Rv 20 ja juhannus siiderit
Kommentit (65)
Minä en rohjennut edes jouluna juoda kotikaljaa, joka oli varmaan käytännössä katsoen yhtä vahvaa kuin alkoholiton olut.
Skippasin myös mm. hunajan, graavikalan ja pastöroimattomat maitotuotteet raskauksien ajaksi. 9kk on loppupeleissä niin lyhyt aika, että oli sikäli hyvää treeniä vauvavuoteen, jolloin piti luopua omista unistaan, lämpimistä ruuistaan, kuumasta kahvista, sosiaalisesta elämästä (- paitsi jos some lasketaan), harrastuksista, rentouttavista kylvyistä... Ei siinä yks juhannus ja siideri kyllä tuntunut enää missään.
Muutama siideriä ei haittaa vielä tuossa vaiheessa.
N21
Surkeaa, että on pakko saada juoda edes vähän raskausaikana. Tosin joka kymmenes äiti tupakoikin, olemme me aikamoinen sivistysvaltio... Miksei voi juoda alkoholitonta tai limua tai vettä? Kun tarkoitus ei ilmeisesti ole humaltua, vain rentoutua ja päästä tunnelmaan? Eikö se toimisi plasebolimulla yhtä hyvin ja vauvan kannalta paremmin? Vai onko kuitenkin pakko saada olla vähän kännissä? Onne vauvasta ap!
Vierailija kirjoitti:
Muutama siideriä ei haittaa vielä tuossa vaiheessa.
N21
Vielä? Etenkin alkuraskaudessa haittaa, mutta haittaa kyllä läpi raskauden. Imettäessä ei haittaa enää niin paljon, mutten kyllä ymmärrä miksei imettäessäkin voisi olla vain limulinjalla. Tai vaikka koko lapsensa lapsuuden, tällaisille aloittajille alkoholia taitaa olla vähän liian vaikea vastustaa.
N25 (sain esikoisen 20 v, kaikki nuoret naiset eivät ole typeriä)
Ensimmäinen ajatus ap:n tekstin luettuani: miksi "tehdä" lapsi jos se on jo ennen syntymää riesa jonka hyvinvointi ei kiinnosta vaan alkoholi latetaan asiassa edelle. Suru lapsen puolesta.
Ja toinen, millasissa piireissä ap kulkee jos tuossa tilanteessa antaisivat juoda vai aikoiko juoda salaa?
Minä olen sitä mieltä, että jokainen nainen joka on raskaana ja tupakoi tai juo alkoholia, tulisi ottaa huostaan valtion toimesta ja sitoa sänkyyn koko raskauden ajaksi jonnekin laitokseen. Raskaan ollessasi et ole vastuussa vain itsestäsi, vaan myös pienestä, viattomasta ja täysin puolustuskyvyttömästä lapsesta.
Jos joku kadulla tulee väkisin kaatamaan viinaa kurkustasi alas, hän saa siitä syytteen. Miksi asia olisi eri, kun kyseessä on syntymätön lapsi?
Enkä ole mikään tupakoitsijoiden tai alkoholia käyttävien himovihaaja, itse tupakoin alkuraskaudessa, josta kyllä ruoskin itseäni päivittäin vieläkin, mutten tiennyt olleeni raskaana. Lopetin heti kun kuukautiseni olivat myöhässä ja tein testin ensimmäisenä päivänä, kun ne jäivät pois. Käytän myös alkoholia, mutta kohtuudella ja vasta, kun lapsi on nukkumassa. Tupakointia en jatkanut, paitsi silloin jos käytän alkoholia, eli harvemmin kuin kerran kuussa. Enkä vedä ns. perseitä olalle, juon kotona muutaman siiderin, en ole krapulassa ja hoidan lapseni hyvin seuraavana päivänä ja aina on lapsen isä selvinpäin jos minä juon sen muutaman.
Ja minä sain lapseni nuorena, enkä ollut yhtä typerä kuin monet minua vanhemmat ja selvästi ketjun aloittaja.
N25, äidiksi tulin 21v.
Nyt vedät kunnon kännit että se mukula oppii alkoholinkäytön jo ennen syntymää.
Kaupat ja jopa alko tarjoaa nykyisin suuren valikoiman herkullisia alkohloittomia juomia. Mutta ymmärrän kyllä että taustalla näissä ”vain yksi” tai ”pieni lasillinen” on joku muu kuin maku eli voimakas riippuvuus ja joku syy (juhannus) miksi halutaan sallia itselle alkoholia raskausaikana.
Itse raskaanaolevana sanon yök, ja suuri sääli vauvaanne, joka saa istukan kautta alkoholia vereensä.
Mulle tuli huono omatunto jo siitä, että join 2 siideriä ja lasin kuoharin ennen kuin tiesin olevani raskaana.
En vaan pysty käsittää miten ihmiset ei voi olla juomatta (tai tupakoimatta) raskausaikana. Itselle on ihan selviö että raskausaikana syön niin hyvin kuin mahdollista että lapsi saisi parhaat mahdolliset eväät elämään.
Et juo, piste. Sä ehdit kyllä ensi vuonnakin. Kunhan laitat vauvan ensin turvalliselle hoitajalle hoitoon ennen kuin juot. Pieni lapsi lähettyvillä ei koskaan pidä juoda alkoholia.
Kai mietoja voi juoda kun ei ota viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Et juo, piste. Sä ehdit kyllä ensi vuonnakin. Kunhan laitat vauvan ensin turvalliselle hoitajalle hoitoon ennen kuin juot. Pieni lapsi lähettyvillä ei koskaan pidä juoda alkoholia.
😂😂😂😂😂😂
Voi juoda vissyä. Ri mitään muuta.
Melkein hellyyttävää huomata, miten vierautuneita todellisuudesta jengi on täällä, ”ei tippaakaan raskausaikana” ” ei alkoholia kun lapsia paikalla” 😂😂 esim se kaks vuotias skidi saa varmaan kaameet traumat kun äiti ottaa yhden saunasidukan juhannuksena 😂😂 ootte kyl toivottomia
Itse olen nyt viikolla 30 raskaana. Joskus iskee fiilis että haluaisin yhden siiderin (vitutukseen tai juhlaan) niin olen juonut jääkaappikylmän kirsikkalimu tölkin. Alkoholia siinä ei siis ole, mutta maku muistuttaa turhankin paljon kirsikkasiideriä, joten huijaan itseäni sen limun kanssa. Alkoholittomat siiderit ja kaljat olen jo testanut eikä ne maistu kun jatketulta tiskivedeltä.
Ei alkoholia raskaana ollessa! Jos et tähän pysty niin sitten et hankkiudu raskaaksi! Juo alkoholiton siideri tai limu! Ens jussina sit vaikka perseet olalle ja lapsi hoitoo tietenkin.
Sitä mieltä että jos mielesi tekee jotain siideriä ja aiheesta pitää kysyä täältä, voisi olla raitis juhannus paikallaan.