Miksi jotkut ilmoittavat menevänsä vessaan?!
Tätä asiaa en ole koskaan ymmärtänyt. Esim. töissä jotkut sanovat kaikkien kuullen menevänsä vessaan.
Minä en ainakaan tee sillä tiedolla yhtään mitään.
WTF? 🙄😲😞
Kommentit (47)
Lapselle selitän kaikkea, siitä on tullut tapa. Hiukan junttia kyllä. Ketään kiinnosta vessakäynnit.
Miten sitten pitäisi tehdä esim. ravintolassa? Lähteä vain pöydästä? Toinen ihmettelee, lähtikö tuo kokonaan ja jätti laskunsa maksamatta? Käytösoppaat ja muut aina tätä hokevat, ettei vessaan menosta saa puhua, mutta itse olen kyllä nähnyt parhaaksi kertoa koska olisi erittäin hämmentävää vain poistua pöydästä sanomatta sanaakaan.
Järkevämpää sanoa suoraan kuin käyttää näitä amerikkalaisia kiertoilmaisuja tyyliin "käyn puuteroimassa nenäni". Jokainen tietää, että kaikki käyvät vessassa, joten ei siinä ole mitään ihmeellistä jos sen sanoo ääneen. Sitä ei kyllä tarvitse kertoa, mitä sinne vessaan menee tekemään. Jotain rajaa avoimuudellakin.
No onhan se nyt tosi outoa jos vaan yhtäkkiä häivyt seurasta, etkä sano mihin menet. Jos alettais käyttää sanaa naistenhuone/miestenhuone vessan sijaan niin tuntuisko se sitten vähemmän nololle? Siitähän tässä on kysymys, että joistakin on noloa sanoa menevänsä vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Järkevämpää sanoa suoraan kuin käyttää näitä amerikkalaisia kiertoilmaisuja tyyliin "käyn puuteroimassa nenäni". Jokainen tietää, että kaikki käyvät vessassa, joten ei siinä ole mitään ihmeellistä jos sen sanoo ääneen. Sitä ei kyllä tarvitse kertoa, mitä sinne vessaan menee tekemään. Jotain rajaa avoimuudellakin.
"menen kylpyhuoneeseen" on hyvä, koska silloin annetaan iso pyyhe mukaan ja voi olla tunnin kylvyssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"menen kylpyhuoneeseen" on hyvä, koska silloin annetaan iso pyyhe mukaan ja voi olla tunnin kylvyssä
Tai jos sanoo menevänsä puuteroimaan nenää, niin voi vetää kokaiinia eikä kukaan ihmettele jos sitä jää vähän sieraimeen.
Töissä teen itsenäisesti hommia, samassa huoneessa muutaman muun kanssa, niin en ilmoita työkavereille vessareissuja. Kyllä ne tietää, että lähdin vessaan tai hakemaan kahvia. Jos lähden kotiin, niin sitten ilmoitan. Minusta on ok, että sanoo, että menen vessaan, mutta mua vähän ärsyttää, kun jotkut, varsinkin miehet, sanoo, että menen kuselle tai paskalle. Ei kiinnosta tietää, että mitä ne siellä vessassa tekee.
Vierailija kirjoitti:
"Käyn naistenhuoneessa" on ok.
"Käyn vessassa" on vähän junttia, jos ollaan vaikka ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin joskus käyttää tuota, kun olin joutunut "parempiin piireihin" ja minulla oli tarve opetella käyttäytymään joidenkin sääntöjen mukaan. Vähän hymynkare suupielessä minua katsottiin kun ilmoitin meneväni naistenhuoneeseen, ja aika teennäiseltä ja neuroottiselta se itsestänikin tuntui. Luovuin sitten kun muut käyttivät vain sanaa vessa. Sehän se naisten/miestenhuone on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola kuulostaa kieltämättä juntilta. Miksei voi sanoa vaan että kun käy ulkona syömässä?
Ei tuo vielä mitään - itse kysyn luvan, sopiiko käydä vessassa. Niin töissä kuin kotona mieheltäni. Miestäni kyselyni ärsyttää kovasti, mutta minusta on kiva kysyä vähän kuin että katsotko lasten perään sillä aikaa kun käyn vessassa. Lyhyemmin siis "voinko käydä vessassa".
Miksei sitä saisi sanoa? Onko se AP:n mielestä sopimatonta vai jopa noloa. Kaikki me kuitenkin käydään vessassa ja jopa monta kertaa päivässä. Yhtä tavallinen asia kuin syöminen tai nukkuminen. Oudompaa on yrittää piilotella vessassa käymistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo vielä mitään - itse kysyn luvan, sopiiko käydä vessassa. Niin töissä kuin kotona mieheltäni. Miestäni kyselyni ärsyttää kovasti, mutta minusta on kiva kysyä vähän kuin että katsotko lasten perään sillä aikaa kun käyn vessassa. Lyhyemmin siis "voinko käydä vessassa".
Mitä teet jos se jolta kysyt sanookin "ei"?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se yhden kirjaimen lyhyemmin toki noin :)
Vierailija kirjoitti:
Ravintola kuulostaa kieltämättä juntilta. Miksei voi sanoa vaan että kun käy ulkona syömässä?
?
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt tosi outoa jos vaan yhtäkkiä häivyt seurasta, etkä sano mihin menet. Jos alettais käyttää sanaa naistenhuone/miestenhuone vessan sijaan niin tuntuisko se sitten vähemmän nololle? Siitähän tässä on kysymys, että joistakin on noloa sanoa menevänsä vessaan.
Minulla on paska tiukassa ja hyvinkin saattaa mennä 30 min. Olen sentään edistynyt siitä tunnista tai kahdesta mikä meni ennen.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on sanoa jos aikoo viipyä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä pitäisi tehdä? Lähteä sanomatta mitään vai kenties sanoa ”lähden nyt käymään vähän tuolla”, sehän se kummallista olisikin.
Eikös ns. hienot naiset sanoa menevänsä puuteroimaan nenäänsä kun he poistuvat paikalta vieraillakseen mukavuuslaitoksessa?
Ukko36 kirjoitti:
Amerikassa puhelu lopetetaan ilman loppuhyvästejä.
Se on minusta oudompaa. Tuntuu kuin toinen löisi luurin korvaan.
Tätä tapahtuu vain leffoissa ja sarjoissa. Ei ole mikään amerikkalainen tapa.
Minä olen töissä päiväkodissa ja siellä on vähän pakko sanoa jos menee vessaan, että työkaverit tietää etten ole esim. jossain huoneessa vahtimassa lapsia, eli vastuun vuoksi.
Tuo ilmoittaminen on niin selkärangassa etten osaa vapaallakaan mennä vessaan ilman että sanon meneväni sinne. No ehkä jos muutenkin on joku tilanne, että ihmiset haahuilee siellä täällä omilla teillään, mutta jos vaikka jostain seurasta lähden, niin sanon. Onhan se toisaalta monissa tilanteissa "pakkokin" sanoa, jos lähtee vaikka kesken elokuvan katsomisen vessaan tms.
Onko ap luonnosta vieraantunut, jos ei kestä ajatusta siitä, että joku käy vessassa? Siis onko joku syy, miksi ei saisi sanoa menevänsä vessaan?