Joutuuko joku viettämään kaupunkijuhannusta/kerrostalojuhannusta?
Maalaisihmisenä käy vähän sääliksi niitä, jotka joutuvat viettämään juhannuksensa kaupungissa tai kerrostalossa. Mitä ohjelmaa teillä on?
Rattoisaa Jussia kaikille nyt kumminkin! :)
Kommentit (59)
Päinvastoin, kaupungissa on kaikki kaupat auki, on hiljaista ja rauhallista kun kaikki väki on siellä teillä maaseudulla remuamassa, ja ympäristö on vehreää, meri lähellä. Ihanaahan täällä on!
Entisenä maalaisihmisenä, silti nykyisenä tilanomistajana minun käy sääliksi niitä jotka viettävät juhannuksen maalla.
Kaupungissa on kivaa viettää Jussia kun kaikki maaltamuuttaneet ovat pääkaupungista poistuneet takaisin sinne mistä ovat tulleetkin.
Joo, kokko on juuri rakentumassa keskelle olohuonetta.
Kylpyhuoneen lasken täyteen vettä venettä varten ja kutsun sitten naapurit sinne soutelemaan humalapäissään.
Minun painajaiseni olisi joutua juhannukseksi jonnekin perinteisiin mökkipippaloihin. Nautin suuresti kun saan olla oman kodin rauhassa muiden rellestäessä mökeillä.
Yks viikonloppu vuodessa ja yleensä kylmä, et eipä tuo haittaa etenkään kun on niin hiljaista, taitaapi siellä maalla olla jonniin verran immeisiä ny. No mä tun sitten heinäkuussa kyselemään tyhmiä lomalla, Hyvää viikonloppua vaan.
Onneksi pääsen mökille. Ihana rauha, saunomista, grillausta ja uimista. Sääliksi käy niitä jotka joutuu olemaan kerrostalossa kaupungissa.
Ei mua haittaa, täällä on mukavaa. Grilli kuumenee pihalla, taloyhtiön saunasta varasin saunavuoron, kauppa on iltaan asti auki. En pelkää myöskään naapureita, joten voin mennä pihaan istumaan iltaa. Mölkky täytyy kaivaa esille, niin perinteinen kisa saadaan pystyyn.
No mikäs tässä? Ollaan varmaan rannalla uimassa, jos metsäpalovaroitus sallii, käydään grillailemassa. Muuten pitää tehdä ruoat hellalla, mutta fiiliksen mukaan saatetaan mennä joko parvekkeelle tai taloyhtiön pihaan syömään. Lasten kanssa saatetaan käydä leikkipuistoissa tai ehkä innostutaan lähtemään huvipuistoon. Illalla lämmitetään sauna. Toinen lapsi on innostunut keräämään kukkia, joten saatetaan käydä keräämässä luonnonkukkia kiva kimppu.
Ei tarvitse sääliä meitä. Kivaa juhannusta sullekin!
Juhannuksena kaupungissa on idyllistä ja rauhallista.
Elämäni onnellisimman perhejuhannuksen olen viettänyt Helsingissä.
Kamalimmat anoppilan työleir... anteeksi, mökillä.
Juhannusaaton vietämme nytkin pienen lähipiirin kanssa. Kaupungissa, mutta ihanassa puutarhatontti-talossa. Luontoa ja rauhaa on itikoita myöten - uimaan pääsee, jos haluaa.
Miksi juhannuksena pitäisi olla jotain erityistä ohjelmaa?
Muualle on luvattu sateita ja ukkostakin jussina. Mutta ei tänne stadiin.
Mä säälin teitä siellä landella kun salama lyö sähköt poikki ja istutte kylmässä ja pimeässä siellä mökeissänne.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kokko on juuri rakentumassa keskelle olohuonetta.
Kylpyhuoneen lasken täyteen vettä venettä varten ja kutsun sitten naapurit sinne soutelemaan humalapäissään.
Ethän anna kenenkään pissata veneestä, sillä voi olla kohtalokkaat seurakset. Olen täältä lukenut, että jos pissaa suihkuun, haju jää ikuisiksi ajoiksi.
Jonnekin metsämökille itikoiden neulatyynyksi ei oikein huvita lähteä.
Hyvin moni SAA viettää kaupunkijuhannusta. Ei tarvitse matkata ruuhkissa johonkin korpeen ja on ihanan rauhallista kun naapurit ovat mökeillään. Ei mitään syytä sääliä.
Onneksi saa olla kotona kaupungissa!
Hesalainen nees kirjoitti:
Entisenä maalaisihmisenä, silti nykyisenä tilanomistajana minun käy sääliksi niitä jotka viettävät juhannuksen maalla.
Kaupungissa on kivaa viettää Jussia kun kaikki maaltamuuttaneet ovat pääkaupungista poistuneet takaisin sinne mistä ovat tulleetkin.
Olisivatkin. Samat notkujat siellä soittelevat haitaria ja vikittelevät nuoria tyttöjä silloinkin.
Voi ap, me kaikki kun emme nauti samoista asioista kuin sinä
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pääsen mökille. Ihana rauha, saunomista, grillausta ja uimista. Sääliksi käy niitä jotka joutuu olemaan kerrostalossa kaupungissa.
Täällä kaupunigssakin on ihana rauha, saunomista, grillausta ja uimista :)
Mutta ilman itikoita ja työleiritunnelmaa!
Asun Helsingissä ja olen ollut useimmat juhannukset töissä. Tänä vuonna olen vapaalla, mutta pysyn silti täällä kotinurkilla. Täälläkin voi grillata, saunoa, nauttia läheisten seurasta, ottaa rennosti, ja pitää hauskaa.
Miksi juhannuksena pitäisi välttämättä lähteä jonnekin kauas, jos vieläpä suurin osa läheisistä asuu kaupungissa, ja on itse asunut kaupungissa koko ikänsä?
Luojan kiitos saan pysyä kaupungissa ja olla viettämättä.