Miksi jotkut ilmoittavat menevänsä vessaan?!
Tätä asiaa en ole koskaan ymmärtänyt. Esim. töissä jotkut sanovat kaikkien kuullen menevänsä vessaan.
Minä en ainakaan tee sillä tiedolla yhtään mitään.
WTF? 🙄😲😞
Kommentit (47)
Minusta oudompaa vain lähteä seurasta, kertomatta minne menossa.
"Oota, mä käyn vessassa eka". Ei tuossa mitään erikoista ole mielestäni. Miesvaltaisessa toimistolla kuulen usein, että "käyn kusella", mihin yleensä vastaankin kiittelemällä tiedosta.
Lapsuudesta opittua ainakin minulla. Eikai siinä mitään väärääkään ole.
Asiakaspalvelussa asiakkaiden kuullen voisi ilmaista lievemminkin, esim. "poistun hetkeksi". Kyllä työkaveri ymmärtää, että on pakkotilanne.
Muutoin voi tietysti vastata, että "huuda, kun tarttee tulla pyyhkimään". - Harkitseepa seuraavan kerran, miten tarkoin on syytä avautua eritystoiminnastaan.
Vierailija kirjoitti:
"Oota, mä käyn vessassa eka". Ei tuossa mitään erikoista ole mielestäni. Miesvaltaisessa toimistolla kuulen usein, että "käyn kusella", mihin yleensä vastaankin kiittelemällä tiedosta.
Käytännön tasa-arvo-ongelmatiikkaa
En kyllä ymmärrä mitä outoa joku siinä näkee että kertoo miksi yhtäkkiä poistuu seurasta. Niinkuin joku jo sanoikin, oudompaa minusta olisi yhtäkkiä vain kävellä pois :D
Kyllä meillä moni aina ilmoittaa käyvänsä vessassa. Sanon aina itsekin. Ehkä se on jotain ääneen ajattelua tai opittu tapa. Töissä sanon senkin takia, jos joku homma jää kesken.
99% puheesta on tarpeetonta ylipäätään.
Miten sinä sitten toimit? Yhtäkkiä kesken työn teon tai jutustelun menet vakavaksi ja livut ulos huoneesta? Eikö se nyt ole oudompaa?
No mitä pitäisi tehdä? Lähteä sanomatta mitään vai kenties sanoa ”lähden nyt käymään vähän tuolla”, sehän se kummallista olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä sitten toimit? Yhtäkkiä kesken työn teon tai jutustelun menet vakavaksi ja livut ulos huoneesta? Eikö se nyt ole oudompaa?
Eiköhän hänen läheiset ole jo oppineet tulkitsemaan tuota yhtäkkistä vakavoitumista ja kun hän salamyhkäisesti purjehtii ulos huoneesta, muut luovat merkitseviä katseita toisiinsa "jaahas, Pirjo lähti taas paskalle".
No mä ainakin kyläpaikassa sanon sen takia, että muut ei ajattele että mihin tuo lähti haahuilemaan.
Hoitoalalla on kyse mm. turvallisuudesta. Jos ei työkaveria ala näkymään, pitää huolestua (onko saanut sairaskohtauksen, onko väkivallan uhkaa esim. psyk.potilaat/omaiset/kuka vaan). Onko osaston miehitys kunnossa esim. elvytyksen sattuessa, vai ovatko kaikki poistuneet samaan aikaan tauolle jne. Vessatauko on lyhyempi kuin ruokatauko, joten siksi oleellista ilmoittaa erikseen. Toimistotyössä ei varmaan tarvitse ajatella näitä, mutta päivystyksessä kyllä.
Kurko kirjoitti:
99% puheesta on tarpeetonta ylipäätään.
Ei ole, vaan sillä ylläpidetään ja vahvistetaan ihmissuhteita.
Puheella on muitakin funktioita kuin informaation siirtäminen.
Minua aina etsittiin kun olin lapsi tai teini ja menin paskalle. Yksi deittini tuli silti huhuilemaan oven taa ihan kuin olisin karannut viemäriputken kautta.
Vierailija kirjoitti:
Minua aina etsittiin kun olin lapsi tai teini ja menin paskalle. Yksi deittini tuli silti huhuilemaan oven taa ihan kuin olisin karannut viemäriputken kautta.
Se halusi vain varmistaa ettet harrasta itsesaastutusta
Amerikassa puhelu lopetetaan ilman loppuhyvästejä.
Se on minusta oudompaa. Tuntuu kuin toinen löisi luurin korvaan.
En välttämättä sano mihin meen vaan saatan sanoa Mä käyn vaan tuolla
Sitä oon tosi paljon ihmetelly kun kylässä ollessa siellä asuva lapsi on usein kyselly saako käydä vessassa, itse en kyselisi vaan kun on pakko mennä niin sitten menen
On ihmisiä jotka jatkuvasti kyselevät minne menet.