Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meilläkin on nyt pullovauva :(

Vierailija
23.07.2008 |

En jaksa enää imetystä, olen päättänyt lopettaa sen kokonaan. Vauva on nyt vähän yli 8kk, mutta ei vielä osaa juoda mukista joten pullo on pakko ottaa käyttöön. Harmittaa, koska en olisi halunnut alkaa pullorumbaan ollenkaan, olin toivonut voivani imettää melkein vuoden ikään ja sitten olisi siirrytty suoraan tavalliseen maitoon.

Nyt kuitenkin imetys on käynyt niin hankalaksi etten jaksa enää. Olen raskaana 15. viikolla, ja rinnat on todella kipeät. Välillä tekisi mieli huutaa kun vauva ahnaasti tarraa nänniin kiinni... :( Lisäksi tuntuu, että maidon määrä on vähentynyt kun vähän aikaa sitten lopetin yöimetykset (sitä ennen vauva söi 5 kertaa yössä). Raskaus kai voi vaikuttaa ettei maitoa tule niin hyvin kuin normaalisti.

Nämäkin vielä kestäisin, mutta en sitä, että olen ruvennut inhoamaan vauvaani kun hän imee rintaani. :'( Se imeminen vain tuntuu niin pahalta.

Itkun kanssa olen nyt tehnyt päätöksen lopettaa imetys, ja tänään vauva sai korviketta ensimmäisen kerran elämässään. Näytti se ainakin kelpaavan. Toivottavasti ei tule mitään lehmänmaitoallergioita tai muita...

Tiedän, ettei imetys ole mikään hyvän äitiyden mittari, mutta silti tuntuu kurjalta. Olen vain pettynyt itseeni. Ja tiedän että kyllä tämä menee ohi, mutta pitipä nyt saada purkautua. Kiitos kun luit!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä imetin yli vuoden mutta toinen kieltäytyi rinnasta 9kk iässä ja siirryin tutteliin. Oli kyllä epäonnistunut olo vaikka tiesin minäkin ettei se ole äitiyden mitta. Ohi meni onneksi :)

Vierailija
2/5 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se nyt oo aika luonnollista että kun on uudestaan taas raskaana niin lopettaa imetyksen.

Se että olet nyt jo taas raskaana, on lähinnä ongelma, sanoisin minä.

Ja saihan vauvasi jo 8kk rintamaitoa, useat lapset eivät saa edes senkään verta.

Ihan ihme höpinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se nyt oo aika luonnollista että kun on uudestaan taas raskaana niin lopettaa imetyksen.

Se että olet nyt jo taas raskaana, on lähinnä ongelma, sanoisin minä.

Ja saihan vauvasi jo 8kk rintamaitoa, useat lapset eivät saa edes senkään verta.

Ihan ihme höpinöitä.

Vierailija
4/5 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki, että harmittaa, mutta säästä energiasi vauvasi syntymään - noin pienellä ikäerolla sinulla on kohtalaisen sumuiset pari seuraavaa vuotta edessä.. ;)

Vierailija
5/5 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset asiat enemmän, toiset vähemmän.

Kiitos vain kakkonen, sulta sainkin paljon voimaa ja rohkaisua. En kuitenkaan pidä oletuksena, että imetys loppuu heti uuden raskauden alettua. Monet ovat imettäneet raskauden läpikin, ja sitten vauvan synnyttyä molempia lapsia. Multa se vain ei onnistunut.

Uskon, että on edessä väsymystä ja rankkaa aikaa kun on kaksi pientä pienellä ikäerolla, mutta tiedän että siitä selviää. En koe uutta raskautta ongelmaksi, ainakaan vielä. :) Tämä toinenkin lapsi on toivottu ja odotettu. Esikoinen oli ja on edelleen hirmuisen helppo ja tyytyväinen vauva, ja ehkä siksi olenkin positiivisen toiveikkaalla mielellä tulevaisuudenkin suhteen.

ap