Johtuuko suuri osa parisuhteen ongelmista siitä että naiset ovat liian kilttejä/kohteliaita?
Olen oppinut kokemuksen kautta että miehille on laitettava selkeät rajat, he tulevat muuten hulluiksi. Miksi sanoa että miehen tekemät sikamaisuudet " eivät haittaa", hymyillä ja niiailla? Kyllä ne haittaavat!
Samalla voisi sanoa että "en pidä tippaakaan tuosta mitä teit mutta olen niin tämän ihastukseni huumassa ja panettaa liikaa että jaksaisin kiinnittää huomiota". Sitten kun jatkuvan kuherruksen tarve vähenee, viat ovat yhä tallella. Helpommalla pääsisi kun tekisi heti alussa selväksi mikä käy ja mikä ei käy. Voit muuttua "herttaiseksi" sitten myöhemmin jos muistat.
Kommentit (63)
Huokaus. - Taas ymmärrän miksi olen sinkku ja miksi koen niin usein viihtyväni ja nauttivani sinkkuna olosta. En minä (sinkkumiehenä) kaipaa sitä, että saisin olla parisuhteessa pomona ja näytää ja osoittaa tietä, asioiden tärkeysjärjesysä ai tavaroiden paikkaa. En liioin kaipaa itselle johtajaa, joka kertoisi mitä minun pitäisi olla ja kulkisi edelläni kertoen minulle paikkani. Mutta olisihan se kiva löytää ja kohdata Hän jonka kanssa saattaisin yhdessä kulkea samaan suuntaan, suunnilleen samaan tahtiin ja toisnaan pysähyä nauttimaan ain ohi kiitäväsä hetkestä.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. - Taas ymmärrän miksi olen sinkku ja miksi koen niin usein viihtyväni ja nauttivani sinkkuna olosta. En minä (sinkkumiehenä) kaipaa sitä, että saisin olla parisuhteessa pomona ja näytää ja osoittaa tietä, asioiden tärkeysjärjesysä ai tavaroiden paikkaa. En liioin kaipaa itselle johtajaa, joka kertoisi mitä minun pitäisi olla ja kulkisi edelläni kertoen minulle paikkani. Mutta olisihan se kiva löytää ja kohdata Hän jonka kanssa saattaisin yhdessä kulkea samaan suuntaan, suunnilleen samaan tahtiin ja toisnaan pysähyä nauttimaan ain ohi kiitäväsä hetkestä.
Miestenvihaaja toivoo lämpimästi, että sinulle se oikea löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että johtuu, etenkin 30+ ihmisillä. Nuoret naiset ovat ehkä vähän itsekkäämpiä hyvälllä tavalla.
Assertiivisia naisia, jotka eivät suostu olemaan "the bigger person", ihmetellään ja paheksutaan vieläkin. Muistan yhden hyvän kommentin vastaavasta keskustelusta: miesten hallitsema yhteiskunta elää naisten anteeksiantavuudesta. Siksi naista, joka ei suostu antamaan anteeksi huonoa kohtelua, paheksutaan, kauhistellaan ja leimataan.
Nyky-yhteiskunnan naisviha on jo sillä tasolla että miehet tulevat pian huomaamaan, mitä tapahtuu kun naiset lakkaavat painamasta asioita villaisella. Kaikki, koko hemmetin p***a jota yhteiskunnaksi kutsutaan, on naisten varassa. En tahtoisi olla tulevaisuuden mies, te olette PULASSA.
Huutikset miesvihaajan voimiksille.
Naiset eivät ole koskaan saaneet mitään aikaan. Mitään.
Puhu vaan äitisi puolesta kun sinut teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihalanka juhannuksen kunniaksi. Hankkikaa miesvihaajat se elämä.
Se loppuu se päivä kun miehet ottaa päänsä perseestä ja korjaa itsensä. Naiset on uskomattoman joustavia ja anteeksi antavia.
Kukaan ei pyytänyt suoranaisesti katkeroituneiden yleistämistekstien kirjoittamisen lopettamista. Huomautettiin vain, että parempaakin tekemistä voisi keksiä.
Edelleenkään, kukaan ei pakota hengaamaan misogyynien kanssa, puhumattakaan siitä, että ryhtyisi parisuhteeseen sellaisen kanssa. Ja jos näin pääsee käymään, ovesta voi aina lähteä. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestenvihaaja toivoo lämpimästi, että sinulle se oikea löytyy :)
Kiitän kauniisti ja toivotan iloista Juhannusa. - Toivon myös, että pääset vihastasi eroon, koska viha ja sen myötä katkeruus ketään tai mitään kohtaan tuo tullessaan mitään hyvää ja rakentavaa.
Kukaan ei vihaa miehiä ei edes miestenvihaajat. Miestenvihaajat vihaa niitä miehiä jotka vihaa naisia siksi että nainen on syntynyt naiseksi ja käyttää sitä syynä kohdella naista kuin tämä ei olisi ihminen.
Eiköhän ne johdu monesta asiasta. Yksi yleinen ongelma on se ettei nainen saa tarvitsemaansa huomiota mieheltään.
Mun äiti kiukutteli aina isälle kun ei saanut huomiota. Monet muutkin tuntemani naiset tekevät tätä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne johdu monesta asiasta. Yksi yleinen ongelma on se ettei nainen saa tarvitsemaansa huomiota mieheltään.
Mun äiti kiukutteli aina isälle kun ei saanut huomiota. Monet muutkin tuntemani naiset tekevät tätä.
Tuo on totta. Itse ratkaisin lopulta asian niin että vetäydyin ja lopetin puhumisenkin. Jossain vaiheessa mies alkoi valittaa että ei saa huomiota. Halusi hierontaa ja kasvohoitoja. Minä sitten hieman ihmettelin ja mielessäni totesin että minä opin jo elämään ilman sinua. Kun ei edes päin katsota ja kun koitan nätiksi laittaa niin sanotaan että kukaan ei katso sinua etkä näytä millekään, niin lopetin yrittämisen. Alussa koitin puhua mutta kun sanottiin että minun mielipiteet ei kiinnosta eikä kukaan minua kuuntele eikä minun juttujani niin annoin olla. Mies ei häiden jälkeen edes muistanut nimeäni kun hänen piti minut tutuilleen esitellä. Kerran selitti sukulaisilleen meidän olleen yhdessä paikassa ja sanoin sitten hiljaa että minä en ollut mukana, kun ei ollut muistanut minua ottaa mukaan eikä edes pyytää. Me naiset ollaan hirveitä kun halutaan huomiota ihan liikaa.
Vastakkainasettelu on alkanut näkyä käytännössäkin. Naiset vs. Miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vastakkainasettelu on alkanut näkyä käytännössäkin. Naiset vs. Miehet.
Tarkoitat varmaan nykyajan naiset vs. miehet jotka on jämähtäneet 1950-luvulle.
Miehet tulee vain uhriutumaan sen sijaan että osaisivat ottaa asiaan mitään kantaa. Niin tyypillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että johtuu, etenkin 30+ ihmisillä. Nuoret naiset ovat ehkä vähän itsekkäämpiä hyvälllä tavalla.
Assertiivisia naisia, jotka eivät suostu olemaan "the bigger person", ihmetellään ja paheksutaan vieläkin. Muistan yhden hyvän kommentin vastaavasta keskustelusta: miesten hallitsema yhteiskunta elää naisten anteeksiantavuudesta. Siksi naista, joka ei suostu antamaan anteeksi huonoa kohtelua, paheksutaan, kauhistellaan ja leimataan.
Nyky-yhteiskunnan naisviha on jo sillä tasolla että miehet tulevat pian huomaamaan, mitä tapahtuu kun naiset lakkaavat painamasta asioita villaisella. Kaikki, koko hemmetin p***a jota yhteiskunnaksi kutsutaan, on naisten varassa. En tahtoisi olla tulevaisuuden mies, te olette PULASSA.
:D
Ja sillä hetkellä kun palataan "luonnolliseen järjestykseen" ja toiset miehet lakkaa panemasta putkaan niitä miehiä jotka vetää naisia vastapalloon, ollaan kyllä ihan Afganistanin meiningeissä. Ei paljoa naiset hillu.
Outo väite, että yhteiskunta olisi naisten varassa. Ainoastaan miesten hyväntahtoisuus mahdollistaa sen, että naiset pystyvät elämään tasaveroisesti. Ja myös maailmanlaajuinen hyvä onni, kun ei ole mitään isompaa hässäkkää sattunut aikoihin.
Kukaan tuskin haluaa "luonnollista järjestystä", sen enempää miehet kuin naisetkaan, mutta on hyvä kuitenkin tunnistaa mistä syistä nainen voi nykyään olla vaikka presidentti. Kovin paljoa ei tarvitse mennä taaksepäin kun hallitsijan hommat ratkottiin taistelukentillä - ja sieltä on kovin vaikea naisen nousta.
Miehet ovat hyviä renkiä, mutta huonoja isäntiä.
Eiköhän sekä miehissä että naisissa ole tasavertaisesti näitä kilttejä ja jopa alistuvaisia tyyppejä.
Mulla ainakin on kiltti mies, joka hoitaa lapsia tasavertaisesti sekä on aina ymmärtäväinen ja ajattelee perheensä parasta. Olen aina tuntenut vetoa tällaisiin kiltteihin miehiin ja ei ne ole mikään katoava luonnonvara. Suurin osa naisista vaan ei tunne vetoa tällaisia miehiä kohtaan.
Mulla oli myös kiltti isä ja olen miettinyt, että voiko se vaikuttaa kumppanin valintaan.
Naiset sanoavat haluavansa kiltin miehen ja sitten ottaa rentun, renttu rikkoo sydämmän ja sitten ne haukkuu kaikki miehet paskapäiksi. Sama vanha kaava jatkaa kulkuaan.
Nuorena on pesänrakennusvietti. Nuoret aikuiset hakevat kumppania, vähintään alitajuisesti ja liikkuvat laumoissa eli ystäviensä kanssa. Voivat ihastua helposti, ja biologia vaikuttaa siihenkin kuinka usein ihastuu, koska kello tikittää. Valitaan vääriä kumppaneita, naiset ovat epätoivoisia ja mukailevat miehiä, miehillä määrää seksivietti. Sen jälkeen erotaan ja yleensä naiset eivät halua uutta suhdetta biologian takia tai miehille ei kelpaa enää naisen ulkonäkö. Parisuhteet ovat vanhanaikaisia.
Tätä palstaa kun lukee niin naiset ovat aivan h*lvetin ilkeitä, kompromissi kyvyttömiä, äärimmäisen itsekkäitä , vaativia , joustamattomia ja täysin kyvyttömiä näkemään itsessään mitään vikaa.
Suomalaiset naiset eivät kyllä kilttiä tai kohteliasta muistuta tippaakaan.
Mitä jos todellakin on vain kyse siitä, että perinteiset parisuhteet eivät vain enää toimi nyky-yhteikunnassa? Että yritämme tavoittaa jotain sellaista, joka sopi tiettyyn historian aikaan, tiettyyn ihmisen ja yhteiskuntien kehitysvaiheeseen, mutta joka ei vain enää toimi kuin vain jossain suljetussa tai uskonnollisessa (ideologisessa) kontekstissa. Että muiden olisi aika ajatella asiat uusiksi?
Mitä se voisi olla? Paluuta ihmisen alkuaikoihin, jolloin naaraat valtisi paritelukumppnanin (vaikkapa nyt Keksikesän juhlan aikaan), piks ja poks, ja sitten synnytettiin suurin piirtein samoihin aikoihin, ja penskat kasvatettiin laumassa, riitti aina ravintoa, perään katsojia, huoltajia, kun oli useampi äiti, tissit maitoa tursuten. Ukot heiluivat missä heiluivat, luultavasti nssiskelemassa uutta erää tai toisiaan. No, tuntuu aika kaukaiselta tuollainen, se onnistuisi vain suhtkoht pienissä yhteisöissä.
Mutta oikeastaan mielenkiintoista seurata, millaisiksi tulevaisuuden 'perheet' muodostuu. Ehkä ne ovat jotain sellaista, mitä nykyään ei pidettäisi 'perheinä'.
Kyllä se kohteliaisuus aina rapistuu, kun se sikamaisuus paljastuu.
Mutta siis aivan varmasti juuri tuon vuoksi ne kiltit ihmiset aiheuttavat eniten itselleen harmia. Oma tahto puuttuu ja ajatellaan vaan toista.