miksi olet palstalla juhannuksena?
Eikö ole mökkiä minne mennä nauttimaan tai onko nuoriso vallannut sen käyttöönsä? Eikö tullut kutsua kavereilta? Välit pilalla kaikkiin? Mies alkanut kännäämään ja sinua ei kiinnosta seurata?
Kommentit (27)
Kroonisesti sairaana kotona kuten jo puoli vuotta sisällä koko ajan. Yritän olla ajattelematta, että tää on mun viimeinen juhannus.
Käytiin koko porukalla juhannustorilla jo.
Nyt kotona, mies nukkuu päikkäreitä ja lapsi pelaa koneella.
Illemmalla lähdetään luultavasti veljeni perheen luo maalle, grillataan, uidaan ja saunotaan. Yöllä ajellaan takas kotiin.
Ei me mihinkään mökille päästä, eläimiä piha täynnä kuka ne sit hoitaisi…
Pyykkikone ja astianpesukone päällä, äijä ulkohommissa ja lapset linnoittautunut huoneeseen.
No nyt on juhannusaatto, ei vielä juhannus. ;) Palstalla olen nyt sen takia, että pidän taukoa siivouksesta. Vieraita tulee ehkä tänään, ehkä huomenna, ehkä ei ollenkaan. Mies on töissä ja minä kissan kanssa kotona. Mihinkään ei ole hinkua lähteä, kotona on hyvä olla. :)
Tavallinen perjantai. Odotan et nuorimmainen herää, niin päästään eväsretkelle meren rantaan.
Kävin just kaupassa ostamassa juhannusruokia ja söin valmissalaatin. Odottelen kotona astianpesukoneen sammumista ja lähden sitten kolmenkymmenen kilometrin päähän mökillemme. Täällä maakuntakaupungeissa kun mökkeilykin on niin lähellä että voi käydä ihan iltasaunassa ja -uinnilla mökillä ja tulla sitten yöksi vaikka kotiin. En pidä kiirettä mökille lähtemiseen kun olen yksinasuva. Lapset ovat isällään ja tulevat vasta juhannuspäivänä minulle joten saunon yksin mökillä jollei miesystäväni yllätä ja tule käymään työvuoronsa päätteeksi. Monta joulua ja juhannusta olen kyllä viettänyt ihan yksinkin ja tällaisella palstalla keskustelu ja muutenkin netissä lukeminen ihan kivaa vapaa-ajan puuhaa. Mullakaan ei ole sellaisia ystäviä, joiden kanssa viettäisi juhlapyhiä. Kaikilla on omat perheet tai miesystävät. Mun miesystävälläni on lapsia ja muutenkin suhteemme vähän epävarmalla pohjalla.
No miksi en kävisi tällä palstalla jos kotona olen ?! Ja mikä ihme se nyt on jos Jussia kotona viettää. En ole tippaakaan mökki ihmisiä, viihdyn todella hyvin omassa kotona kaikessa rauhassa. Tein jo pitkän pyörälenkin ja pulahdin järvessä. Kohta herkuttelen mansikoilla ja kattelen kotimaisen elokuvan. Myöhemmin saunon , sitten laittaudun ja lähden lavatansseihin :) Juhannuksena on aivan ihanaa olla lavatansseissa, se minun ihana traditio Jussina.