Rv 20 ja juhannus siiderit
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Melkein hellyyttävää huomata, miten vierautuneita todellisuudesta jengi on täällä, ”ei tippaakaan raskausaikana” ” ei alkoholia kun lapsia paikalla” 😂😂 esim se kaks vuotias skidi saa varmaan kaameet traumat kun äiti ottaa yhden saunasidukan juhannuksena 😂😂 ootte kyl toivottomia
Olisikin vain yksi saunasidukka. Voi ehkä yllättää, mutta myös joillain juopoillakin voi olla lapsia. Jostain se kertoo, että raskaanakin olisi pakko juoda siduka(t). Ei siis vain yhtä, vaan useampi.
Ei kuulu kenellekään jos otan muutaman.
Juhannus on vain kerran vuodessa, lapsia nyt tehdään 9 kk välein.
Kannattaa muistaa ne juhannussiiderit kun lapsi ei osaa koulussa keskittyä. Ap on provo tietysti mutta jos joku oikeesti puntaroi.
Ei voi muutama siideri vaikuttaa yhtään mitään.
Eilen juhannusaattona olin töissä ja join kaksi kuplivaa jääteejuomaa (sitruuna oli hyvää, persikka maistui joltain pississiideriltä, tosi keinotekoista vaikka muka luomua ja kaikkea ja yleensä rakastan persikkajääteetä).
Tänään meidät on kutsuttu miehen kaverin tupareihin/synttäreille, alkaa jo kahdelta joten juomia pitää olla tarpeeksi. Mulla on pullo skumppaa (Ernst Sparkling, merkki jota en ollutkaan vielä kokeillut), kaksi Somersby Sparkling Secco -siideriä, kaksi Beckyard Brew Apple Cart -siideriä, kaksi Ginger Joeta. Kaikki 0,0%. Miehellä on omat juomansa, tietysti tarjoan jos joku haluaa maistaa lasillisen, mutta muuten juon nuo kaikki itse. Välillä toki vettäkin, ettei lopu kesken liian pian.
Miksi istua kuivin suin tai pelkällä kraanavedellä/kokiksella kun muut juhlivat? Etenkin kun en edes tykkää tavallisesta kokiksesta, ja varmuuden vuoksi vältän nyt kaikkia makeutusaineita, joten valitettavasti ei pepsi maxiakaan minulle raskausaikana. Sitä on ikävä, ja kunnon punaviiniä (olen juonut alkoholitonta juhlissa, ihan hyvää mutta tuskin joisin koko pulloa eli en osta kotiin). Puhumattakaan herkuista, joiden kanssa mielelläni nauttisin sitä punaviiniä: brie, gruyère, verinen pihvi yms. Mutta on niitä muitakin herkkuja, ja muutama kuukausi menee nopeasti!
Bilehile rv. 23+3
Vierailija kirjoitti:
En itse juo omien raskauksien aikana tippaakaan, mutta järki sanoo, ettei pieni lasillinen aiheuta peruuttamatonta vauriota. Jokainen siis tyylillään.
Voi aiheuttaa todellakin! Raskausaikana alkoholin käyttö ei ole suositeltavaa missään määrin.
Vierailija kirjoitti:
Yks pullo/tölkki, naurattaa nää hysteerikot et ei tippaakaan raskausaikana,.. kyllähän sen tyhmempikin tajuaa että ryyppäämiset jätetään väliin, mutta vielä tyhmempikin tajuaa että lasillinen viiniä tai yks sidukka kerran kuussa meinaa mitään.
Tottakai voi aiheuttaa se yksikin lasillinen . Se määrä ei katso sitä. En voi käsittää tällaista toimintaa. Ja oma lapsi kyseessä!
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muutama siideri vaikuttaa yhtään mitään.
Oon järkyttynyt, miten ajattelemattomasti ihmiset toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ainakaan ole taustalla mitään riippuvuutta taustalla näissä "pieni lasillinen" ja "vähän vain" -toteamuksissa. En ole eläessäni ollut humalassa. Käytän noita lähinnä silloin kun yllä olevien kommentoijien kaltaiset ihmiset ihmettelevät miten voin ottaa vähänkään viiniä ruuan kanssa vaikka olen raskaana.
Normaalisti joisin 1-2 lasillista, nyt olen vähentänyt lähes olemattomaan määrään juurikin siksi että suhtaudun vastuullisesti raskauteeni. Jos maksan illallisesta sen 100-150e, haluan makuelämystä korostamaan sen varta vasten valitun viinin enkä pelkkää vettä. Voisin ihan hyvin pyöritellä sen muutaman kulauksen viiniä suussani ja sylkäistä pois, mutta ravintolassa tämä ei taida olla kovin hyvää käytöstä. Mutta niillä muutamalla kulauksella ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Varsinkaan kun ne nautitaan 2-3 kertaa koko raskauden aikana.
Tosin aloittajan tapauksessa kysymys ei tainnut olla hitusesta ruokaviiniä vaan juhannus_siidereistä, monikossa...
Olen sanaton!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ainakaan ole taustalla mitään riippuvuutta taustalla näissä "pieni lasillinen" ja "vähän vain" -toteamuksissa. En ole eläessäni ollut humalassa. Käytän noita lähinnä silloin kun yllä olevien kommentoijien kaltaiset ihmiset ihmettelevät miten voin ottaa vähänkään viiniä ruuan kanssa vaikka olen raskaana.
Normaalisti joisin 1-2 lasillista, nyt olen vähentänyt lähes olemattomaan määrään juurikin siksi että suhtaudun vastuullisesti raskauteeni. Jos maksan illallisesta sen 100-150e, haluan makuelämystä korostamaan sen varta vasten valitun viinin enkä pelkkää vettä. Voisin ihan hyvin pyöritellä sen muutaman kulauksen viiniä suussani ja sylkäistä pois, mutta ravintolassa tämä ei taida olla kovin hyvää käytöstä. Mutta niillä muutamalla kulauksella ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Varsinkaan kun ne nautitaan 2-3 kertaa koko raskauden aikana.
Tosin aloittajan tapauksessa kysymys ei tainnut olla hitusesta ruokaviiniä vaan juhannus_siidereistä, monikossa...
Olen sanaton!
Loistavaa, pidä tuo.
No, kolme siideriä join aattona. Ei tunnu missään, joten haittaa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta muuhun kantaa, niin mielestäni kahdesta kulauksesta viiniä 100-150 euron illallisella ei paljon iloa ole. Kyllä se ilo ok nauttia se kokonainen lasi, kaksi tai kolme aterian aikana. Nythän voit vain maistaa kulauksen, että ”jaa näin hyvältä se maistuisi”, ja sitten joudut tyytymään veteen. Joten miksi maistaa ollenkaan? Itse en edes viitsi maksaa tuollaisia summia illallisesta näin raskaana, koska siitä puuttuu se tärkeä osa makukokemusta, eli viini, ja ruokien kanssa menee aikamoiseksi räätälöinniksi, kun puolet tasokkaiden paikkojen ruoista ei sovi raskaana olevalle.
Vierailija kirjoitti:
Melkein hellyyttävää huomata, miten vierautuneita todellisuudesta jengi on täällä, ”ei tippaakaan raskausaikana” ” ei alkoholia kun lapsia paikalla” 😂😂 esim se kaks vuotias skidi saa varmaan kaameet traumat kun äiti ottaa yhden saunasidukan juhannuksena 😂😂 ootte kyl toivottomia
Miten "ei tippaakaan raskausaikana" on todellisuudesta vierautunutta? Se on terveydenhuollon virallinen suositus.
Oikeasti ei ole mitään väliä jollain satunnaisella miedolla juomalla, mutta hyvä että teit tämän avauksen ja paremmat ihmiset pääsivät jälkeen kerran pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ei ole mitään väliä jollain satunnaisella miedolla juomalla, mutta hyvä että teit tämän avauksen ja paremmat ihmiset pääsivät jälkeen kerran pätemään.
Miten se kertoo paremmuudesta, jos ei riskeeraa oman lapsen terveyttä? Ihan maalausjärkikin sanoo, että alkoholia ei juoda raskausaikana. Ilmeisesti kaikki eivät kuitenkaan ymmärrä tätä, mikä on sinällänsä kummallista, kun on kuitenkin ihan perusasioista kyse.
En ymmärrä, kuinka joku voi olla niin sidoksissa alkoholiin, ettei pysty olemaan juomatta. Täytyy olla kova himo alkoholiin.
Ihmettelen, miksi hankkia lapsia, jos ei pysty olemaan juomatta. Mä en tajua, miten joku edes kehtaa vielä kirjoittaa, kuinka on juonut ja kuinka alkoholia voi juoda pieniä määriä. Ihan oikeasti. On kyllä peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitähän väliä tosiaan? Hohhoijaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta muuhun kantaa, niin mielestäni kahdesta kulauksesta viiniä 100-150 euron illallisella ei paljon iloa ole. Kyllä se ilo ok nauttia se kokonainen lasi, kaksi tai kolme aterian aikana. Nythän voit vain maistaa kulauksen, että ”jaa näin hyvältä se maistuisi”, ja sitten joudut tyytymään veteen. Joten miksi maistaa ollenkaan? Itse en edes viitsi maksaa tuollaisia summia illallisesta näin raskaana, koska siitä puuttuu se tärkeä osa makukokemusta, eli viini, ja ruokien kanssa menee aikamoiseksi räätälöinniksi, kun puolet tasokkaiden paikkojen ruoista ei sovi raskaana olevalle.
Puolet? Esimerkkejä?
Olen se joka tuossa aiemmin luetteli juomiaan allekirjoituksella bilehile. Oli muuten hyvää, tosin sitä skumppaa en osta uudestaan. Kivat bileet. Pelattiin beerpongia, ensin mut jätettiin tosin laskuista, mutta pääsin pelaamaan kun yksi pojista lähti aikaisin. Ekalla kierroksella kaikissa meidän mukeissa oli kivennäisvettä, tokalla kerralla täytin osan mukeista omalla siiderilläni ja parini täytti loput oluella, juotiin sitten sen mukaan kumman mukiin pallo meni.
Kuten mainitsin, on ikävä veristä pihviä ja kunnon punaviiniä. Ravintoloissa käydään silti. Onneksi rakastan intohimoisesti äyriäisiä, viimeksi otin mustekalaa alkuruoaksi ja äyriäispastaa pääruoaksi. Sen kanssa sopi sitten hyvin kuohuviini, otin koko pullon alkoholitonta skumppaa, mies otti alkupalalle lasin shampanjaa ja pääruoalle olutta, sekä maistoi lasillisen minulta.
Oltiin puhuttu ennen raskautta että käydään eräässä aasialaisessa paikassa, missä sashimi yms. on suuri osa valikoimaa ja paikan idea on ottaa useita pieniä annoksia. Se jää kyllä väliin raskauden aikana. Samoin oltiin puhuttu yhdestä tosi tasokkaasta ravintolasta, jossa viinit kuuluvat tiiviisti ruokien yhteyteen ja paikan nimikin on Dryck&Mat. Meinattiin jättää sekin myöhempään, mutta mainituissa juhlissa eräs kokkina työskentelevä sanoi, että tuolla on hyvä valikoima talon omia alkoholittomiakin siidereitä. Ehkä mennään kuitenkin vielä raskausaikana!