Joutuuko joku viettämään kaupunkijuhannusta/kerrostalojuhannusta?
Maalaisihmisenä käy vähän sääliksi niitä, jotka joutuvat viettämään juhannuksensa kaupungissa tai kerrostalossa. Mitä ohjelmaa teillä on?
Rattoisaa Jussia kaikille nyt kumminkin! :)
Kommentit (59)
Helpompaa viettää kaupungissa kun ei tarvitse matkustaa edestakaisin jonnekin. Yleensä on aika rauhallista kun ihmiset häipyvät kuka minnekin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kokko on juuri rakentumassa keskelle olohuonetta.
Kylpyhuoneen lasken täyteen vettä venettä varten ja kutsun sitten naapurit sinne soutelemaan humalapäissään.
Ja joku tietysti löytyy sieltä aamulla sepalus auki, pudonnut siis virtsatessaan veneestä.
Luojan kiitos, ei tarvitse lähteä mihinkään pusikkoon hyttysten syötäväksi aikaa viettämään! En viihdy landella ollenkaan.
Ihanaa, kun täällä kaupungissa on juhannuksena rauhallista. Ohjelmassa on auringonottoa, ravintolalounas, kävelylenkki kerrankin hiljaisessa naapurustossa ja leffailta herkkuineen. Omassa rauhassa. Ah!
Kaupunkilaisihmisenä minua säälittää ihmiset, jotka joutuvat viettämään juhannuksen maalla tai mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pääsen mökille. Ihana rauha, saunomista, grillausta ja uimista. Sääliksi käy niitä jotka joutuu olemaan kerrostalossa kaupungissa.
Asun kerrostalossa aika lähellä erästä kaupunkia ja menen huomenna erään kaverini luo, joka asuu omakotitalossa tuolla muutaman kilometrin päässä. Sielläkin on hyvä tunnelma, saunomista ja grillailua pihalla säiden salliessa. Ja se hyvä puoli vielä, että sieltä ei tarvitse matkustaa tuntikausia päästäkseen omaan sänkyyn nukkumaan.
Mitäköhän ihmeen "joutumista" siinä on? Ihan itse minäkin valitsin tänne jäädä, vaikka muitakin vaihtoehtoja oli. Vietän juhannusta hyvän ystävän seurassa rauhallisessa kaupungissa, käydään ehkä kokkoa katsomassa ja tanssimassa... En näe ongelmaa 😁 Me ihmiset olemme katsos erilaisia ja nautimme eri asioista.
Vietimme juuri kaksi viikkoa mökillä, ja nyt nyt jäämme juhannukseksi kaupunkiin. Meri on ihan vieressä, eikä ole hyttysiä. Rannalle ja rantaterassille voi mennä halutessaan, illalla on myös juhannustanssit ja kokko, jos sitä nyt edes saa polttaa. Kotona tehdään illaksi kalaa ja uusia perunoita, kyytipojaksi valkoviiniä. Ei mitään ongelmaa. Ei rasittavaa tuntikausien matkustamista ruuhkaisilla teillä. Sekä mökillä että kaupungissa on omat hyvät puolensa.
Totuus on se ,ettei se juhannus ole sen kummempi maalla omassa luxusmökissä järven rannalla tai kaupungissa omassa sopivaksi laitetussa kerrostalo-tai rivarikodissa. Olen molemissa tasan yhtä tyytyväinen ja onnellinen. Ei se ympäristö tai olosuhteet vaan se oma mielentila. Olen onnellinen ja tyytyväinen molemmissa, ei satu mihinkään ja on mielenrauha. Elämä on ihanaa.
Joo olen löytänyt kaupungin ilot ja saanut sisäisen rauhan.En ehkä kaipaa enää sitä apokalyptista näkyä ja olotilaa kun lähdetään kauhealla hötäkällä ajamaan vitostielle toisten takapuskuriin ja sitten on jossain itikoiden imettävänä joiden seurauksena olen mustelmilla lyötyäni itseäni.Nyky -ihmisistä varsinkin joutuu epäilemään että haluaiskohan ne olla oikeasti vain omalla porukalla perheensä kanssa vain kun kaikki on nyt niin SitäOmaaJuttua. Ihmisiä häiritsee toisten läsnäolo nykyään vaikkei ole pahaa tehnyt.
Ja en halua kokea sitä juhannus ruuhkassa ajamista enää koskaan ,niinkuin joskus 10v. sitten ,on ihme ettei ketjukolaria tullut jonkun hitaan törpön nakattua kotteronsa ohituskaistalle ja koko letka pisti jarrut pohjaan,autot pysähtyi ihan viime senteillä.
Meillä on mökki, mutta en edes haluaisi lähteä sinne juhannukseksi. Sateista säätä luvattu, mieluummin vietän juhannusta kotona kerrostaloasunnossa.
Kohta lähden töihin ja samoin humenna ja ylihuomenna. Meillä ei ole koskaan ollut juhannuksena mitään mökkijuhlintaa. Kotona rauhallinen juhannus ja lapset saa herkkuja. Miesystävän mökillä kävin vasta grillaamassa ja saunomassa. Äkkiä sitten sisälle, kun oli itikoita niin paljon. Mikään mökissä piilossa ryyppäminen ei kiinnosta.
Mikäs se on tässä ollessa. Meillä on takapihalla grilli, ihanat suojaisat koivut ja leikkipiha tuossa vieressä. Olen kysellyt muutamilta naapureilta heidän juhannussuunnitelmiaan. Osa lähti jo eilen jonnekkin, mutta muutama jää kotiin vähäisen rahatilanteen takia. Toistaiseksi meidän seuraamme on tulossa neljästä eri asunnosta ihmisiä viettämään juhannusta tuohon pihalle. Laitan päivän aikana tuonne vähän pöytää ja liinaa ja vien tuoleja, että voidaan sitten istuskella ja grillailla. Minä lupasin hoitaa grillihiilet ja sytytykset, jokainen tuo sitten, mitä haluavat syödä ja juoda. Kaiuttimista vähän musiikkia, semmoset pienet, ettei mahdolliset muut naapurit hermostu musiikista.
Ei juhannus tarvitse mitään lehmänsonnan hajua tai vesihukkumisia ollakseen kiva jussi. Kaupungissa ja kerrostaloissa saa myös aikaiseksi mukavan juhannuksen, kun vaan ottaa sen asenteen. Yhteisöllisyys, hyvä seura ja kerrankin ihana ilma. Siitä juhannuksessa on kysymys.
Olen juhannuksen kaupungissa, ja sitten lähden mökille. Mitään erityistä ohjelmaa en kaipaa.
Kyllähän se harmittaa, että en pääse mökille hyttysten syötäväksi juomaan Lidlin kaljaa ja sateessa hässimään pusikkoon naapurin isäntää puolikuuman saunan jälkeen.
Meidät kutsuttiin kahdelle mökille ja yksi mökki olisi siellä maalla järvenrannalla odottamassa tyhjillään, mutta me pysytään kotona kaupungissa. Olemme kohta lähdössä torille aamukahville ja katsellaan jotain herkkuja sieltä ruokapöytään. Ihana kaupunkijuhannus. Onneksi ei ole pakko tehdä mitään:).
Mua ei tarvi sääliä. Mä säälin enemmän kaikkia, jotka yrittää suorittaa Juhannustakin (kuten Joulua) hiki päässä ja hampaat irvessä ja lopuksi on kaikilla paha mieli. Siihen ei auta maaseudun "rauha".
Ikävä kyllä. Jo kohta 40 juhannusta olen viettänyt kaupungissa ja mökille tekisi mieli niin kovasti että pää halkeaa. Mökki on koko ajan haussa ja rahaa säästetään, 75.000 on kasassa mutta sillä ei vielä saa haluamaani enkä tiedä kannattaako enää ostaakaan kun jäljellä olevien elonpäivien määrä käy jo vähiin.
Itseäni lainatakseni piti vielä lisätä, että rantaan on kilometri, jos uimaan haluan ja paikallinen baari palvelee, jos tekee mieli yhdelle.