillä mökki). Itse olen kaupungissa. Viime kesänä lähinnä luin kirjoja. Pari päivää se menee mutta sitten alan tulla mökkihöperöksi.
Minulla on jonkin verran ystäviä mutta harva heistä on kaupungissa. Sukulaisia ei juurikaan enää ole elossa.
Miten te muut ratkaisette tämän? Pitäisikö mennä jollekin kurssille? Tarvitaanko kesällä vapaaehtoistyöntekijöitä jossain?
Kommentit (13)
Matkustele. Aloita uusi harrastus. Keskity omaan hyvinvointiin, aloita vaikka kuntokuuri ja muista myös nukkua hyvin.
Käyn kerran päivässä jossain missä on paljon ihmisiä., kaupoissa, tapahtumissa. Julkisissa kulkuvälineissä, huvipuistoissa. Ja jos aloittaa jonkun projektin niin se auttaa, suunnittelu ja toteutus vie ajatuksia mukavampaan suuntaa.
Liityin itse juuri facebookin "uusia ystäviä" -tyyppiseen ryhmään. Niitä on kai facebookissa useampia, ja alueellisia (en nyt mainitse tuota kyseistä, kun en tiedä, missä päin Suomea olet). Siellä ainakin ihmiset etsii seuraa kahville ja tekemiseen.
Myös uskoisin, että jos sulla on kiinnostuksenkohteita, on erilaisia harrasteryhmiä ja näissä (aiheesta ja paikallisuudesta riippuen) saattaa olla myös jotain miittityyppistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustele. Aloita uusi harrastus. Keskity omaan hyvinvointiin, aloita vaikka kuntokuuri ja muista myös nukkua hyvin.
Nämä on tosi hyviä, mutta tarvitsen sellaisia harrastuksia, joissa voi/ täytyy keskustella ihmisten kanssa! Esim. joku vieraan kielen keskusteluryhmä tai lukupiiri olisi hyvä mutta onko sellaisia heinäkuussa?
Olen itse mukana yhden seuran vapaaehtoistyössä, jolla on toimintaa kesälläkin. Että kyllä sellaistakin voi olla.
Välillä tuntuu, että kaikilla ihmisillä on kauhean iso porukka ympärillään.
Itsellä harvoja sukulaisia ja muutama ystävä, joiden kanssa näkee todella harvakseltaan.
Aikuisiällä on tosiaan vaikea saada lisää ihmissuhteita, ainakin oman kokemuksen mukaan.
Voisitko käydä niiden kauempana asuvien ystävien luona? Tekisit siitä itsellesi kivan päiväreissun, kävisit samalla vaikka ostoksilla tai esim. museossa, näyttelyissä tms., ja toki se kauempana asuva ystävä mukaan, jos mahdollista.
Vapaaehtoistoimintaan on varmasti myös aina tarvetta, esim. SPR:llä on paljon mahdollisuuksia, myös ystävätoiminnassa tietääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Haaveiletko parisuhteesta?
Ehkä sellainen toisi elämään sisältöä 🙂
Parhaimmillaan varmasti tutustut mielenkiintoiseen ihmiseen ja löydät hyvän kumppanin.
Huonoimmillaan taas deittailet vuosia, käyt treffeillä, chattailet miesten kanssa, saat matkan varrella hyviä ja huonoja kokemuksia, huomaat, että osa seuranhakijoista varattuja/seksiseuraa etsiviä/eronneita/ongelmaisia. Aikasi sitten tosiaan kuluu sellaiseen, että illat pitkät juttelet jonkun seksinnälkäisen miehen kanssa, joka omien sanojensa mukaan haluaa "tutustua", ennen pitkää taas huomaat että tämä oli yksi säätö taas ja sitten seuraava taas jonosta kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaveiletko parisuhteesta?
Ehkä sellainen toisi elämään sisältöä 🙂Parhaimmillaan varmasti tutustut mielenkiintoiseen ihmiseen ja löydät hyvän kumppanin.
Huonoimmillaan taas deittailet vuosia, käyt treffeillä, chattailet miesten kanssa, saat matkan varrella hyviä ja huonoja kokemuksia, huomaat, että osa seuranhakijoista varattuja/seksiseuraa etsiviä/eronneita/ongelmaisia. Aikasi sitten tosiaan kuluu sellaiseen, että illat pitkät juttelet jonkun seksinnälkäisen miehen kanssa, joka omien sanojensa mukaan haluaa "tutustua", ennen pitkää taas huomaat että tämä oli yksi säätö taas ja sitten seuraava taas jonosta kehiin.
Tää on kyllä varmaan totta.
Itse deittipalstalla ollessa huomannut, että suurin osa on vaan seksin perässä juoksijoita ja naimisissa olevia.
Lähetetään joka naiselle sama ”uniikki” viesti ja kuvitellaan ettei nainen tajua sitä.
Sitte heillä niin monta verkkoa vesillä, että viestit on muutaman sanan mittaisia ja vastaaminen kestää tuntikausia.
Lottovoitto jos netistä miehen löytää.
Lähden koiran kaa tuonne ylemmäksi lappiin, yritän kultaa etsiä/huuhtoa ja tammukoita onkia, hiljaisuutta, luontoa ja rauhaa :) Ei p"skempi loma :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Mindfullness kurssi tai-leiri. SPR: n vapaaehtoistyö, Suomen mielenterveysseuran vapaaehtoistyö, tukihenkilöksi lapselle tai nuorelle esim. Pelastakaa lapset ry n kautta. Kielikurssille.
Kirjoitin pitkän pätkän ja se hävis 😶
Täällä vähän sama ongelma. Lapset ovat isällään, joskin vähän mutta aina sama juttu, kun ovat siellä.. mitä sitä tekis?
Ystäviä muutamia, joiden kanssa erilainen elämäntilanne ja ovat aina menossa muiden kanssa.
Välillä on todellakin yksinäinen olo, kun on vapaat aina vaan yksin kotona, eikä tule lähdettyä yksin esim. illanviettoon.
Joten en osaa auttaa, koska saman ongelman kanssa painin 🤷🏼♀️